Beantwoord

bestaande account vraagt achter nieuw profiel


Momenteel vraagt op onze beide gsm's de reeds lang geinstalleerde fortisapp nu bij het openen, een nieuw profiel aanmaken? Bij verder word achter de kaartnummer en klantnummer gevraagd?  Beide kaarten zijn ook niet nieuw

Is dit phishing? Want ons profiel is reeds bekend , indien dit eventueel via een gegenereerde code zou verlopen van de kaartlezer kan ik begrijpen maar niet op deze wijze , ik zal ineens nog mijn pincode vermelden

Mvg 

icon

Beste antwoord van Anonymous 2 April 2021, 09:51

Bekijk origineel

17 reacties

Ik heb dezelfde vraag, vind het ook maar verdacht. Waar kan snel info hierover gevonden worden?

Hey @De Herdt Peter en @daisydr ,

Er is ons gemeld dat door een storing in onze app het helaas kan dat sommige klanten deze melding krijgen terwijl dit in principe niet zou nodig zijn.

We raden aan om de app te herinstalleren en opnieuw in te stellen. Hierna zouden jullie geen hinder mogen ondervinden.

Mijn excuses voor het ongemak!

Groetjes,

Lieze

@LiezeH Ik heb juist gewoon een nieuw profiel aangemaakt niet bij stil gestaan of wetende dat er via een bank app ook phishing kan gebeuren? Zit ik nu met een probleem?

Hey @AndyDM ,

Zoals hierboven vermeld, is dit geen geval van phishing.

Zolang je niet doorklikt op links uit mails of berichten of codes uit de kaartlezer met derden deelt, kan je geen slachtoffer van phishing worden.

Groetjes,

Lieze

Ik heb dezelfde vraag, vind het ook maar verdacht. Waar kan snel info hierover gevonden worden?

ik betrouw het ook niet

 

heb dezelfde vraag vertrouw het allemaal niet meer 

wat kan ik doen een afspraak maken op de bank of  ….

greetz luc

Herinstalleren helpt duidelijk niet.

Ik krijg na 3 dagen nog steeds geen nieuw profiel aangemaakt.

Graag iets meer hulp van jullie kant aub, Fortis.

 

Mvg,

Christophe

 

Reputatie 3

Dag X-off

Waar in de aanmeldprocedure loopt het dan mis bij jou?

Kun je jouw toestel ook eens controleren op updates en deze doorvoeren. Kans bestaat dat het daardoor niet mogelijk is om aan te melden.

Hallo Shari,

Alles gaat prima, tot ik de code op sms krijg, en dan meldt ie ‘Code niet correct’.

Update lijkt niet nodig.

Hallo, 

Ik heb al meer dan 4 dagen hetzelfde probleem. Het scherm na ingeven van je kaartnummer en klantnummer is dan dat van een kaartlezer, waarbij je moet valideren. Ziet er qua lay-out helemaal anders uit dan normaal. Mijn buikgevoel zegt dat het niet juist zit. Kan fout zijn, maar met mijn geld neem ik liever geen risico. 

Straks bel ik wel even naar de bank om te informeren wat er fout loopt. Want heb er een gloeiende hekel aan niet meer aan mijn geld te kunnen…  Mijn man heeft trouwens geen problemen met de app en heeft wel de laatste versie staan. Dus daarom des te meer dat ik het niet vertrouw. 

App verwijderen en terug toevoegen brengt geen soelaas. 

Groeten, 

Aurélie 

Goeiedag,

Ik heb hetzelfde probleem. Na tweemaal opnieuw installeren blijft de vraag. Ik wil geen nieuw account aanmaken. Heb een mail gestuurd. Binnen de 5 dagen krijg ik antwoord. hopelijk snel, want  het is vervelend.

Groet, Katrien

Reputatie 7

@X-off 

Kan je nakijken of de datum, de tijd en de tijdzone van je toestel correct zijn? Als deze niet juist werden ingesteld, dan zal de code die je via sms krijgt uit veiligheid niet aanvaard worden. Ik raad je alvast aan om de datum en tijd instellingen steeds op ‘automatisch’ in te stellen.

@Aurélie Van Accolyen @katrien perquy 

Onze app werd een tijd geleden vernieuwd waardoor verschillende schermen, waaronder het aanmeldscherm, er nu inderdaad wat anders uitzien. Sinds vorige week is die nieuwe versie beschikbaar voor alle toestellen en werd de oude app verwijderd. Vooral iPad gebruikers zullen in de voorbije dagen een verschil opgemerkt hebben.

Door die update is het op iPad nodig om eenmaal een nieuw profiel aan te maken. Daardoor heb je ook opnieuw je debetkaart en kaartlezer nodig.

Wil je graag het zekere voor het onzekere nemen, dan kan je je huidige app verwijderen en de nieuwste versie downloaden door in de app store te zoeken naar Easy Banking App. Mocht je nog twee resultaten krijgen: het is de versie zonder punt achter.

Je kan daarnaast ook deze link openen via je iPad of iPhone: https://apps.apple.com/be/app/easy-banking-app/id516502006?l=nl&pt=686937&ct=productpage&mt=8

 

Dag Yannick,

 

Dankjewel voor je antwoord. De tijdinstellingen op mijn smartphone zijn ok en automatisch ingesteld. Na het opnieuw verwijderen en instaleren blijft de melding een nieuw profiel aan te maken. Moet dat nu? Wel een heel gedoe. Ik vind dat we wel op de hoogte moeten gebracht worden als er iets veranderd en daardoor ons profiel opnieuw moeten aanmaken. Met die onzekere tijden van phising.

Mvg, Katrien

Dag allen,

Probleem opgelost. Ik heb een duidelijke mail ontvangen .Daarin staat dat het normaal is dat je een nieuw profiel moet aanmaken. Er is een update gebeurd van de app. Ik heb dus een nieuw profiel aangemaakt.

Mvg,Katrien

Reputatie 7

Bedankt om ons op de hoogte te houden Katrien!

We stuurden tijdje geleden een e-mail over deze update. Is het mogelijk dat je jouw e-mailadres nog niet bij ons registreerde en/of dat je ons niet de toestemming gaf om jou proactief te mailen over nieuwe diensten en producten?

We mogen je dat soort mails namelijk enkel sturen mits jij ons daarvoor de uitdrukkelijke toestemming hebt gegeven.

Je kan dit nakijken via Easy Banking App en via Easy Banking Web.

Easy Banking Web:

  • Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be/
  • Klik bovenaan rechts op Instellingen.
  • Bij Persoonlijke gegevens kan je je e-mail en telefoonnummer nakijken en wijzigen.
  • Bij Privacy en communicatie kan je opgeven via welke weg wij jou proactief mogen contacteren.

Easy Banking App:

  • Meld aan in onze app.
  • Druk onderaan rechts op de horizontale strepen en kies voor Instellingen.
  • Bij Persoonlijke gegevens en dan Contact kan je je e-mail en telefoonnummer nakijken en wijzigen.
  • Bij Privacy en nadien Communicatie kan je opgeven via welke weg wij jou proactief mogen contacteren.

Bij grote updates plaatsen we ook een bericht op deze Community. Die berichten verschijnen meestal met een foto bovenaan onze startpagina. Enkele weken of dagen voor het uitvoeren van een verplichte update verschijnen er meestal ook banners of meldingen in Easy Banking App zelf.

Wat het aanmaken van een nieuw profiel betreft; dat was uitzonderlijk inderdaad nodig voor iPad omdat er tot nu altijd een aparte app specifiek voor die toestellen bestond. De nieuwe update zorgt ervoor dat er één enkele Easy Banking App voor alle Apple toestellen is. Daardoor werd de aparte iPad-versie verwijderd en kon je profiel jammer genoeg niet overgenomen worden. Het is zeker niet de bedoeling dat je dat bij elke update moet doen.

Reputatie 6
Badge +3

En is het ook daarom dat er voortaan maar één profiel kan aangemaakt worden en is het niet meer mogelijk om meerdere profielen aan te maken?

@X-off

Kan je nakijken of de datum, de tijd en de tijdzone van je toestel correct zijn? Als deze niet juist werden ingesteld, dan zal de code die je via sms krijgt uit veiligheid niet aanvaard worden. Ik raad je alvast aan om de datum en tijd instellingen steeds op ‘automatisch’ in te stellen.

 

Bedankt YannickB!

Dat was blijkbaar de oplossing. Het werkt weer prima!

Dankjewel!

Reageer