Beantwoord

Apple iPad:

  • 6 April 2021
  • 4 reacties
  • 405 Bekeken

Ik kreeg op mijn iPad een melding dat er een nieuwere versie van de app beschikbaar was. Toen ik die downloadde en opstartte, moest ik opnieuw mijn gegevens invullen. Bij het vragen om mijn kaartlezer er bij te halen, gingen er toch wat alarmbelletjes rinkelen. Toen ik dan zag dat ik 2 verschillende Easy Banking apps op mijn iPad had staan, begonnen die steeds luider te klinken.

 

Op de Apple App Store staan er nu dus blijkbaar 2 apps:

  • Easy Banking App (zonder puntje)
  • Easy Banking App. (met puntje)
Easy Banking x2

Dat roept deze vragen op:

  • Wat is het verschil tussen deze twee apps?
  • Welke van deze twee apps kan ik veilig op mijn iPad gebruiken?
  • Wat kan hier worden aan gedaan zodat mensen niet denken dat ze met een phishing app te maken hebben? Zelfs al gaat het om 2 verschillende apps voor iPhone en iPad, dan is het verschil in de naamgeving niet duidelijk genoeg volgens mij.

 

icon

Beste antwoord van YannickB 7 April 2021, 08:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

@Alexander @Titus 

De oude app werd inderdaad tijdelijk terug beschikbaar gemaakt in de App Store, maar binnen enkele dagen zou ze definitief moeten verdwijnen.

Reputatie 6
Badge +3

De oude app zou al vorig week gedeactiveerd zijn, dat is raar want ik kan nog altijd inloggen in de oude app wel heb ik een vermelding gekregen dat de oude versie binnenkort niet meer bruikbaar zal zijn en ik werd dan ook aangemaand om de nieuwe app te installeren wat ik uiteraard al lang gedaan heb.

@YannickB : bedankt voor de verklaring.

Reputatie 7

Hallo @Titus 

Tot zeer recent waren er voor Apple-toestellen inderdaad twee versies van onze app in omloop. Een voor iPhone en een voor iPad. Het verschil zat vooral in de resolutie en de weergave van de verschillende onderdelen en in de beschikbaarheid van de Bancontact-functie (niet beschikbaar voor iPad).

Ondertussen werd Easy Banking App vernieuwd en is er een versie voor alle toestellen (die zonder punt achter). Je kan ze ook downloaden door deze App Store link te openen: https://apps.apple.com/be/app/easy-banking-app/id516502006?l=nl&mt=8

De oude iPad werd vorige week gedeactiveerd. Ik laat alvast voor je nakijken waarom ze bij jou wel nog verschijnt.

Reageer