Beantwoord

Betalen met de bancontact app werkt niet

• 19 februari 2019
  • 5 reacties
  • 1184 Bekeken

Beste,

Ik ben sinds kort klant bij BNP Paribas fortis en ik krijg de volgende meldingen:
1) Als ik de bancontact app opstart krijg ik "Technische fout - Gelieve het later opnieuw te proberen"
2) Betalen vanuit een web bestelling: "Tehcnische fout - Gelieve het later opnieuw te proberen"

Ik heb ook al de melding gehad, Deze actie is niet mogelijk - Gelieve het later opnieuw te proberen.

Dit is dus heel frustrerend aangezien ik dit heel veel gebruik.

Wat is het probleem en hoe los ik (of jullie) dit zo vlug mogelijk op?

Vriendelijke groeten.
icon

Beste antwoord van YannickB 20 februari 2019, 12:47

@Braeckmans @MrMystery

Onze IT werkt momenteel nog volop aan een oplossing voor de problemen met de Bancontact-functie binnen Easy Banking. Onze excuses voor het wachten en voor het ongemak.

Je kan alvast wel Bancontact-betalingen uitvoeren en ontvangen via de losstaande Bancontact-app. Door de fusie van Bancontact en Payconiq veranderden hun twee apps recent van naam en werden ze omgevormd tot een app die zowel Bancontact als Payconiq-betalingen kan verwerken.

De nieuwe app heet Payconiq by Bancontact. Als je die nog niet hebt, bestaat de kans dat je je Bancontact-app nog moet updaten. Meer info daarover vind je op de site van Bancontact/Payconiq.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Halle MrMystery, welkom op de Community!

Bij sommige klanten komen inderdaad foutmeldingen voor. Deze zijn gekend bij de technische dienst en worden zo snel mogelijk opgelost.
In de zou je gebruik kunnen maken van "Payconic by Bancontact", deze app werkt op dezelfde manier.

Laat je weten of het zo gelukt is?

Groetjes,
Lieze
Beste,

Betalingen vanuit bijvoorbeeld de My Orange app, lukken niet via deze weg aangezien die payconiq zelfs niet voorstelt. Idem bij veilingsites of anders online winkels.

Ik heb dus momenteel geen oplossing buiten alles manueel overtypen. Ik zou dan ook eens voorstellen om de app van concullega's te gaan bekijken om jullie app onder handen te nemen. Heb ook het gevoel dat dit nog volledig in zijn kinderschoenen staat.

Vriendelijke groet
Mystery
Reputatie 4
Beste MrMystery,

Heb je de app "Payconic by Bancontact" of enkel "Payconic"?
Naar de eerste zou je wel moeten kunnen worden doorverwezen vanuit andere apps of websites.

We geven je feedback door aan de technische dienst.

Groetjes,
Lieze
Hoe word dat nu opgelost met technische probleem .vriend wilt geld door sturen .
Reputatie 5
@Braeckmans @MrMystery

Onze IT werkt momenteel nog volop aan een oplossing voor de problemen met de Bancontact-functie binnen Easy Banking. Onze excuses voor het wachten en voor het ongemak.

Je kan alvast wel Bancontact-betalingen uitvoeren en ontvangen via de losstaande Bancontact-app. Door de fusie van Bancontact en Payconiq veranderden hun twee apps recent van naam en werden ze omgevormd tot een app die zowel Bancontact als Payconiq-betalingen kan verwerken.

De nieuwe app heet Payconiq by Bancontact. Als je die nog niet hebt, bestaat de kans dat je je Bancontact-app nog moet updaten. Meer info daarover vind je op de site van Bancontact/Payconiq.

Reageer