Beantwoord

bancontact in de easy banking app werkt niet

  • 13 March 2020
  • 5 reacties
  • 3087 Bekeken

Ik heb net een nieuwe iphone gekregen van het werk, en daar mijn reservekopie op hersteld. 

 

Ik kan me perfect inloggen op de app zelf, maar als ik de bancontact module wil gebruiken krijg ik volgende error: Ik heb me al verschillende keren ingelogd, de app herstart en de gsm herstart, niks helpt.

 

icon

Beste antwoord van YannickB 13 March 2020, 14:22

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hallo Nathan,

Kan je proberen om de app te verwijderen, je iPhone volledig uit te zetten en terug in te schakelen en pas dan Easy Banking App opnieuw te installeren?

Onze app werkt met toestelregistraties, wat soms problemen kan opleveren bij het gebruik van een backup.

Als dat niet helpt, dan gaat het vrees ik om een bug in onze app. We werken aan een update die het op zal lossen, maar tot die gelanceerd wordt, kan ik je enkel aanraden om met Payconiq by Bancontact te werken.

Ik heb hetzelfde voor sinds anderhalve maand, ik ben nochtans niet van toestel veranderd. Ik heb de payconiq app dan maar geïnstalleerd maar als ik online iets wil betalen (wat ik anders met Bancontact app deed) krijg ik altijd de melding van payconiq dat de QR-code niet herkend wordt. 

Reputatie 7

Hallo @strh ,

Gebruik je de Payconiq-app of de Payconiq by Bancontact-app? Die laatste is de nieuwste app die gelanceerd werd na de fusie van Bancontact en Payconiq.

In die app kan je een debetkaart en een rekening koppelen. Eens dat je dat hebt gedaan, zal de app automatisch de QR-codes voor beide systemen herkennen.

Lukt het nog niet, dan raad ik je aan om Payconiq by Bancontact even te contacteren.

Deze middag is het me gelukt om een onlinebestelling meteen met payconiq te betalen. Nu ik uw bericht zie, heb ik even gecheckt en bleek ik 2 versies staan hebben. De eerste verwijderd en de app by bancontact een update gegeven. 

Betekent dit dat ik de bancontact van easybanking niet meer zal kunnen gebruiken en dus altijd payconiq moet kiezen?

Dan ku voor de hulp!

Reputatie 7

In principe kan je beide functies door elkaar blijven gebruiken (je zal bij elke betaling kunnen kiezen). Alleen weet ik op dit moment nog niet wanneer onze update gelanceerd zal worden.

Reageer