Beantwoord

volmacht en bank app

  • 13 August 2021
  • 8 reacties
  • 1709 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 4 reacties

Beste

Vorige week volmacht in orde gaan brengen van mijn moeder haar rekening.  Ook ineens een 2de kaart aangevraagd en pc banking. Deze heb ik in orde gemaakt, zij heeft ook bij jullie een spaarrekening maar deze krijg ik niet te zien op de app en ook niet in de bank bij de automaat. Hoe komt dit?

Bedankt

Liliane 

icon

Beste antwoord van YannickB 16 August 2021, 14:02

Bekijk origineel

8 reacties

Ok, alvast bedankt!

Reputatie 7

Dat snap ik. Mijn oprechte excuses dat dit zo is gelopen.

Als je dat wilt, kan je hierover een klacht indienen via onze algemene website. Mijn collega’s kunnen dan kijken of zij nog iets voor jou kunnen doen.

Beste

 

Mijn moeder is 88 jaar, zij kan niet overweg met computer laat staan met een smartphone,  dus dat is helemaal geen optie!

Ik vind het erg dat niet op een simpele manier kan opgelost worden. 

We hebben speciaal er tijd voor gemaakt en dan krijgen we dit. Echt niet tevreden.

Reputatie 7

Dat is inderdaad niet prettig en ik kan begrijpen dat het niet praktisch voor jullie is om het op zo’n manier te regelen.

Als jullie dat zien zitten, en als jouw moeder beschikt over een Easy Banking Phone-code of als zij aan kan melden op onze website om zo’n code aan te maken, dan kan de volmacht ook telefonisch geregeld worden.

In onderstaande handleiding lees je alvast hoe je een Easy Banking Phone-code aan kan maken. Het is een beveiligingscode die samen met je klantennummer ingetoetst kan worden wanneer je ons belt op 02 762 60 00. Op die manier kunnen we ook vanop afstand alles in orde brengen.

Als je moeder ons belt, dan kan zij de volmacht voor jou aanvragen. Vervolgens bellen wij ook jou even op om te kunnen bevestigen dat jij de volmacht effectief wenst. Ten laatste 24u later zal je de spaarrekening dan zien verschijnen in jouw Easy Banking.

Ik heb contact opgenomen met de persoon en zij zegt dat ik daar terug voor naar kantoor moet komen! Zelf vind ik dit geen service, ik heb speciaal een dag verlof genomen om tot daar te rijden om alles in orde te maken om dan achteraf te moeten vaststellen dat het eigenlijk niet in orde is. Ik zelf woon in Merksplas en mijn moeder in Oostende, dit is ongeveer een traject van ongeveer 2 uur rijden.

Ik vind dit echt jammer!

Reputatie 7

Mijn excuses dat het dan nog niet in orde is. Heb je tijdens je afspraak toevallig contactgegevens van een collega van het kantoor gekregen? Zo ja, dan raad ik je aan om hen even te contacteren. Als alle nodige documenten ondertekend werden, bestaat de kans dat zij het vanop afstand voor je in orde kunnen brengen.

Kreeg je geen rechtstreekse contactgegevens, dan bel je ons Easy Banking Centre best even op zodat we het verder voor je op kunnen volgen. Je kan ons bereiken op 02 762 60 00 van 7u tot 22u op weekdagen en van 9u tot 17u op zaterdag.

Ik kan het met haar kaart wel zien.

Ik ben vorige week speciaal naar Oostende gereden om dit allemaal in orde te brengen. Ik woon zelf in Merksplas,  dus niet bij de deur. En daar is gezegd dat alles in orde is. Jammer dat dit nu niet in orde is. Mijn moeder (88 jaar) is zelf niet goed meer te been en moet 2 bussen nemen om naar de Torhoutsesteenweg te geraken. Vroeger kon zij naar een ander kantoor maar die zijn allemaal gesloten.

Reputatie 7

Hallo Liliane,

Er zijn twee mogelijkheden.

Ofwel kreeg je op die spaarrekening geen volmacht. Een volmacht geldt namelijk per rekening/product en niet voor het geheel van rekeningen en producten dat iemand bij een bank heeft. Je kan jouw volmachten laten nakijken door ons te bellen via Contact onderaan in Easy Banking App of via  02 762 60 00.

Ofwel staat er op deze specifieke rekening een verzet (een soort blokkering) dat ervoor zorgt dat de rekening niet aan de automaat en in Easy Banking verschijnt. In dat geval zal de rekening ook niet zichtbaar zijn voor jouw moeder wanneer ze een kaart op haar naam gebruikt. Zo’n verzet kan door jouw moeder geschrapt worden wanneer zij met ons Easy Banking Centre of met het kantoor contact opneemt.

Reageer