Beantwoord

app opnieuw geen installeerd -> ontvang geen activatie sms


  • Rekruut - Niveau 2
  • 9 reacties

na de problemen met met de App op IOS 15.6 besloten om de app te verwijderen en te herinstalleren.

dat was geen goed idee.

nu kan de App zelfs niet meer geactiveerd worden want de activatie SMS komt niet aan.

van de regen in de drop ….

hebben jullie eigenlijk een pagina met meldingen van de actuele storingen of moeten wij gewoon blijven proberen tot het eens werkt ?

 

mvg

Bart

icon

Beste antwoord van YannickB 5 August 2022, 08:14

Bekijk origineel

22 reacties

Beste, 

 

ik kreeg deze morgen een melding in mijn easy banking app dat ik de app diende te updaten.

Nadat ik dit had gedaan en opnieuw wou inloggen kreeg ik dezelfde foutmelding.

Ik verwijderde de app, her installeerde deze en nu krijg ik geen activatiecode met mijn gsm nr.

ik gaf het nr van mijn zoon ook reeds op doch zonder resultaat.

Ik stuurde al een sms naar 8667 START, doch zonder resultaat.

Ik nam ook al contact op met mijn provider Proximus doch deze konden me ook niet helpen.

Bank laat ons volledig in t ongewisse

Zoek het zelf maar uit !!! :-(

 

app opnieuw geïnstalleerd, activatie sms komt niet toe

Wanneer gaat BNP reageren ?

storingen kunnen nu eenmaal gebeuren.

maar transparantie daarover graag in de vorm van een pagina  met actuele storingen en de voorziene termijnen wanneer het opgelost zou zijn.

betere communicatie maw.

Reputatie 3

Dag @BartJ @Bart S 

Er is sprake van een algemeen technisch incident via de app voor iOS-klanten om de sms te ontvangen. Dit wordt momenteel onderzocht.

Wil je de rekeningen controleren dan kan dat door je aan te melden via onze website.

Onze excuses voor het ongemak.

Beste, 

Bedankt voor de info, het is wel vervelend als je al uw verrichtingen via uw gsm doet en de app hiervoor al jaren naar behoren werkt.

Reputatie 3

Hey @VanessaJanssens 

We begrijpen dat het erg vervelend is in dit digitale tijdperk maar onze technische dienst doet er alles aan het probleem op te sporen en aan te pakken.

Het probleem hierbij is dat de providers ook onderzoeken moeten doen, ofdat het probleem bij hen of bij ons ligt en dat neemt wat tijd in beslag.

We hopen in elk geval dat het vandaag nog wordt opgelost. Als ik meer info heb, dan laat ik het hier weten.

Beste ik probeer de Fortis app de installeren op mijn iPhone maar het lukt niet ik krijg geen actievatiecode  via sms toe 

geen probleem - update ons maar op de pagina met algemene storingen -)

Geen activatiecode  voor mijn gsm 

Beste ik probeer de easy Banking app opnieuw te installeren op mijn gsm maar van zodra ik mijn gsm nummer moet ingeven om de actievatiecode te krijgen via sms dan gebeurt er niets de actievatiecode krijg ik niet toe via sms 

Beste, is er al een oplossing voor I phone gebruikers, die geen sms krijgen bij de herinstallatie van hun app aub?

Bedankt.

Erik

 

Reputatie 3

@erikvb

Er is momenteel nog geen oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Wanneer gaat het terug in orde zijn en kunnen we de app installeren en de actievatiecode ontvangen ik zit bij orange en daar ligt niet het probleem 

Hey @VanessaJanssens 

We begrijpen dat het erg vervelend is in dit digitale tijdperk maar onze technische dienst doet er alles aan het probleem op te sporen en aan te pakken.

Het probleem hierbij is dat de providers ook onderzoeken moeten doen, ofdat het probleem bij hen of bij ons ligt en dat neemt wat tijd in beslag.

We hopen in elk geval dat het vandaag nog wordt opgelost. Als ik meer info heb, dan laat ik het hier weten.

Sorry maar gezien de issues al sinds vanochtend bezig zijn,  zal het echt niet aan de providers liggen. Wel heel handig dat Fortis zich daarachter verschuilt.  En zoals ik ook al ergens las, knap dat jullie geen communicatie doen naar klanten… Echt Top service (maar dat zijn we jammer genoeg gewoon van jullie)

het is maar een idee : https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/beschikbaarheid/index.html

 

Thanks Fortis 

probleme is opgelost deze morgen nog eens geprobeerd om de easy Banking app te installeren en de kregen direct de actievatiecode we kunnen terug onze betalingen doen via onze gsm 

Reputatie 7

Bedankt Tavinia! Super om te horen dat het bij jou al terug lukt.

We werken momenteel nog aan het uitrollen van een volledig oplossing, dus het is mogelijk dat sommige klanten nog geen sms ontvangen. Van zodra ik de definitieve bevestiging heb dat alles in orde is, breng ik jullie ook op de hoogte.

Ook bij mij lukte het deze morgen en kwam de activatiecode meteen binnen. Jammer dat sommige mensen zo ongeduldig zijn. Het is de eerste keer dat ik problemen ondervond met jullie app na een update en jullie hebben dit zeer snel opgelost! Top!

Reputatie 7

De sms’en voor Easy Banking App worden opnieuw correct verzonden. Laat het me zeker weten als jullie toch nog problemen ondervinden.

Ik verblijf in de VS en kan ook geen sms doorkrijgen op mijn IPhone hier. 
graag snel een antwoord/ oplossing 

 

Reputatie 3

Dag @janswilly 

De app laat toe om buitenlandse nummers te gebruiken. Wanneer je  een telefoonnummer moet ingeven, dan kan je tikken op het zone-nummer om dat aan te passen naar het zone-nummer van het land waar je verblijft.

Als het daarna nog steeds niet lukt, kun je vragen aan een familielid of vriend om de SMS voor jou te ontvangen. 

Reageer