Beantwoord

Activatiecode app komt niet toe via sms

  • 3 February 2020
  • 9 reacties
  • 2474 Bekeken

Beste,

Ik heb geprobeerd een code aan te maken voor de Easy Banking app. Maar de actievatiecode komt niet toe. Ik heb mijn Gsm-nummer nagekeken, opnieuw een sms laten verzenden, de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Reeds meermaals georobeerd. Maar zonder resultaat. Waar kan dit aan liggen en hoe kan dit opgelost worden?

icon

Beste antwoord van YannickB 4 February 2020, 11:45

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7

Hallo Martin,

Je neemt best even contact op met je telecom operator, het is namelijk mogelijk dat er bij hen een blokkering op commerciële berichten actief staat.

Je kan hen vragen of er berichten verzonden vanaf het nummer 8667 werden tegengehouden.

Bedankt, Yannick. Het is me gelukt.

 

Gr,

Martin

Beste,heb een nieuwe gsm Nokia 8.1. Ik krijg geen activatiecode binnen op easy banking. Alles geprobeerd start naar 8667,opnieuw opstarten...opnieuw installeren...ik wil graag de app terug gebruiken

Beste, wij hebben hetzelfde probleem.  Nieuwe iPhone xs.  We ontvangen ook geen activatie code via sms . Noch op mijn, noch op mijn partners gsm nr.  Ook al start gestuurd naar 8667. Andere berichten komen wel binnen via verkorte nrs. 

We hebben geen problemen  gehad om de KBC app te installeren.  Alvast bedankt mvg dimitry Hansebout 

Reputatie 7

Hallo Dimitry,

Ben je klant bij Telenet?  Op dit moment worden onze berichten namelijk niet afgeleverd aan heel wat Telenet-klanten. De situatie wordt onderzocht en we zorgen zo snel mogelijk voor een oplossing.

Hello,

I am a Proximal customer. I have a new phone and of course tried to login the app. I did all that's needed, however, I receive no sms with the activation code. I called the help center and they told me to send an sms START to 8667 so I did several times and again no code coming in. My messages are not blocked by my provider. How should I proceed in order to solve the problem and use the app again? By the way, I have been trying to activate the app since Friday.

Reputatie 7

Hello @Elitsach 

Did you try to create a completely new profile after you had sent START to 8667?

Sending that message will not automatically result in receiving a code, it will instead activate your number so you will receive an sms the next time you create a profile in our app.

Did you contact Proximus and were they able to confirm that no messages were being blocked (for example commercial text messages)?

Beste 

ik heb hetzelfde probleem. Ik ben juist overgeschakeld naar een nieuwe iPhone SE en heb de app al verscheidene malen opnieuw geïnstalleerd. Ook de start sms naar 8667 brengt geen soelaas. Het gaat op een gsm-abonnement via het werk dus ik heb geen contact gegevens om de operator op te bellen. Bestaat hier een andere oplossing voor het probleem? Andere sms’en van bv. 8836; 8128 kan ik wel ontvangen. Er staan ook geen nummers geblokkeerd in de telefoon zelf. Het zou jammer zijn als ik de app niet kan gebruiken.

vriendelijke groeten

katinka

Reputatie 7

Hallo @Katinkasteen 

Als ik het goed begrijp, heb je nadat je START naar 8667 hebt verzonden, nogmaals geprobeerd om een profiel aan te maken in onze app, maar ontving je nog steeds niets?

In dat geval kan ik je vrees ik enkel aanraden om via je werkgever het contractnummer van je abonnement op te vragen en contact op te nemen met de helpdesk van je telecomoperator. Mogelijk staat er bij hen toch een blokkering actief.

Indien er iemand is die je vertrouwd, bijvoorbeeld een familielid, dan kan je vragen of je diens nummer even mag opgeven om de code te ontvangen. Op die manier kan je in tussentijd wel aanmelden. Dat nummer zal alvast enkel gebruikt worden om de eenmalige sms code te ontvangen. Het geeft anderen geen toegang tot jouw gegevens en zij zullen verder van ons geen berichten ontvangen die ze niet zelf aangevraagd hebben.

Reageer