Sticky NIEUW

Uw Easy Banking App evolueert

  • 19 November 2020
  • 72 reacties
  • 51296 Bekeken
Uw Easy Banking App evolueert
Reputatie 7

Een nieuwe update van Easy Banking App is beschikbaar met verbeterde prestaties: uw app is nu sneller en stabieler. En dat is nog maar het begin!

Easy Banking App zal zich blijven ontwikkelen om nog meer aan uw verwachtingen te voldoen. Terwijl we enkele functionaliteiten herbekijken, zal u ook heel wat nieuwe mogelijkheden ontdekken.

Ter informatie: uw smartphone of tablet moet over ten minste Android 5.0 of iOS 12 beschikken.

 

Ontdek de nieuwe functies

  • U kan uw debet- en kredietkaarten blokkeren en nadien weer ontgrendelen.
  • Hetzelfde geldt voor de contactloze functie van uw kaarten: u kan ze blokkeren en ontgrendelen wanneer u wil.
  • Engels? Nederlands? Frans? Duits? Kies nu zelf de taal van uw app!
  • 3D-Touch: houdt Easy Banking App met uw vinger ingedrukt. Een menu zal verschijnen dat u rechtstreeks toegang tot verschillende functionaliteiten geeft.

 

Een app in beweging

Bancontact nodig? Deze functie bevindt zich nu rechtstreeks in de app. Log in, ga naar de ‘Betalen’-sectie en u bent er! 

[update] De Bancontact-functie werd voor Android-toestellen alvast opnieuw toegevoegd aan het aanmeldscherm. Druk op Scannen om van start te gaan.

Een kort afscheid

Deze functies zijn tijdelijk niet meer beschikbaar in Easy Banking App.

  • U kunt een door u ingestelde domiciliëring nog niet raadplegen of weigeren. U kunt ook geen terugbetaling krijgen voor een reeds uitgevoerde domiciliëring. Ook dit geldt enkel voor Easy Banking App. Via Easy Banking Web kan dit wel nog steeds.
     
  • De functie waarmee u uw rekeningen bij andere banken kunt beheren in Easy Banking App, wordt met de nieuwe update tijdelijk verwijderd. Deze functie keert weldra terug!
     
  • Moet u een nieuwe begunstigde creëren? Geen zorgen, u kan dit doen wanneer u een nieuwe overschrijving uitvoert.

En voor tablets? Daar zit ook beweging in!

Heeft u een Android tablet? Net zoals voor smartphones zal de update automatisch uitgevoerd worden voor de meeste gebruikers van Easy Banking App.

Heeft u een iPad? U kan de nieuwe versie van de app downloaden via uw App Store. Verwijder om te beginnen uw huidige app. Zodra u de nieuwe versie heeft geïnstalleerd, kan u uw kaartlezer gebruiken om u opnieuw een eerste keer te verbinden. 

Het is niet langer mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App. Als alternatief kan u op tablet gebruikmaken van Easy Banking Web via de browser van uw toestel. Via die weg blijft het mogelijk om meerdere profielen te creëren. 

Heeft u via een profiel op uw naam geen toegang tot rekeningen die u voor iemand anders beheert? Dan dient u de rekeninghouder te vragen om u volmacht te geven. Op die manier krijgt u op een correcte manier en in alle veiligheid toegang tot de rekeningen die u wenst op te volgen.

 

U merkt het, Easy Banking App is in volle evolutie. En dit is nog maar het begin: we blijven de app voortdurend updaten met nieuwe verbeteringen.

Heeft u een suggestie? We horen het graag: Laat het ons hier weten.


72 reacties

Hallo @dewulfda 

Het is mogelijk dat je automatische updates hebt ingeschakeld. In dat geval zal onze app automatisch geüpdatet zijn. De makkelijkste manier om dat te zien, is om te kijken of je op het aanmeldscherm Bancontact ziet staan. In de nieuwe app is die functie namelijk verplaatst naar het scherm Betalen (na het aanmelden).

De kans bestaat ook dat de update voor jou nog niet beschikbaar is. In dat geval zal je ze wel zien verschijnen in de komende dagen. Om de uitrol van de nieuwe versie zo vlot mogelijk te laten verlopen, wordt ze stap voor stap voor iedereen beschikbaar gemaakt.

deze is inderdaad ingeschakeld en neen de update is er nog steeds niet. ik heb nog steeds de oude manier van overschrijven. op mij IPad is dit nu wel OK 

Ik heb reeds ervaring met de nieuwe App (ik was Beat tester)

En de apple app (op ipad met aanklik toetsenbord) is het scherm ook nog altijd in landscape. HalsbrekendFoei!

Reputatie 7

@Anton van der Meijden 

We werken momenteel nog aan een versie specifiek voor iPad. Die komt er binnenkort aan en ik neem je feedback over de landscape modus alvast verder op met onze ontwikkelaars.

Dag @Sabre 

Wat bedoel je precies? Onze app is alvast beschikbaar in de meeste Europese stores. Zijn er bepaalde landen waar je geen toegang hebt?

Wat de update betreft, zijn we momenteel nog bezig met ze voor iedereen uit te rollen. Om dit zo vlot mogelijk te doen verlopen, gebeurt dit in verschillende golven. Het is dus mogelijk dat de update pas in een van de komende dagen voor jou beschikbaar is.

Dag YannickB

bedankt voor de reactie. Ik bevind me momenteel in Dubai voor een paar maanden en daarna op opdracht in de US. Het zou fijn zijn als de app gewoon wereldwijd beschikbaar wordt gemaakt. 

Reputatie 7

Dag @Sabre 

Wat bedoel je precies? Onze app is alvast beschikbaar in de meeste Europese stores. Zijn er bepaalde landen waar je geen toegang hebt?

Wat de update betreft, zijn we momenteel nog bezig met ze voor iedereen uit te rollen. Om dit zo vlot mogelijk te doen verlopen, gebeurt dit in verschillende golven. Het is dus mogelijk dat de update pas in een van de komende dagen voor jou beschikbaar is.

Dag YannickB

bedankt voor de reactie. Ik bevind me momenteel in Dubai voor een paar maanden en daarna op opdracht in de US. Het zou fijn zijn als de app gewoon wereldwijd beschikbaar wordt gemaakt. 

Dankjewel. Ik vraag het na of het mogelijk is.

Weet wel dat we onze app niet in alle landen beschikbaar kunnen maken, omdat elk land aparte eisen voor app stores kan opleggen. Dat kan ervoor zorgen dat bepaalde applicaties niet toegelaten worden door dat land, of dat wij (en andere bedrijven) beslissen om onze apps niet beschikbaar te stellen omwille van die voorwaarden.

Hopelijk binnenkort de instantoverschrijvingen invoeren. Dit is toch iets wat ik, in vergelijking met mijn Argenta app, heel hard mis. 

Reputatie 7

Hallo @Sorayaverhue 

Instantoverschrijvingen zijn ook bij ons al enkele maanden beschikbaar. Sinds vorige week kan je ze zelfs uitvoeren naar banken buiten België;

Alle info over instantoverschrijvingen vind je in dit artikel.

Hallo @Sorayaverhue 

Instantoverschrijvingen zijn ook bij ons al enkele maanden beschikbaar. Sinds vorige week kan je ze zelfs uitvoeren naar banken buiten België;

Alle info over instantoverschrijvingen vind je in dit artikel.

 
Helaas niet gratis.. :/

Hallo,

Ondertussen zijn we reeds enige tijd verder en nog steeds heb ik de oude versie op mijn GSM (Samsung met Android 8.0)

Wanner zal de update voor Android ter beschikking zijn?

Reputatie 7

Hallo @dewulfda 

De Android versie is op dit moment al voor een deel van onze klanten beschikbaar. Net zoals de update voor iOS wordt ze stap voor stap uitgerold naar al onze klanten.

Dat gebeurt de komende dagen en weken, dus een exact moment waarop de app voor jou beschikbaar zal zijn, kan ik je jammer genoeg niet geven.

Hoi,
in de nieuwe versie mis ik volgende mogelijkheden
- Groeperen
-Statistieken
Komen deze functionaliteiten terug beschikbaar? Deze zijn een enorm gemis.

Ik vind de nieuwe app totaal waardeloos.Als je een nieuwe app lanceert mag de klant toch verwachten dat die meer mogelijkheden biedt.Waar zijn de grafieken van het saldo en de netto-inkomsten gebleven?Dat vond ik heel handig om een totaalbeeld van je rekening te hebben.

Als ik iets met Bancontact met QR-code wil betalen moet ik nu eerst aanmelden in de app terwijl ik daarvoor bij het inlogscherm direct naar Bancontact kon gaan.

Nee,ik zie totaal de meerwaarde niet van deze update.Ten opzichte van andere bankapps is dit maar een droevig ding.

Een ontevreden klant rijker!

Bij de nieuwe app zijn heel wat features verdwenen zoals het opvragen van de rekeninguittreksels, de statistieken, beheer van doorlopende opdrachten, …  Dat kan toch niet de bedoeling zijn van een nieuwe app welke net MEER mogelijkheden dient te voorzien. 
Komen deze mogelijkheden terug?  Wanneer?  Indien niet kunnen we misschien beter naar de nieuwe app teruggaan?  Of worden de kosten van de rekeningen nog ook substantieel verminderd?

Reputatie 7

@Glenn L. @Luc Jacobs @koen.vanvynckt.eu 

Bedankt voor jullie feedback.

Op dit moment ontbreken er inderdaad nog een aantal functionaliteiten die voordien bestonden. Deze update kwam er in eerste instantie om de stabiliteit van onze app te verbeteren en om het in de toekomst makkelijker te maken om nieuwe functies toe te voegen.

Het beheer van de rekeninguittreksels, de doorlopende opdrachten, de domiciliëren en de toegang tot Bancontact vanaf het aanmeldscherm worden alvast zo snel mogelijk terug toegevoegd. Op Android zijn de rekeninguittreksels alvast al beschikbaar en er verscheen voor dat platform ook al een bijkomende update die de Bancontact-functie terug op het aanmeldscherm plaatste.

Wat de grafieken en statistieken betreft bekijken we momenteel of we die terug kunnen brengen. Ik heb het alvast nogmaals als suggestie voor jullie doorgegeven.

Reputatie 1

Een push melding wanneer er geld wordt ontvangen (bv storting salaris) zou ook handig zijn. Ik merk dat dit bij de andere banken mogelijk is, maar helaas niet bij BNP.

Ik heb de comment hierboven al gelezen, maar budget tools zijn een must.

 

Bovenstaande zijn redenen waarom ik meer werk met KBC, ondanks leningen etc via BNP lopen…
Het zou goed zijn als er eens wordt gekeken naar functionaliteit die wordt aangeboden in de top van europese banking apps; KBC, Belfius, Revolut, … 

Reputatie 7

Bedankt @PBosteels !

Dat zijn duidelijke en nuttige suggesties. Ik zorg ervoor dat ze bij de juiste collega’s terechtkomen.

Heel spijtig dat de vernieuwde app geen bancontact optie meer omvat (of enkel scan optie). Lijkt me een stap achteruit te zijn...

Reputatie 1

Wijzigen op gebied van beleggen zou handig zijn!

Bv. aanpassing van een flexinvest plan, pensioensparen wijzigen/bijstorten/stoppen, aankoop fonds, …
Nu moet ik daarvoor aanloggen via mijn laptop, dat probeer ik ten alle tijden te vermijden :wink:

 
Reputatie 1
Badge

Bedankt voor je feedback Pieter! Ik geef het voor je door.

 

Waarom kan ik je de nieuwe app niet meer downloaden en/of updaten op mijn samsung galaxy tab a 2019 tablet met android 10?

Jullie halen deze zomaar uit de play store voor android tablets...

Reputatie 7

Hallo @Converted 

Onze app is nog steeds beschikbaar in Google Play. Kan je ze helemaal niet meer terugvinden, of krijg je een melding die zegt dat er geen compatibel toestel gevonden is?

Reputatie 1
Badge

Hallo @Converted 

Onze app is nog steeds beschikbaar in Google Play. Kan je ze helemaal niet meer terugvinden, of krijg je een melding die zegt dat er geen compatibel toestel gevonden is?

Mijn toestel is zogezegd niet compatibel sinds jullie de nieuwe update van de app gepusht hebben. De vorige app stond wel nog mooi compatibel voor mijn tablet. (samsung galaxy tab a 2019).

Dus nu heb ik de vorige app op men tablet staan, maar kan ze niet updaten omdat jullie ze niet compatibel hebben gemaakt voor mijn tablet...

Reputatie 7

Hallo @Converted 

Onze app is nog steeds beschikbaar in Google Play. Kan je ze helemaal niet meer terugvinden, of krijg je een melding die zegt dat er geen compatibel toestel gevonden is?

Mijn toestel is zogezegd niet compatibel sinds jullie de nieuwe update van de app gepusht hebben. De vorige app stond wel nog mooi compatibel voor mijn tablet. (samsung galaxy tab a 2019).

Dus nu heb ik de vorige app op men tablet staan, maar kan ze niet updaten omdat jullie ze niet compatibel hebben gemaakt voor mijn tablet...

Ik laat het meteen voor je nakijken. De update van onze app heeft weliswaar de minimumvereisten aangepast, maar we spreken dan over Android 5.0. Jouw tablet zou dus nog steeds moeten voldoen.

Reputatie 1
Badge

Hallo @Converted 

Onze app is nog steeds beschikbaar in Google Play. Kan je ze helemaal niet meer terugvinden, of krijg je een melding die zegt dat er geen compatibel toestel gevonden is?

Mijn toestel is zogezegd niet compatibel sinds jullie de nieuwe update van de app gepusht hebben. De vorige app stond wel nog mooi compatibel voor mijn tablet. (samsung galaxy tab a 2019).

Dus nu heb ik de vorige app op men tablet staan, maar kan ze niet updaten omdat jullie ze niet compatibel hebben gemaakt voor mijn tablet...

Ik laat het meteen voor je nakijken. De update van onze app heeft weliswaar de minimumvereisten aangepast, maar we spreken dan over Android 5.0. Jouw tablet zou dus nog steeds moeten voldoen.

 

Klopt idd. Heeft de laatste updates. Android 10 weliswaar maar is zeer recent en toestel is helemaal niet oud ofzo…

Heb je hier al feedback over?

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb zojuist opgemerkt dat men in de nieuwe app opnieuw uittreksels kan opvragen nu nog mogelijk maken dat er opnieuw meerdere profielen kunnen ingesteld worden.

Reputatie 7

Hallo @Converted 

Op dit moment heb ik nog geen nieuws; je probleem is nog steeds in onderzoek. Het kan wat langer duren omdat het tot nu toe om een alleenstaand geval gaat, waardoor het moeilijker is om de precieze oorzaak te vinden.

Ik volg het alvast wel op en ik hou je op de hoogte.

Reageer