Beantwoord

betalen met Android Pay - verschil bancontact app

• 9 november 2017
  • 4 reacties
  • 1926 Bekeken

Wanneer men het in de pers heeft over betalen met smartphone heeft men het steeds over de bancontact app en zelden over android pay. Ik heb android pay, maar heb de indruk dat ik met deze app op weinig plaatsen kan betalen. Wat is het verschil tussen beide apps? Waarom zou ik niet de bancontactapp installeren, want dan zou ik op veel meer plaatsen kunnen betalen met de smartphone?
icon

Beste antwoord van Ine 16 november 2017, 09:39

Dag Thuis,

Zoals aangegeven in mijn eerdere bericht, kom ik nog even terug op de verschillen.

De verschillen:

- Met de Bancontact App kan je - zoals Alexander nog eens aangeeft - ook als iPhone gebruiker werken, maar dan wel met de QR-code. Bedankt voor je antwoord Alexander!

Je dient wel rekening te houden met de maximumlimiet als je een mobiele betaling met de QR-code doet.
De maximumlimiet bedraagt € 250 per betaling tussen vrienden of € 500 per betaling bij een handelaar.
Bij een betaling via de QR-code dien je steeds de betaling te bevestigen met je pincode, ongeacht het bedrag.
Verder is er ook een limiet per dag. Je kan maximum € 500 betalen (€ 250 voor betalingen tussen vrienden) en € 500 ontvangen per dag via de Bancontact app.

- In Android Pay kan je zowel kredietkaarten als debetkaarten toevoegen, terwijl in de Bancontact App je enkel debetkaarten (met het logo van Bancontact) kan toevoegen.

- De Bancontact App biedt de mogelijkheid om ook van smartphone naar smartphone te betalen. Zo kan je vrienden terugbetalen bij een avondje uit.

Meer info over Android pay vind je in dit bericht Android Pay.

Nog even volledigheidshalve ook de de overeenkomsten:

- Beide apps kunnen gebruikt worden om contactloos met je smartphone te betalen.
Als je één van de onderstaande symbolen ziet aan de kassa of betaalterminal kan je er contactloos betalen:

Voor Android Pay kan je ook het onderstaande symbool tegenkomen:

- Voor contactloze betalingen (zonder scannen van de QR-code) geldt voor beide apps de limiet van je bankkaart. Meer informatie over de limiet van je bankkaart kan je in dit bericht terugvinden.

Hopelijk heb je hiermee voldoende informatie. Als je vragen hebt, stel ze dan gerust 🙂.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Dag Thuis,

Leuk om hier nog iets van je te lezen 🙂!

Android Pay en de Bancontact app kunnen door Androidgebruikers overal gebruikt worden waar de betaalterminal contactloze betalingen accepteert.

Als je één van de onderstaande symbolen ziet aan de kassa of betaalterminal kan je er contactloos betalen:

Op de website van Android Pay en de Bancontact app kan je terugvinden welke handelaars hiervan al zeker gebruik maken. Zo kan je Android Pay zeker gebruiken in de Carrefour.

Met de Bancontact app kunnen naast Android-gebruikers ook Apple-gebruikers met hun iPhone in de winkel de QR-code die op de betaalterminal staat of aan de kassa hangt inscannen om te betalen.

Beide apps kunnen gebruikt worden voor betalingen in winkels en online betalingen.
De Bancontact app geeft de mogelijkheid om vrienden terug te betalen (bijvoorbeeld bij een avondje uit) en je facturen te betalen. Voor meer informatie kan je terecht op hun website.

Hopelijk heb je hiermee voldoende informatie. Ik heb even nagevraagd of er verder nog conrete verschillen zijn. Van zodra wij een antwoord vernemen, brengen wij je hier op de hoogte.

Kijk gerust eens verder rond op onze community!

Ik wens je een prettig weekend toe!
👍
Reputatie 5
Badge +3
iPhone gebruikers zoals mezelf kunnen wel de de QR-code van de Bancontact app gebruiken maar niet het NFC systeem daar Apple die NFC technologie blokkeert op hun iPhones, waarom dat is mij een raadsel.
Reputatie 5
Dag Thuis,

Zoals aangegeven in mijn eerdere bericht, kom ik nog even terug op de verschillen.

De verschillen:

- Met de Bancontact App kan je - zoals Alexander nog eens aangeeft - ook als iPhone gebruiker werken, maar dan wel met de QR-code. Bedankt voor je antwoord Alexander!

Je dient wel rekening te houden met de maximumlimiet als je een mobiele betaling met de QR-code doet.
De maximumlimiet bedraagt € 250 per betaling tussen vrienden of € 500 per betaling bij een handelaar.
Bij een betaling via de QR-code dien je steeds de betaling te bevestigen met je pincode, ongeacht het bedrag.
Verder is er ook een limiet per dag. Je kan maximum € 500 betalen (€ 250 voor betalingen tussen vrienden) en € 500 ontvangen per dag via de Bancontact app.

- In Android Pay kan je zowel kredietkaarten als debetkaarten toevoegen, terwijl in de Bancontact App je enkel debetkaarten (met het logo van Bancontact) kan toevoegen.

- De Bancontact App biedt de mogelijkheid om ook van smartphone naar smartphone te betalen. Zo kan je vrienden terugbetalen bij een avondje uit.

Meer info over Android pay vind je in dit bericht Android Pay.

Nog even volledigheidshalve ook de de overeenkomsten:

- Beide apps kunnen gebruikt worden om contactloos met je smartphone te betalen.

- Voor contactloze betalingen (zonder scannen van de QR-code) geldt voor beide apps de limiet van je bankkaart. Meer informatie over de limiet van je bankkaart kan je in dit bericht terugvinden.

Hopelijk heb je hiermee voldoende informatie. Als je vragen hebt, stel ze dan gerust 🙂.

Reageer