Beantwoord

Visa Debet


Beste,

Apple Pay werkt niet bij verschillende handelaren waaronder Colruyt. Heel teleurstellend wanneer je gewoon bent om op deze manier te betalen. Volgens jullie info zou deze kaart zelfs beter zijn...

Grtn,

Andy

icon

Beste antwoord van LienV 27 July 2021, 11:39

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 3

Beste,

Apple Pay werkt niet bij verschillende handelaren waaronder Colruyt

 

Bedoelt u de Viesa-debetkaart gekoppeld aan AP? Indien zo, dan zal het ook wel niet met GoegelPay lukken. Wat wel kan bij Colruyt is Maestro en ‘Debet Masterkaart’ gekoppeld aan Goegelpay, voor het mobiel en dus contactloos betalen middels de FNC-chip.

Enfin, aangezien we van BNP op geen fatsoenlijke hulp meer kunnen rekenen kan men maar beter zelf de uitweg kiezen. En dat is zich een virtuele debet-MasterCard aanschaffen bij bijvoorbeeld de N26-bank (mijn keuze). Is compleet gratis als men zich tot de virtuele kaart beperkt en die ‘voedt’ middels een overschrijving op de bijgeleverde bankrekening. Fluitje van een cent, en al onze problemen in een klap opgelost.

Tussen haakjes, MasterCard heeft zijn Maestro herbenoemd tot ‘Debet-MasterCard’, maar dat is vooralsnog op geen enkele terminal te zien. Maar het maakt ook niets uit.

Idd, de nieuwe Visa debit kaart gekoppeld aan Apple Pay. Werkt bij Aldi, Delhaize, maar bij sommige handelszaken zoals Colruyt, bakker, … niet. Colruyt en mijn bakker aanvaarden geen Visa, ik denk dat dit de oorzaak is alhoewel het geen credit kaart is… jammer, maar dan zie ik geen andere oplossing dan over te stappen naar  KBC.

Reputatie 3

Idd, de nieuwe Visa debit kaart gekoppeld aan Apple Pay. Werkt bij Aldi, Delhaize, maar bij sommige handelszaken zoals Colruyt, bakker, … niet. Colruyt en mijn bakker aanvaarden geen Visa, ik denk dat dit de oorzaak is alhoewel het geen credit kaart is… jammer, maar dan zie ik geen andere oplossing dan over te stappen naar  KBC.

Bakkers en slagers aanvaarden wel Payconiq-Bancomat, maar naar verluidt heeft het nieuwe speelding ook daar moeilijkheden mee. Tsja, van een ondoordachte maatregel gesproken. Hoe dan ook, Colruyt en een reeks handelszaken zouden hun terminals moeten opwaarderen om de nieuwe debetkaart te kunnen aanvaarden, maar er is geen wet ter wereld die zulks als verplichting kan opleggen. En BNP maakt ons wel wijs dat de ‘dienst’ gratis zou zijn, maar anderzijds kost het opwaarderen bakken geld.

Overigens, vooraleer te beslissen, zou u toch eens de mogelijkheden van de N26-bank moeten bekijken. Tik in Goegel “debet mastercard” in om het een en ander netjes voorgeschoteld te krijgen.,  

En Debit mastercard N26 werkt bij Colruyt? Ik wil enkel Apple Pay, niet allerhande andere methodes zoals hier Apple Pay, daar contactloos met de kaart en nog es ergens anders met Payconic… Ik denk de oorzaak gevonden te hebben. Bij Aldi staat er op het kasticket Visa ( Carte bleu), dus maken ze gebruik van een ander netwerk Visa en dat gaat niet bij mijn bakker en Colruyt.

Reputatie 3

En Debit mastercard N26 werkt bij Colruyt?

 

Uiteraard. Zoals reeds uitgelegd, die debet MasterCard is de nieuwe naam  voor Maestro, en onze mobiele betalingen bij Colruyt, De Spar, Okay enz… verliepen altijd via de debetfunctie van MasterCard, zijnde Maestro (nu debet MasterCard). Bekijk maar eens de facturen van Colruyt,  als u er nog eentje in bezit heeft: links van het totale bedrag staat ‘Maestro” vermeld.

Reputatie 3

Ik wil enkel Apple Pay,

U verwart twee zaken die niets met elkaar te maken hebben. Appel Pay is geen betaalmiddel, maar een medium om betaalmiddelen aan te koppelen. Het komt er dus op aan dat de terminal (alias ‘t bakske) de gekoppelde kaart ondersteund. En de ondersteuning hangt af zowel van de bank als van de in de terminal geïnstalleerde software.

Getroost u zich eens de moeite nauwkeurig te zoeken naar “debet MasterCard”. Niet ‘debit’ maar debet.

Mij heeft het een halfuurtje gekost om N26 te kiezen uit het aanbod, en nog eens een halfuurtje om in te schrijven bij N26. En twee uur later kwam reeds het akkoord inclusief een zichtrekening met eraan gekoppelde virtuele debetkaart. En er reeds NFC-mobiel mee betaald bij Colruyt.

Als oude knarren van mijn kaliber het kunnen klaarspelen, dan moet het voor de hedendaagse jeugd toch een makkie zijn, of niet soms?

Reputatie 1

Dag @andydesmet 

 

We zijn in overleg met Colruyt hierover, het klopt inderdaad dat hun betaalsystemen nog problemen ondervinden bij betalingen met onze Visa Debetkaart.

 

Groeten

LienV

Reputatie 3

Dag @andydesmet 

 

We zijn in overleg met Colruyt hierover, het klopt inderdaad dat hun betaalsystemen nog problemen ondervinden bij betalingen met onze Visa Debetkaart.

 

Groeten

LienV


Tsja, altijd maar de schuld naar de andere toeschuiven. Want “hun” betaalsysteem heeft helemaal geen problemen, maar Colruyt weigert gewoon zich schikken naar en te betalen voor de eerste de beste gril van de bankiers.

Bedankt Lien voor de info!

Grtn,

Andy

Reputatie 1

Dag @andydesmet 

 

We zijn in overleg met Colruyt hierover, het klopt inderdaad dat hun betaalsystemen nog problemen ondervinden bij betalingen met onze Visa Debetkaart.

 

Groeten

LienV


Tsja, altijd maar de schuld naar de andere toeschuiven. Want “hun” betaalsysteem heeft helemaal geen problemen, maar Colruyt weigert gewoon zich schikken naar en te betalen voor de eerste de beste gril van de bankiers.


Ik wou hiermee niet de schuld aan Colruyt geven, ik wil hiermee enkel aanhalen dat onze kaart vaak niet werkt op hun systeem. Van beide kanten zal moeten bekeken worden hoe dit opgelost wordt, ook Colruyt wilt dat onze klanten kunnen betalen in hun winkels.

Mr De Schipper, je hoeft mijn schrijffouten niet te verbeteren hoor, ik Google en niet goegel, gebruik geen bacomat of viesa 🤪. Toch bedankt voor de raadgeving! Grtn

Reputatie 1

Misschien kan een curve kaart oplossing bieden?

Reputatie 3

 

 


n dat onze kaart vaak niet werkt op hun systeem.

 

Uw kaart werkt niet op hun systeem.

Reputatie 3

Dag @andydesmet


 


Colruyt wilt dat onze klanten kunnen betalen in hun winkels.

Mij heeft een verantwoordelijke het wel anders vertelt. Namelijk dat Colruyt zich voor dat spul geen  onkosten wil getroosten.

Overigens, waarom brengen jullie die kaart op de markt, en slechter nog, dringen jullie ons die kaart op daar waar ze niet eens algemeen aanvaard wordt??????

En uiteindelijk is Colruyt maar klein bier vegeleken met de situatie in het buitenland.

Enfin, u zal wel antwoorden dat wie niet tevreden is met BNP naar een andere bank moet gaan. Waar ik mee bezig ben, een ik heb bij een andere bank reeds een zichtrekening + maestrokaart verworven zonder kosten, jawel. Soms is de oplossing eenvoudiger dan aanvankelijk  vermoed werd.

Reputatie 1
Badge

Dag @andydesmet 

 

We zijn in overleg met Colruyt hierover, het klopt inderdaad dat hun betaalsystemen nog problemen ondervinden bij betalingen met onze Visa Debetkaart.

 

Groeten

LienV

Is er al meer info hierrond? We zijn nu toch al een aantal maanden verder...

Reputatie 7

Hallo @Converted 

Met de fysieke kaart kan je zonder problemen bij Colruyt betalen (via Bancontact), maar via Apple Pay zal het voorlopig niet lukken.

Apple Pay gebruikt het Visa-netwerk van je kaart, wat niet door Colruyt aanvaard wordt. De enige oplossing is dat Colruyt in de toekomst toch Visa zou aanvaarden of dat Apple beslist om Bancontact te ondersteunen via Apple Pay.

Reageer