Beantwoord

App werkt niet meer

  • 8 February 2021
  • 19 reacties
  • 3879 Bekeken

Beste,

De App op mijn smartphone werkt niet meer...bij het openen kreeg ik de melding “update downloaden’,

dit probeerde ik, maar tevergeefs, ik kreeg telkens weer ‘er is iets verkeerd gegaan, probeer het opnieuw’

Na 20 pogingen, verwijderde ik de app en dacht door hem terug te installeren, het probleem opgelost te krijgen…

Nu, ondertussen 3 dagen later, bij elke poging de app te installeren, krijg ik ‘er is iets verkeerd gegaan, probeer het opnieuw…

Dus, ik kan de App zelfs niet meer op mijn telefoon krijgen, terwijl andere Apps géén enkel probleem zijn…het is enkel die van BNP Paribas Fortis die er niet meer op geraakt...

En ja, ik heb mijn GSM reeds meermaals terug opgestart en ja, ik heb de laatste versie : Android 10

Please help want ik gebruik de App sinds jàren dagelijks !

mvg

Anne

icon

Beste antwoord van Anonymous 12 February 2021, 10:10

Bekijk origineel

19 reacties

Hey @Anne VDC ,

Mijn excuses voor het ongemak.

Kan je me vertellen op welk toestel dit is?

En op welk moment krijg je precies de foutmelding: is dit wanneer je op Installeer klikt op je App Store/Play Store of wanneer je je app wilt openen?

Groetjes,

Lieze

Beste Lieze,

Een Samsung A70, Android 10

Ik krijg de melding ‘er is iets verkeerd gegaan, probeer het opnieuw’, van zodra ik op ‘installeren’ klik.

En heb ondertussen, als test, andere apps gedownload en geopend, zonder enig probleem…

groetjes,

Anne

Hey @Anne VDC ,

Eigenaardig dat je deze melding al in de Play Store krijgt, want dit zou zeker mogelijk moeten zijn.

Zou je kunnen kijken of er nog voldoende geheugen op je smartphone hebt?

Is dit bij het installeren van Easy Banking App - BNP Paribas Fortis?

Zou je via het internet op je gsm kunnen googlen naar Easy Banking App en zo doorklikken op onze app in de Play Store en kijken of je dan een foutmelding krijgt en zoja, welke precies?

Groetjes,

Lieze

Beste,

Ik heb zéker voldoende geheugen op de telefoon en ja, het is bij het installeren van de Easy Banking App - BNP Paribas Fortis...die ik al sinds dag 1 van het bestaan ervan, gebruik…

Als ik de ‘weg’ volgt zoals je hierboven beschreef, gebeurt er ook niets...van zodra ik op via jullie site op Google Play klik, gebeurt er niéts...het rondje in het midden van mijn scherm blijft draaien :-(

En zoals reeds gemeld, bij eender welke andere app stelt dit probleem zich niet.

Heel raar…

 

 

Hey @Anne VDC ,

Heel merkwaardig… Heb je via je smartphone wel toegang tot onze algemene website?

Groetjes,

Lieze

Ja, ik kan gewoon op de website tot aan het scherm ‘app downloaden’ voor Android...en daar stopt het ...Ik heb deze App al sinds dag 1 op mijn GSM staan ...en gebruikte hem dagelijks ..tot voor 3 dagen dus ...nadat er ‘gevraagd’ werd een update te doen toen ik ‘hem’ wilde openen

 

 

Heb je dit probleem zowel via wifi als via mobiele data?

Groetjes,

Lieze

Jij kan hier uiteraard niet aan doen...dus dankjewel om me te proberen te helpen...maar ik word er ONNOZEL van ...heb echt al àlles geprobeerd !!! De afgelopen dagen al letterlijk ùren mee bezig geweest…

Het rare is, dat ik de Poolse versie wél kan downloaden …

 

 

Hey @Anne VDC ,

Ik kan me inbeelden dat het inderdaad niet fijn is dat we niet vlot tot een oplossing komen.

Staat je Play Store op België ingesteld? Dat is heel belangrijk om onze app te kunnen installeren.

Groetjes,

Lieze

 

Zelfde probleem, we zijn al met 3 personen.  Kan dus niet aan ons liggen.

Hey @Voriki ,

Heb je bovenstaande zaken al nagekeken?

Groetjes,

Lieze

Idem hier, na alles geprobeerd te hebben, nog steeds noppes! Erg vervelend!

Ik raad jullie aan om de helpdesk te contacteren zodat ze jullie toestelregistraties kunnen verwijderen.

De helpdesk liet weten dat dit gelijkaardige problemen heeft opgelost.

Groetjes,

Lieze

Ik raad jullie aan om de helpdesk te contacteren zodat ze jullie toestelregistraties kunnen verwijderen.

De helpdesk liet weten dat dit gelijkaardige problemen heeft opgelost.

Groetjes,

Lieze

Dag Lieze,

Zelfs indien de app geheel verwijderd werd van het toestel, dan is de toestelregistratie bij BNP dat de app-download vanuit de Play Store tegenhoud?  Dan mag de helpdesk me die connectie zeker uitgebreid uitleggen.

 

Maar ik zal eerder mijn moeder - want betreft haar tablet - laten bellen zonder mijn ondersteuning, ik verwacht wel dat dat telefoontje met de helpdesk wel meerdere uren in beslag zal nemen.  Het is zeer moeizaam geweest haar te tonen hoe ze haar balans kan nazien, zelfs hoe het aanzetten van de tablet heeft moeite gekost.  Als jullie helpdesk er in slagen haar een app laten installeren, en dan zich terug opnieuw registreren, en een nieuw wachtwoord laten instellen, chapeau.

Alleen jammer dat je vanuit de bank zelf geen fysieke ondersteuning meer kan krijgen.

Hey @Voriki ,

Het is helaas inderdaad tijdelijk niet mogelijk om dit in het kantoor te regelen, maar de helpdesk doet zijn best om alle klanten, ook de minder digitale, te helpen.

Een telefoontje duurt meestal geen meerdere uren, afhankelijk van hoe snel de oorzaak van het probleem wordt gevonden natuurlijk.

Je kan eventueel op voorhand met haar het specifieke toestel type en de versie van Android nakijken, dat zal waarschijnlijk gevraagd worden en bespaart wat tijd.

Groetjes,

Lieze

Ter aanvulling: in deze post werd iets besproken wat blijkbaar bij sommige mensen helpt.

Kan de moeite zijn om ook te proberen!

Groetjes,

Lieze

Hey @Voriki ,

Het is helaas inderdaad tijdelijk niet mogelijk om dit in het kantoor te regelen, maar de helpdesk doet zijn best om alle klanten, ook de minder digitale, te helpen.

Een telefoontje duurt meestal geen meerdere uren, afhankelijk van hoe snel de oorzaak van het probleem wordt gevonden natuurlijk.

Je kan eventueel op voorhand met haar het specifieke toestel type en de versie van Android nakijken, dat zal waarschijnlijk gevraagd worden en bespaart wat tijd.

Groetjes,

Lieze

 

Dag Lieze, ik heb helaas nog geen tijd gehad jullie helpdesk te contacteren, maar ik voorspel wel problemen.  Laat ik mijn moeder bellen, dan gaat en zál het gesprek meerdere uren duren, en weet ik niet of de afloop wel goed zal zijn.  Bel ikzelf, dan gaan ze moeilijk doen omdat ik de rekeninghouder niet ben.  Wat dan?

 

Ik wil er ook op wijzen dat we momenteel in een situatie leven - mocht je het nog niet weten - dat we in bubbels leven, dat we tegenwoordig niet meer bij elkaar in de living zitten met een koekje en een koffie, dat een gsmtoestel doorgeven aan een andere person om het gesprek verder te zetten geheel uit den boze is.

 

Dus mijn vraag is, als ouderen geen fysieke hulp meer kunnen krijgen met de overweldigende digitalisering, waarom zouden ze dan nog klant blijven?  Ik weet in ieder geval dat iemand enorm twijfelt als ze nog niet eens meer kunnen een overschrijving doen(nog iets dat bijna nergens meer kan, dan via de app).

 

Of bevestig je me dat ik wel in iemands naam kan bellen om een toestelregistratie te laten schrappen?

Hey @Voriki ,

Als je geen volmacht hebt, mogen wij inderdaad telefonisch de bankzaken van je moeder niet beheren, dus ook de toestelregistraties kunnen we enkel verwijderen als we haar aan de lijn hebben.

Ik begrijp dat het in deze tijden inderdaad moeilijker is om de bankzaken geregeld te krijgen, maar raad nogmaals aan dat je moeder hiervoor belt. We hebben een heel team met collega's die specifiek zijn opgeleid om klanten (ook de minder digitale) te helpen met technische problemen. Als je moeder bijvoorbeeld kan bellen met een ander toestel dan haar tablet, kunnen we stap per stap op zoek gaan naar de oorzaak en een oplossing hierop.

Als je suggesties hebt voor hoe we dit op een eenvoudigere en even veilige manier kunnen aanpakken, horen we het heel graag.

Groetjes,

Lieze

Voriki

Bij mij is het gelukt na (teveel eigenlijk) blijven proberen. Eerder iets geprobeerd omdat ik het echt wel beu was. Dus app heb ik verwijderd waarna ik het eerst zelf niet kon her-installeren. De app bleef weer hangen. Ik heb de smartphone deze keer gewoon aan de oplader gehangen en de app laten “hangen”, dus smartphone niet meer gebruikt en gaan slapen. De volgende dag was de app geïnstalleerd blijkbaar. Wel alles terug moeten instellen maar daar ging ik toch vanuit. Hopelijk de volgende keer iets gebruiksvriendelijker! Het proberen waard … Lastig dat ik het waarom niet weet maar ik zal me maar gelukkig prijzen.

Reageer