Sticky NIEUW

Uw Easy Banking App evolueert

  • 19 November 2020
  • 72 reacties
  • 51296 Bekeken
Uw Easy Banking App evolueert
Reputatie 7

Een nieuwe update van Easy Banking App is beschikbaar met verbeterde prestaties: uw app is nu sneller en stabieler. En dat is nog maar het begin!

Easy Banking App zal zich blijven ontwikkelen om nog meer aan uw verwachtingen te voldoen. Terwijl we enkele functionaliteiten herbekijken, zal u ook heel wat nieuwe mogelijkheden ontdekken.

Ter informatie: uw smartphone of tablet moet over ten minste Android 5.0 of iOS 12 beschikken.

 

Ontdek de nieuwe functies

  • U kan uw debet- en kredietkaarten blokkeren en nadien weer ontgrendelen.
  • Hetzelfde geldt voor de contactloze functie van uw kaarten: u kan ze blokkeren en ontgrendelen wanneer u wil.
  • Engels? Nederlands? Frans? Duits? Kies nu zelf de taal van uw app!
  • 3D-Touch: houdt Easy Banking App met uw vinger ingedrukt. Een menu zal verschijnen dat u rechtstreeks toegang tot verschillende functionaliteiten geeft.

 

Een app in beweging

Bancontact nodig? Deze functie bevindt zich nu rechtstreeks in de app. Log in, ga naar de ‘Betalen’-sectie en u bent er! 

[update] De Bancontact-functie werd voor Android-toestellen alvast opnieuw toegevoegd aan het aanmeldscherm. Druk op Scannen om van start te gaan.

Een kort afscheid

Deze functies zijn tijdelijk niet meer beschikbaar in Easy Banking App.

  • U kunt een door u ingestelde domiciliëring nog niet raadplegen of weigeren. U kunt ook geen terugbetaling krijgen voor een reeds uitgevoerde domiciliëring. Ook dit geldt enkel voor Easy Banking App. Via Easy Banking Web kan dit wel nog steeds.
     
  • De functie waarmee u uw rekeningen bij andere banken kunt beheren in Easy Banking App, wordt met de nieuwe update tijdelijk verwijderd. Deze functie keert weldra terug!
     
  • Moet u een nieuwe begunstigde creëren? Geen zorgen, u kan dit doen wanneer u een nieuwe overschrijving uitvoert.

En voor tablets? Daar zit ook beweging in!

Heeft u een Android tablet? Net zoals voor smartphones zal de update automatisch uitgevoerd worden voor de meeste gebruikers van Easy Banking App.

Heeft u een iPad? U kan de nieuwe versie van de app downloaden via uw App Store. Verwijder om te beginnen uw huidige app. Zodra u de nieuwe versie heeft geïnstalleerd, kan u uw kaartlezer gebruiken om u opnieuw een eerste keer te verbinden. 

Het is niet langer mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App. Als alternatief kan u op tablet gebruikmaken van Easy Banking Web via de browser van uw toestel. Via die weg blijft het mogelijk om meerdere profielen te creëren. 

Heeft u via een profiel op uw naam geen toegang tot rekeningen die u voor iemand anders beheert? Dan dient u de rekeninghouder te vragen om u volmacht te geven. Op die manier krijgt u op een correcte manier en in alle veiligheid toegang tot de rekeningen die u wenst op te volgen.

 

U merkt het, Easy Banking App is in volle evolutie. En dit is nog maar het begin: we blijven de app voortdurend updaten met nieuwe verbeteringen.

Heeft u een suggestie? We horen het graag: Laat het ons hier weten.


72 reacties

Reputatie 1
Badge

Hallo @Converted 

Op dit moment heb ik nog geen nieuws; je probleem is nog steeds in onderzoek. Het kan wat langer duren omdat het tot nu toe om een alleenstaand geval gaat, waardoor het moeilijker is om de precieze oorzaak te vinden.

Ik volg het alvast wel op en ik hou je op de hoogte.

Ik voel het al. Dit probleem wordt ofwel weeral niet opgelost of het gaat maanden duren. Wat is er in godsnaam zo moeilijk om deze tablet toe te voegen aan de lijst...

Reputatie 7

@Converted 

Ondertussen heb ik wat meer informatie voor je. Het gaat vermoedelijk om een bug die opduikt bij bepaalde tablets zonder de de mogelijkheid om een simkaart te gebruiken.

We doen ons best om nog deze week een patch te voorzien die het probleem oplost. Alvast mijn excuses voor het ongemak.

Reputatie 1
Badge

ub@Converted

Ondertussen heb ik wat meer informatie voor je. Het gaat vermoedelijk om een bug die opduikt bij bepaalde tablets zonder de de mogelijkheid om een simkaart te gebruiken.

We doen ons best om nog deze week een patch te voorzien die het probleem oplost. Alvast mijn excuses voor het ongemak.

Ok Top! Hou me verder op de hoogte aub...

Reputatie 7

Dag @Converted 

Een eerste aanpassing werd doorgevoerd. Lukt het voor jou terug om Easy Banking App te downloaden?

Reputatie 1
Badge

Dag @Converted 

Een eerste aanpassing werd doorgevoerd. Lukt het voor jou terug om Easy Banking App te downloaden?

Yep, opgelost. Update probleemloos kunnen installeren:-) Thanks!

Beste Yannick

Ik heb een I-Phone 5 SE met een update van iOS 11.4. Ik krijg de app niet meer gedownload, aangezien er staat dat het een update van iOS 12 vereist. Ik krijg in mijn softwareupdate te zien dat ik naar iOS 14.4 kan gaan, maar ik krijg de update niet uitgevoerd en dus ook de app niet meer download. Ik gebruikte deze dagelijks, dus vind het wel jammer dat ik door updates genoodzaakt bent om een nieuwere telefoon te kopen. Mijn smartphone kan deze updates niet allemaal volgen wegens gebruik aan GB geheugen.

 

Met vriendelijke groeten

 

Laure 

Reputatie 7

Bedankt voor je bericht @Laure Vanhove 

Easy Banking App vereist inderdaad minstens iOS12. Dat is een beslissing die genomen werd om de veiligheid van jouw gegevens te kunnen blijven garanderen en om ervoor te kunnen zorgen dat onze app en nieuwe functionaliteiten ook steeds correct werken.

Ik kan je daardoor jammer genoeg enkel aanraden om ruimte op je iPhone vrij te maken zodat je alle updates voor iOS kan installeren. Dat doe je niet alleen best voor onze app, maar ook om ervoor te zorgen dat jouw gsm steeds de meest recente beveiligingsupdates van Apple krijgt. Ik vrees ook dat er op termijn steeds meer apps zullen zijn die oudere besturingssystemen zoals iOS 11 niet langer ondersteunen.

Update is gebeurd, nu staat er onder aanmelden ‘scannen’ maar ik kan niet meer contactloos betalen door QRcode te scannen… ik krijg wel de mogelijkheid om mijn code in te voeren en dan verschijnt er een open scherm met onderaan ‘betaling met Bancontact’ maar de QRcode scannen gaat niet.  

GSM heeft Android 5.1.1versie.

Hey @BiekeM ,

Krijg je een foutmelding wanneer je wilt scannen of wat loopt er precies mis?

Groetjes,

Lieze

Dag @LiezeH

Geen foutmelding, de scan laadt precies niet…  dus het beeld wordt wel gefilmd, geen vierkantje te zien of zo waarbinnen QRcode moet gehouden worden maar er gebeurt dan verder ook niets… Betalingen met bancontact gaan niet meer.   Betalingen ontvangen (dus zelf QRcode aanmaken) lukt wel.

Reputatie 6
Badge +3

Er is een update: doorlopende opdrachten zijn terug maar enkel voor raadplegen en verwijderen maar nog niet voor wijzigen dus moet men de huidige opdracht verwijderen en een nieuwe opdracht aanmaken maar dan met de gewijzigde gegevens wat dus een omslachtige methode is vandaar ik nog daarvoor gebruik maak van de oude app (enkel tablets) daar kan ik nog altijd wijzigingen aanbrengen.

Hey @BiekeM ,

Is dit zowel via het scan gedeelte voor het aanmelden als na het aanmelden via “Betalen”?

Groetjes,

Lieze

Beste,

Lees hier enkel negatieve reacties! Typisch België, zagen en klagen maar zelden initiatief nemen of suggesties doen om te verbeteren.

Voor mij is de nieuwe app een enorme verbetering, na al die tijd kan ik nu online betalingen doen  rechtstreeks of via een QR-code en wordt het juiste rekeningnummer ingebracht.

Nu wordt eveneens automatisch de bewaarde mededeling ingevuld als ik een overschrijving naar een bewaarde begunstigde doe.

Nog veel moed om al de negatieve commentaren beleefd te beantwoorden.

Reputatie 1

Beste,

Lees hier enkel negatieve reacties! Typisch België, zagen en klagen maar zelden initiatief nemen of suggesties doen om te verbeteren.

Voor mij is de nieuwe app een enorme verbetering, na al die tijd kan ik nu online betalingen doen  rechtstreeks of via een QR-code en wordt het juiste rekeningnummer ingebracht.

Nu wordt eveneens automatisch de bewaarde mededeling ingevuld als ik een overschrijving naar een bewaarde begunstigde doe.

Nog veel moed om al de negatieve commentaren beleefd te beantwoorden.


Dag Bruno

Bedankt voor je feedback! We zijn blij dat de ervaring met de nieuwe app positief is voor jou, en dat de verbetering merkbaar is.

We blijven natuurlijk graag feedback van alle aard ontvangen, zodat we steeds kunnen verbeteren.

Groeten

LienV

Hallo, 

Wat ik mis sinds de laatste update van de app (op Iphone) is de mogelijkheid om het saldo in grafiek te zien als ik de smartphone 90 graden draai. Ik vond dit best een nuttige feature om de evolutie van mijn saldo op te volgen. Kan dit opnieuw worden toegevoegd?

Alvast bedankt,Steven

Bedankt voor je feedback, @Svdm .

We geven ditintern door zodat onze ontwikkelaars dit kunnen bekijken.

Groetjes,

Lieze

Maar waarom niet terug via de app de doorlopende opdrachten kunnen wijzigen of verwijderen ?Dit is cruciaal!

Voor elke wijziging hierin moet ik een afspraak maken En ik heb zo een paar bestendige opdrachten die niét meer van toepassing zijn Maar toch blijken deze doorlopen omdat ik ze niét kan afsluiten via de easy bank app!Zo verlies ik geld maar ook de Bank toch?

Enkel  nóg de huur staat bij doorlopende opdracht. Tijdens de pandemie had ik een afspraak om 9u30 bij de bank na heel veel over en weer telefoneren Kom ik daartoe blijkt de persoon die mij met zijn naam had doorverwezen daar zélfs onbekend te zijn Uiteindelijk heeft een bediende mij geholpen na te hebben ingekeken in verschillende agenda's dat ik er wel instond met afspraak die dag maar persoon met wie ik afspraak had was er niét .Soit ik werd wel geholpen hoor. 

Nog een vraag Waarom kan men bij bepaalde kantoren van Fortis BNP Paris wél zélf betalingen verrichten via Bancontact maar niet in Zonnestraat?

Máár...ik vind het ontzettend jammer dat men als klant zelf niet méér via easy banking doorlopende opdrachten kan wijzigen of verwijderen hóór. 

Grtjs nog 

 

Reputatie 7

Hallo @Katelijne Sedeyn 

De mogelijkheid om doorlopende opdrachten te wijzigen keert binnenkort terug. In een eerste stap werd het alvast al terug mogelijk gemaakt om bestaande doorlopende opdrachten aan te maken en te verwijderen via onze app.

In tussentijd blijft het alvast wel mogelijk om je doorlopende opdrachten te wijzigen via Easy Banking Web (onze site) wanneer je aanmeldt via een pc, laptop of via de browser van een tablet.

Wat betreft je vraag over het uitvoeren van verrichtingen via Bancontact in onze kantoren; wat bedoel je precies? Bedoel je het uitvoeren van overschrijvingen via een automaat?

Hallo,

Sinds kort kan mijn dochter met een Android -toestel terug betalingen doen  vanop het beginscherm van de App,ik daarentegen met een Apple-toestel kan dit niet na de laatste update.Wat is de reden hiervoor?

Groeten!

Reputatie 7

Hallo @Glenn L. , 

Voor Apple-toestellen wordt de mogelijkheid om meteen vanop het aanmeldscherm Bancontact-betalingen uit te voeren en te ontvangen nog ontwikkeld. Ze wordt zo snel mogelijk toegevoegd.

Hallo @Glenn L. , 

Voor Apple-toestellen wordt de mogelijkheid om meteen vanop het aanmeldscherm Bancontact-betalingen uit te voeren en te ontvangen nog ontwikkeld. Ze wordt zo snel mogelijk toegevoegd.

En zal ik dan via de App ook terug in staat zijn om de grafieken te consulteren of is dit nog steeds niet mogelijk in de nieuwste versie?En indien niet is dit dan de planning om dit terug in de App te verwerken of niet?

Groeten

Reputatie 7

@Glenn L. 

De grafieken komen ook terug, zowel voor Android als voor iOS. Al kan het wel nog even duren, want ze worden volledig herbekeken zodat ze nog nuttiger zijn en meer info dan voordien kunnen weergeven.

Reageer