Beantwoord

Aandelen in mijn effectenrekening afstaan aan de bank ten einde bewaarloon te vermijden

  • 14 January 2023
  • 4 reacties
  • 510 Bekeken

 

In mijn effectenrekening bevinden zich aandelen die waardeloos geworden zijn. Toch betaal ik elk jaar uiteraard bewaarloon hiervoor. Gezien deze kost daarvan hoger is dan de waarde van de aandelen, wil ik er afstand van doen. Hoe doe ik dat via Easy Banking Web?

icon

Beste antwoord van CaroleL 16 January 2023, 12:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2

Hallo Karel,

 

Het spijt ons te lezen dat de markren u niet gunstig zijn.

 

U kunt op elk moment heel eenvoudig effecten aankopen en verkopen op de Easy Banking Website.

Volg volgende stappen om effecten te verkopen:

  • Aanmelden op de Easy Banking Website.
  • Klik bovenaan op Sparen en beleggen en kies voor Mijn beleggingen.
  • Klik op de effectenrekening waarop het effect staat.
  • Klik rechts van het effect op de horizontale strepen en kies voor Terugbetalen of Verkopen.

Indien u zich weer bedenkt of andere effecten wenst aan te kopen, volg dan volgende stappen:

  • Aanmelden op de Easy Banking Website.
  • Klik bovenaan op Sparen en beleggen en kies voor Beleggingen zoeken.
  • Zoek het gewenste effect.
  • Klik op de naam van het effect.
  • U ziet nu alle details over het gekozen effect. Klik onderaan op Kopen of Inschrijven.
  • Vul de gegevens van het order in.
  • Klik op Nu versturen en bevestig de transactie.

Met vriendelijke groeten,

CaroleL

Hey CaroleL,

Bedankt voor jouw antwoord betreffende stappen om effecten te verkopen via Easy Banking Web.

Verkopen, daar zijn uiteraard ook kosten aan verbonden. Ik zou de aandelen zonder waarde gewoon willen afstaan aan de bank, zodat ze weg zijn uit mijn effectenrekening, zonder kosten!

Ik hoor in de wandelgangen dat zoiets enkel kan via de Easy Banking App, doch die wens ik niet te gebruiken. Als het via de app kan, dan zou het toch ook moeten kunnen op Easy Banking Web?

Dank aan je én aan diegenen die het verder wensen uit te klaren! 🤗

met vriendelijke groeten,

Karel51

Reputatie 4

Hallo @Karel51,

De stappen die we in het voorgaande bericht aan u mee gaven zijn te volgen via Easy Banking Web. Via Easy Banking App is dit niet mogelijk.

U kan wel via Easy Banking App op een telefoon met een adviseur beveiligd bellen om de effecten te verhandelen.

Hiervoor logt u in de app en klikt u op Communicatie. Vervolgens klikt u Easy Banking Centre. In het keuzemenu kan u dan kiezen voor Sparen en beleggen.

Indien u niet werkt met de app kan u bellen naar 02 433 41 34 en de lijn beveiligen door het ingeven van uw klantnummer en persoonlijke Easy Banking Phone Code. Deze veiligheidscode maakt u aan via de instellingen van uw profiel via Easy Banking Web. 

U kan bellen op werkdagen van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Hallo@LarsD,

Bedankt voor de info. Ik zal bellen naar 02 433 41 34.

🙋🏻 mvg, 

Karel51

Reageer