Beantwoord

Bancontact in easy banking app

  • 7 april 2019
  • 8 reacties
  • 3926 Bekeken

Wanneer ik het bancontact gedeelte van de app wil gebruiken krijg ik steeds een technische fout te zien(rood kruis) waar staat dat ik het later opnieuw moet proberen. Het gedeelte aanmelden(bovenste knop) werkt wel naar behoren. Dat bancontact niet werkt is jammer omdat ik de functie met de QR-code niet kan gebruiken.
Hopelijk kan iemand mij raad geven bij mijn probleem...
Alvast bedankt
icon

Beste antwoord van Alexander 8 april 2019, 07:14

Je bent niet de enige, dat probleem sleept al maanden aan.
In afwachting kan je best de aparte Bancontact/ Payconiq app gebruiken.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Je bent niet de enige, dat probleem sleept al maanden aan.
In afwachting kan je best de aparte Bancontact/ Payconiq app gebruiken.

Is hier nu al een oplossing voor?

Ik heb rekeningen zowel privé als zakelijk bij Fortis, Fintro en Hello Bank, 3 nutteloze apps die ik dus heb staan op mijn toestel. En het is al bijna een jaar dat deze niet werken!
 

Was het niet van een voordelige lening en correcte kantoorhouder, zou ik anno 2020 nooit nog voor Fortis kiezen…

Er is een matig beleid op zoveel vlakken (https://bankwijzer.be/nl/bankwijzer/banken/bnp-paribas/), er word niet voldoende aandacht gespendeerd aan een app (die tegenwoordig onmisbaar is), en problemen zijn niet gehoord. EEN JAAR met dezelfde problemen. Hoe is dat zelfs mogelijk.

(En ik weet dat ik de payconiq app kan gebruiken, maar daar kies ik niet met welke rekening ik betaal.)

Reputatie 5

Hey @gdem ,

 

Jammer om te horen dat je al zolang hinder ondervindt.

Zou je ons deze gegevens kunnen bezorgen zodat wij dit verder kunnen onderzoeken?

  • Het tijdstip van de laatste poging waarbij de foutcode verscheen:
  • Het merk en model van je toestel:
  • De versie van Android of iOS die je gebruikt:
  • De versie van onze app (voor het aanmelden via de 3 bolletjes rechtsboven bij “over deze app):
  • De volledige foutmelding die verschijnt:
  • Het exacte moment waarop deze foutmelding verschijnt (bijvoorbeeld bij het openen van de Bancontact functie, bij het scannen van een code,...)

Groetjes,

Lieze

Hi,

 

Ik probeerde het net nog 2 maal met de Hello Bank app. Dus 12:13. 

Ik heb een Oneplus5T, deze draait momenteel op Android 9. (Build A5010_43_190624)

Hello Bank app v25.0.21Er i

s geen foutcode enkel de volgende melding (bij alle apps dezelfde) met een Rood kruis er boven

  • Geen toegang tot deze dienst.
  • Gelieve het later opnieuw te proberen.
  • OK

Dit gebeurt telkens ik probeer een bancontact betaling te doen, dus bij het openen van de app, klikken op bancontact, bij het openen via een website en de optie betalen met bancontact te gebruiken.
 

Guillaume

Reputatie 5

Bedankt voor het snelle antwoord, Guillaume!

Ik geef dit meteen door aan onze IT-dienst.

 

Van zodra we antwoord hebben, laten we het jou weten!

 

Groetjes,

Lieze

Dit probleem ondervind ik ook al maanden… En dit is zeer vervelend!!! Je verwacht simpel (online) te kunnen betalen maar steeds opnieuw ‘Technische fout’. Opnieuw proberen lukt niet want het systeem is dan ‘bezet’. Wanneer wordt dit opgelost?? Al ‘het probleem’ al maanden aansleept, fix het dan!

Reputatie 6

@EiDirk 

Er zijn inderdaad al een lange tijd problemen met de Bancontact-functie in onze app. Mijn excuses daarvoor.

Moest je dat nog niet gedaan hebben, dan kan je het in sommige gevallen oplossen door je Easy Banking-code aan te maken. De ontwikkelaars van onze app blijven ondertussen werken aan een volledige oplossing.

De ontwikkelaars van onze app blijven ondertussen werken aan een volledige oplossing.

Je meent het nog ook?

 

Reageer