Beantwoord

Bancontact in Easy Banking - gekoppelde kaarten

  • 31 August 2020
  • 7 reacties
  • 275 Bekeken

Ik gebruik regelmatig de Bancontact functie in de Easybanking app en ik ben hier op zich niet ontevreden over.

Echter stel ik vast dat bij gebruik van de bancontact functie de bankkaarten die app voorstelt om de betaling uit te voeren niet geupdate worden. 3 van de 4 voorgestelde kaarten zijn kaarten die ondertussen voorbij hun vervaldag en ondertussen fysisch vervangen zijn. (En vanzelfsprekend kan je niet betalen met vervallen kaarten).  Hoe kan ik de voorgestelde kaarten updaten opdat mijn huidige bankkaarten daar zichtbaar zijn ?

Dank.

icon

Beste antwoord van Anonymous 1 September 2020, 14:25

Bekijk origineel

7 reacties

Hey @kvdbelgium ,

Bedankt voor je vraag.

Zijn deze kaarten in de voorbije maand vervangen of vervallen?

Groetjes,

Lieze

Ze zijn voor zover ik mij kan herinneren automatisch vervangen na vervaldag. Maar dat is al een hele tijd terug (verval data van de huidige kaarten zijn 12/24, 12/24, 09/22, en 09/21) , dus ik schat dat ik de recentste kaarten ergens in november vorige jaar heb ontvangen.

Het kan zijn dat deze nog een maand zichtbaar zijn online, maar dit is inderdaad veel langer.

Zie je ze bij je kaarten in je Easy Banking ook staan? Of enkel bij het Bancontact gedeelte?

Groetjes,

Lieze

In easy banking app zelf zijn alle kaarten correct weergegeven. Het is dus alleen in het stukje bankcontact van de app. Het probleem bestaat al een geruime tijd, maar nu pas tijd gevonden daar eens dieper in te kijken. 

Hey @kvdbelgium ,

Ik zou deze gegevens graag doorgeven aan de technische dienst zodat zij kunnen nakijken wat er aan de hand is.

Kan je daarvoor even deze informatie doorgeven:

  • Welk toestel heb je?
  • Welke versie van Android of iOS heb je?
  • Heb je al geprobeerd de app te verwijderen, je toestel te herstarten en de app opnieuw te installeren?

Groetjes,

Lieze

Reputatie 2

 Het is dus alleen in het stukje bankcontact van de app. Het probleem bestaat al een geruime tijd, 

 

Bancontact en Paycomiq zijn inderdaad al geruime tijd samengesmolten. zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Payconiq

De betrokkenen willen het niet geweten hebben, maar in de achtergrond wordt er overgeschakeld op Payconiqs software, en aangezien Payconiqs software eerder van krikkemikkige aard is zijn er op tal van vlakken problemen, die bij gebrek aan kennis van de betrokken programmeurs maar niet opgelost geraken.  

Hey @Krisje ,

Het gedeelte dat aan onze app gekoppeld is, bevat enkel de Bancontact functies.

De app Payconiq by Bancontact combineert beide.

Groetjes,

Lieze

Reageer