Aanmelden met Itsme lukt niet - identiteitsgegevens incorrect

Ik heb ook serieus wat problemen met itsme...

Alles gaat goed tot ik de handtekening na de "m2-procedure" moet ingeven... eens ik dat doe krijg ik de melding dat mijn identiteitsgegevens niet correct of volledig zijn en ik moet langsgaan bij mij agentschap, terwijl alles wel correct is.

Mijn agentschap zegt dat zij niets kunnen doen terwijl ze bij itsme blijven beweren dat het aan mijn bank ligt ???

11 reacties

Reputatie 5
@AnneliesBoddin Jammer dat je problemen ondervindt met Itsme en heen en weer werd gestuurd.

Je krijgt de melding dat je identiteitsgegevens niet correct zouden zijn. Dit kan eventueel liggen aan de identiteitsgegevens waarover de bank beschikt. Heb je recent een nieuwe identiteitskaart gekregen of kan het zijn dat je identiteitsgegevens waarover de bank beschikt niet meer up to date zijn? Dan kan je in één van onze kantoren je identiteistkaart laten inlezen zodat dit terug in orde is.

Om zeker te zijn waarom je die melding precies krijgt, zouden we je persoonlijke gegevens moeten nakijken. Je kan hiervoor de helpdesk Easy Banking bellen op 02 433 40 92 van maandag tot vrijdag tussen 7u en 22u. Op zaterdag zijn wij ook te bereiken tussen 9u en 17u.

Hopelijk is het snel opgelost, zodat je Itsme kan gebruiken.
@Ine

Ik heb in november vorig jaar een nieuw paspoort gekregen en dat meteen in een bnp paribas Fortis kantoor laten inlezen. Mijn mama werkt in een Fintro-agentschap en via haar weet ik altijd dat ik dat moet doen. Ik heb haar verteld over de problemen en ze heeft de gegevens nagekeken, maar alles is volledig. Ze had dan contact opgenomen met zowel easy banking als itsme en die laatste zei dat het probleem bij mijn bank ligt.

Anders probeer ik toch nog eens easy banking?
Reputatie 5
@AnneliesBoddin

Je kan ons dan best telefonisch contacteren zodat dit met je persoonlijke gegevens verder kan nagekeken worden.

Je kan de helpdesk Easy Banking bellen op het nummer 02 433 40 92 van maandag tot vrijdag tussen 7u en 22u en op zaterdag tussen 9u en 17u.

Hopelijk is het snel opgelost.
Oké dankjewel!

Morgen probeer ik het
Alle stappen geprobeerd (nog maar eens) en nog steeds hetzelfde........
@AnneliesBoddin Spijtig om te horen dat je nog steeds problemen ondervindt. 😟

Heb je al eens gebeld naar de collega's van het Easy Banking Centre? Zij kunnen samen met je nagaan wat het probleem exact is. Zij zijn bereikbaar op 02 762 60 00 ma- vrij 7 tot 22u en za 9 tot 17u.
Hallo

Ja, dat heb ik nogmaals gedaan. Ze wisten me te vertellen dat ze mijn online gegevens niet konden controleren, en dat een medewerker van mijn bankkantoor moest bellen. Dat is vorige week ook al gebeurd en toen was er ook geen oplossing gevonden. Dan gisteren nog maar eens de helpdesk van itsme gebeld en zij gingen contact opnemen met de bank, alleen verwacht ik daar nu ook geen oplossing mee na al dat gesukkel...
@AnneliesBoddin Ik heb jou een privé bericht gestuurd zodat we dit samen kunnen bekijken. Hopelijk kunnen we zo snel mogelijk een oplossing bieden! Alvast bedankt voor jouw feedback.
@AnneliesBoddin is er uiteindelijk een oplossing gekomen voor jouw probleem. Ik zit namelijk met exact hetzelfde. Kaart begin vorige week laten inlezen bij Fintro en nog steeds 'idgegevens niet gevalideerd'. Als ik de helpdesk van EB bel zeggen ze mij dat ze nog gegevens niet in orde zijn, maar ze kunnen mij niet zeggen dewelke en verwijzen mij door naar mijn Fintro-agent. Deze laat mij weten morgen zelf de helpdesk te contacteren.

Lijkt mij heel sterk op jouw verhaal, vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Hi! Uiteindelijk niet opgelost geraakt! Ze beweren dat er nog een persoon met dezelfde voor- en achternaam klant is bij Fintro waardoor ik mij via itsme niet kan inloggen bij easy banking. Ik moet nog steeds mijn kaartlezer gebruiken 😫😫😫
Reputatie 6
Dag Annelies,

Ik ga dit persoonlijk verder voor je opvolgen. Het lijkt me sterk dat een andere persoon met dezelfde naam voor problemen kan zorgen. Itsme is namelijk gekoppeld aan je officiële identiteitsgegevens en aan je telefoonnummer. Beiden zijn uniek.

Als je Itsme wilt activeren, kan je je identiteitskaart of een debetkaart van de meeste Belgische banken gebruiken. Op dat moment controleert Itsme puur of jouw identiteit overeenkomt met de gegevens bij ons. Lees: komt het identiteitskaartnummer overeen met wat wij kennen en is ook je telefoonnummer hetzelfde in onze database.

Als je een kaartlezer voor je identiteitskaart hebt, kan je eventueel ook proberen om Itsme daarmee te activeren. Op deze pagina lees je hoe je dat doet.

Je ontvangt van mij nog een privébericht om nog wat meer info te verzamelen.

Groetjes.

PS: je hebt het misschien gemerkt, maar ik heb al je berichten gebundeld in een apart onderwerp. Dat zorgt ervoor dat we makkelijker het overzicht kunnen behouden, dat het eventueel anderen met hetzelfde probleem ook kan helpen en dat het vorige, verouderde artikel niet voor verwarring kan zorgen.

Reageer