Beantwoord

Verhuizen naar een ander land

  • 14 October 2020
  • 1 reactie
  • 456 Bekeken

Beste 

Ik ben een Belgische inwoner, maar heb de Spaanse nationaliteit, we denken erover om terug te keren naar Spanje, maar we willen onze Belgische bankrekeningen behouden bij BNP Paribas Fortis omdat ik denk dat we ze nog een paar jaar nodig zullen hebben en wie weet of we niet opnieuw naar België hoeven te gaan. Mijn vragen zijn: kan ik mijn rekeningen blijven behouden, inclusief mijn creditcards? Wat moet ik doen als ze verlopen zijn als ik niet naar een bankfiliaal kan gaan? Als we nog steeds een lening hebben bij deze entiteit, zou er dan een probleem zijn?

Dank u .

 

Groeten 

icon

Beste antwoord van IngeD 14 October 2020, 12:37

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2

hallo @ERIKA .M ! Je kan zeker de rekeningen bij onze bank behouden, ook voor de kredietkaarten en de lening zou dit geen probleem mogen zijn. Wanneer jouw kredietkaart vervalt ontvang je normaal gezien 3 maanden op voorhand een nieuwe op het adres dat in ons systeem gekend is. Het is dus wel belangrijk dat dit correct staat. Weet ook dat als je belastingen moet betalen in Spanje het kan zijn dat je dit ook bij onze bank moet aangeven en hiervoor de nodige documenten ingevuld moeten worden. Je kan ons best even telefonisch contacteren, op deze manier kunnnen wij voor jou een afspraak inplannen op kantoor om de nodige stappen de overlopen.

Reageer