verdachte inlog poging

  • 24 September 2020
  • 5 reacties
  • 184 Bekeken

Beste 

ik heb net een sms gekregen van het nummer 0491234313 dat er een verdachte inlog poging op een onbekend apparaat gedaan is.

klopt dit nummer en wat moet ik doen?


5 reacties

Reputatie 7

Hallo Shane,

Het gaat niet om een bericht van ons maar om een poging tot fraude. Ik raad je aan om niet op het bericht te reageren en om niet op een eventuele link die erin staat te drukken.

Mocht je toch gedrukt hebben en info hebben doorgegeven of stappen met je kaartlezer hebben gevolgd, dan raad ik je aan om ons zo snel mogelijk te bellen op 02 762 60 00.

Ik heb op de link getikt en heb kaartnummer en cliënt nummer ingedrukt heb geen kaartlezer moeten gebruiken. Ik werd wel doorverwezen naar de site van bnp.

Als ik naar de nummer bel die je mij hebt doorgegeven welke dienst moet ik aandrukken?

Reputatie 7

Je kan het beste kiezen voor optie 2: problemen met/vragen over je rekeningen, verrichtingen, Easy Banking, enzovoort.

De website die je te zien kreeg was alvast geen pagina van ons. Vermoedelijk was het een nagemaakte site waarmee fraudeurs je zover proberen te krijgen om toch gegevens in te vullen en hen zo je aanmeldcodes te bezorgen.

In dit artikel vind je alvast ook meer info over hoe fraude en phishing te voorkomen.

Reputatie 2

Ik heb op de link getikt en heb kaartnummer en cliënt nummer ingedrukt heb geen kaartlezer moeten gebruiken. Ik werd wel doorverwezen naar de site van bnp.


Heeft u daar het codenummer van uw kaart op een of andere manier ingegeven?

Reageer