Beantwoord

aanmelden easy banking met ander profiel

  • 12 April 2021
  • 3 reacties
  • 1044 Bekeken

Sinds kort een nieuwe easy banking app en ALWEER een stap achteruit. Op iPad of smartphone niet meer mogelijk met meerder profielen in te loggen.

Waarom de dienstverlening altijd maar afbouwen ?

 

icon

Beste antwoord van YannickB 13 April 2021, 10:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Hallo @Dumè,

 

De reden dat deze functie verdwenen is heeft te maken met het feit dat deze eigenlijk heel weinig werd gebruikt. Daarom is er ook besloten om bij de ontwikkeling van de nieuwe applicatie te focussen op andere functionaliteiten.

 

We nemen je feedback alleszins mee en deze zal ook worden doorgegeven als suggestie aan de betrokken diensten.

Ooit al bij stilgestaan dat men rekeningen van hoogbejaarde ouders beheert. Deze mensen kunnen niet al te best overweg met de nieuwe technologieën en in hun bankkantoor kunnen ze alsmaar minder terecht…

Ook binnen een gezin MOET de mogelijkheid bestaan op één toestel (bvb iPad) in te loggen door verschillende gebruikers. Via een pc gaat dit wel maar als men geen pc heeft...

Reputatie 7

Dag @Dumè 

Ik begrijp dat het een functie is die je graag terug zou zien. We hebben je vraag erom doorgegeven aan de teams die hiervoor instaan en zij zullen bekijken of dit in de toekomst opnieuw toegevoegd kan worden.

Voorlopig kan ik je aanraden om, als je op tablet meerdere profielen wilt gebruiken, te werken met Easy Banking Web via de browser van je tablet (Safari op iPad). Onze site is ook geoptimaliseerd voor tablets en je behoudt daar de mogelijkheid om verschillende profielen aan te maken. Indien je werkt met Itsme, heb je ook geen kaartlezer meer nodig om aan te melden.

Wat het beheren van rekeningen van anderen betreft, is het wel belangrijk dat je dat doet onder je eigen naam. Je zal dus een volmacht nodig hebben op de betrokken rekeningen.

Wanneer je aanmeldt met de gegevens van iemand anders, dan heb je toegang tot alle persoonlijke en financiële gegevens van die persoon. Dat gaat dan niet enkel om de rekeningen die jij moet beheren, maar ook om andere producten, contactgegevens, vertrouwelijke info en persoonlijke pincodes. Dat doe je best niet en kan tot problemen leiden wanneer er toch iets verkeerd zou lopen. Denk aan disputen over transacties, mogelijke tussenkomst van de bank bij fraude of zelfs bij nalatenschappen.

Ik raad je daarom ten zeerste af om op die manier te werken.

Reageer