Beantwoord

Bancontact in easy banking app


Wanneer ik het bancontact gedeelte van de app wil gebruiken krijg ik steeds een technische fout te zien(rood kruis) waar staat dat ik het later opnieuw moet proberen. Het gedeelte aanmelden(bovenste knop) werkt wel naar behoren. Dat bancontact niet werkt is jammer omdat ik de functie met de QR-code niet kan gebruiken.
Hopelijk kan iemand mij raad geven bij mijn probleem...
Alvast bedankt
icon

Beste antwoord van Alexander 8 April 2019, 07:14

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Je bent niet de enige, dat probleem sleept al maanden aan.
In afwachting kan je best de aparte Bancontact/ Payconiq app gebruiken.

Is hier nu al een oplossing voor?

Ik heb rekeningen zowel privé als zakelijk bij Fortis, Fintro en Hello Bank, 3 nutteloze apps die ik dus heb staan op mijn toestel. En het is al bijna een jaar dat deze niet werken!
 

Was het niet van een voordelige lening en correcte kantoorhouder, zou ik anno 2020 nooit nog voor Fortis kiezen…

Er is een matig beleid op zoveel vlakken (https://bankwijzer.be/nl/bankwijzer/banken/bnp-paribas/), er word niet voldoende aandacht gespendeerd aan een app (die tegenwoordig onmisbaar is), en problemen zijn niet gehoord. EEN JAAR met dezelfde problemen. Hoe is dat zelfs mogelijk.

(En ik weet dat ik de payconiq app kan gebruiken, maar daar kies ik niet met welke rekening ik betaal.)

Hey @gdem ,

 

Jammer om te horen dat je al zolang hinder ondervindt.

Zou je ons deze gegevens kunnen bezorgen zodat wij dit verder kunnen onderzoeken?

  • Het tijdstip van de laatste poging waarbij de foutcode verscheen:
  • Het merk en model van je toestel:
  • De versie van Android of iOS die je gebruikt:
  • De versie van onze app (voor het aanmelden via de 3 bolletjes rechtsboven bij “over deze app):
  • De volledige foutmelding die verschijnt:
  • Het exacte moment waarop deze foutmelding verschijnt (bijvoorbeeld bij het openen van de Bancontact functie, bij het scannen van een code,...)

Groetjes,

Lieze

Hi,

 

Ik probeerde het net nog 2 maal met de Hello Bank app. Dus 12:13. 

Ik heb een Oneplus5T, deze draait momenteel op Android 9. (Build A5010_43_190624)

Hello Bank app v25.0.21Er i

s geen foutcode enkel de volgende melding (bij alle apps dezelfde) met een Rood kruis er boven

  • Geen toegang tot deze dienst.
  • Gelieve het later opnieuw te proberen.
  • OK

Dit gebeurt telkens ik probeer een bancontact betaling te doen, dus bij het openen van de app, klikken op bancontact, bij het openen via een website en de optie betalen met bancontact te gebruiken.
 

Guillaume

Bedankt voor het snelle antwoord, Guillaume!

Ik geef dit meteen door aan onze IT-dienst.

 

Van zodra we antwoord hebben, laten we het jou weten!

 

Groetjes,

Lieze

Dit probleem ondervind ik ook al maanden… En dit is zeer vervelend!!! Je verwacht simpel (online) te kunnen betalen maar steeds opnieuw ‘Technische fout’. Opnieuw proberen lukt niet want het systeem is dan ‘bezet’. Wanneer wordt dit opgelost?? Al ‘het probleem’ al maanden aansleept, fix het dan!

Reputatie 7

@EiDirk 

Er zijn inderdaad al een lange tijd problemen met de Bancontact-functie in onze app. Mijn excuses daarvoor.

Moest je dat nog niet gedaan hebben, dan kan je het in sommige gevallen oplossen door je Easy Banking-code aan te maken. De ontwikkelaars van onze app blijven ondertussen werken aan een volledige oplossing.

De ontwikkelaars van onze app blijven ondertussen werken aan een volledige oplossing.

Je meent het nog ook?

 

Idem bij mij vandaag nog altijd probleem OnePlus 6T Android 10

Na scannen en invullen code komt er Technische Fout probeer later opnieuw maar uw betaling is ondertussen wel uitgevoerd. Ik wil geen 10 verschillende apps installeren om een betaling uit te voeren. De easybanking app die de mogelijkheid aanbied moet gewoon werken, indien die fout steeds gebeurd is: 1) niet klant vriendelijk, 2) je wordt niet geholpen, kastje naar de muur ( 5 maand verder vorige melding door persoon X) 3) digitale tijdperk beter testen van de app ipv door uw klanten te laten testen en problemen laten vaststellen.

Al paar jaar verder, en nog steeds problemen met online easybanking app bancontact, voor een bank die omvormt naar alles digitaal en kantoren sluit, mag het toch stilaan tijd worden dat deze stabiel begint  te functioneren zonder al veel te veel problemen. Er zijn inderdaad heel wat factoren en technische zaken waar men geen vat op heeft maar zou aangenaam zijn mochten we feedback krijgen waarom er nog altijd zoveel problemen zijn en en aanknopingspunt door een supportdesk die weet waarmee ze bezig zijn en geen ticketje inschiet die verloren gaat in de tijd. het gaat zichzelf wel oplossen. 

Reputatie 7

Bedankt voor je reactie @nikcprov.

De Bancontact-functie in Easy Banking App wordt momenteel volledig herwerkt om alle problemen die er zijn, op te lossen. Ik heb zelf nog geen precieze datum, maar de bedoeling is om zeer binnenkort een update te lanceren.

Bedankt voor je reactie @nikcprov.

De Bancontact-functie in Easy Banking App wordt momenteel volledig herwerkt om alle problemen die er zijn, op te lossen. Ik heb zelf nog geen precieze datum, maar de bedoeling is om zeer binnenkort een update te lanceren.

Bedankt voor de feedback, nu als klant heb je daar weinig aan als het niet werkt hé, maar ben blij met de vage gedefinieerde antwoord  “zeer binnenkort”  update er aan komt. Benieuwd naar de nieuwe update, … tot binnenkort.

Grtz N

Reageer