Beantwoord

Activatie-sms komt niet toe in Easy Banking App

  • 14 December 2020
  • 7 reacties
  • 782 Bekeken

Ik had vroeger de app op mijn smartphone MI A3. Ik wou deze opnieuw installeren, maar het lukt niet.

Ik moet een activatiecode krijgen per sms, maar die krijg is niet. Ook niet door START te sms’en naar het gratis nummer 8667 en vervolgens een nieuwe sms aan te vragen. Ik ben ook niet veranderd van provider.

Vandaag wou ik opnieuw proberen maar nu slaat de app al tielt als ik met het bakje de codes moet ingeven. Hij zegt dan dat de app niet werkt.

icon

Beste antwoord van IngeD 14 December 2020, 11:25

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2

Hallo @Lieve Van Kerckvoorde !

Ben je klant bij Telenet? Op dit moment ondervinden sommige klanten die ook klant zijn bij Telenet problemen bij het ontvangen van de SMS. Onze technische diensten zijn hiervan op de hoogte en doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.

- update: dit is ondertussen opgelost!

Onze excuses voor het ongemak.

Geachte,

 

Ik krijg eveneens ook geen activatiecode binnen. Zit bij provider Mobile Vikings

 

Met vriendelijke groeten,

 

Ng Hoi Yuk

Reputatie 3

Dag Qdix1337

Stuur even START naar 8667 en probeer het opnieuw. Door dat berichtje  te sturen plaats je de commerciële berichtgeving van je provider open, je ontvangt zelf geen bericht terug. Mocht het daarna nog steeds niet lukken raad ik je aan het controle berichtje op iemand anders zijn GSM te ontvangen.

Beste,  ik heb hetzelfde probleem,  alle instellingen nagelopen en staan correct.

Ik heb echter een NL gsm abonnement dus de sms naar 8667 werkt helaas voor mij niet. 

in oktober bij installatie van de app op de tijdelijk iphone 8 geen probleem,  sinds mijn iphone 12 krijg ik de app niet meer werkend omdat er geen sms code verstuurd / ontvangen wordt.  Lijkt me meer een technisch probleem aan de applicatie dan aan de abonnement of telefoon instellingen als ik de vele reacties hier op het forum lees? 

Reputatie 2

Dag @Hnz,

het is wel mogelijk om de code te laten versturen naar een Nederlands gsm-nummer. Je kan de +32 aanpassen op het moment dat er gevraagd wordt naar een gsm-nummer om de activatiecode te versturen. Wanneer je deze niet ontvangt, kan je nakijken of de “datum & tijd” instellingen van je smartphone op “automatisch” staan. We merken namelijk dat dit noodzakelijk is om de sms te kunnen ontvangen. Indien dit het geval is en je de sms nog steeds niet ontvangt, raden wij je aan om contact op te nemen met je telecomoperator. Je kan bij hen navragen of er een blokkering op commerciële berichten actief staat.

Groetjes,

Jill

 

Beste Jill, 

ik begrijp dat de +32 aangepast moet worden (ook gedaan), ook de tijds instellingen had ik gecontroleerd en stonden zoals gewenst.  nog altijd heb ik geen sms ontvangen. 

Het lijkt me niet de bedoeling dat al uw klanten naar de telecom operator moeten bellen om blokkeringen op te heffen.  Ik oktober heb ik de app nog probleemloos op een iphone 8 gezet,  nu met de iphone 12 lukt het ineens niet meer.  Lijkt me toch meer in de software van de app te zitten dan in mijn telefoon. 

Overigens,  deze ochtend een rekening geopend bij de KBC bank en de app geïnstalleerd,  ook daar werd een sms verstuurd naar dezelfde telefoon met hetzelfde  (NL) nummer en u raadt het al,  die kwam wel gewoon binnen.    Het lijkt me dan ook wenselijk dat het probleem aan jullie zijde (technisch) wordt opgelost dan dat uw klanten met een externe partij contact op moeten nemen om instellingen te wijzigen die wellicht door werkgevers bewust zijn ingesteld? 

Mijn probleem is ondertussen opgelost omdat de persoon aan uw helpdesk zo vriendelijk was om mij te helpen,   een oplossing die niet mijn voorkeur genoot, maar ik moest snel met de app kunnen werken en deze meneer heeft me uiteindelijk keurig geholpen. 

Toch bedankt voor uw snelle response! 

 

Reputatie 2

Dag @Hnz,

 

bedankt voor je reactie. Blij om te lezen dat je inmiddels al verdergeholpen bent. Wanneer meerdere mensen dit probleem ervaren, doen onze technische diensten er alles om dit te verhelpen. Soms lukt het bijvoorbeeld wel om de app te installeren met een ander gsm-nummer .

 

Groetjes,

 

Jill

Reageer