Beantwoord

BNP Fortis app werkt niet via 4G

  • 13 July 2021
  • 9 reacties
  • 613 Bekeken

Mijn BNP Fortis mobiele app werkt enkel via wifi en niet via mobiel internet.
Eigenlijk is dit al jaren zo maar ik zou hier graag verandering in brengen.
De GSM die ik momenteel gebruik is de iPhone 6s.

Kan iemand mij hierbij ondersteunen?

icon

Beste antwoord van AVriamont 13 July 2021, 14:18

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3

Dag AVriamont

Kan het zijn dat jij via een VPN-connectie werkt? Als dit zo is, dien je de VPN-connectie uit te schakelen voor je overschakelt naar mobiel internet.

Biedt dit een oplossing?

Dag Shari,

Neen ik werk niet via een VPN-connectie

Reputatie 3

Dag AVriamont

Als dit zo is, dien je de VPN-connectie uit te schakelen voor je overschakelt naar mobiel internet.

!???. Mobiele connecties hebben toch geen uitstaans met VPN.

Dus een al dan niet actieve WiFi-verbinding kan nog mag het mobiele verkeer beïnvloeden. En indien er wel een interferentie zou zijn, dan zal dat liggen aan een fout in de toepassing (app).

En rekening houdend met het bezwaarde verleden en heden van EA kan eerder aan ditt laatste worden gedacht.

 

Reputatie 3

Dag  AVriamont

Deze info vond ik verder nog op de community als er geen gebruik kan gemaakt worden van het mobiele netwerk:

Indien je een Iphone hebt , kan je dan even controleren of de app Onavo op jouw toestel staat geïnstalleerd.
Het gaat om een VPN-applicatie van Facebook die je internetverkeer omleidt om veilig internetten te bevorderen. Sinds kort veroorzaakt Onavo echter storingen en foutmeldingen.

Als je Onavo op je toestel hebt staan, kan je die app best verwijderen en je toestel heropstarten. Nadien zou Easy Banking opnieuw moeten werken.

Zou het dit kunnen zijn?

Hey Shari,

Nogmaals bedankt voor je reactie maar de app Onavo ken ik niet en is ook niet op mijn gsm geïnstalleerd. Weet jij of er een telefoonnummer is van BNP tot wie ik me kan richten voor zo’n soort zaken?
Misschien kan ik mijn probleem nog iets specifieker uitleggen. Als ik mijn wifi uitzet en met mobiel internet probeer in te loggen vermeldt de app: No internet connection, please try again

Reputatie 3

Dag AVriamont

De helpdesk is bereikbaar op het nummer 02 228 08 88. Als je over de app beschikt, raad ik je zeker aan om deze te gebruiken om in te bellen: Aanmelden > Contact (voorlaatse icoon)> Easy Banking Center > categorie 'Online bankieren' kiezen.

Als de medewerkers jouw vraag niet kunnen beantwoorden kunnen ze vragen aan de specialist om je hierover op te bellen.

Reputatie 3

internet probeer in te loggen vermeldt de app: No internet connection, please try again

Kan u mobiel het Internet op met andere programma’s (Google Chrome, Firefox, Safari enz...)?

Zo ja, dan is het duidelijk dat het probleem bij EA ligt. Of bij de installatie van EA op uw telefoon. En rest er niets anders nodig de nodige fondsen te verzamelen om naar 02 228 08 88 te bellen. Voorzie u alvast van koffie en een ruime voorraad koekjes.

Ja ik kan zeker alles online doen hoor, alle andere apps en internetbrowsers werken wel

Hoi iedereen,
Net naar de hulplijn van BNP gebeld, en het is opgelost.
Moesten er nog andere mensen met hetzelfde probleem zitten:

Blijkbaar moet je in de instellingen van je Iphone een bevestigen geven dat de BNP app gebruik kan maken van mobiel internet. Om dit te doen ga je naar instelingen - Mobile data - BNP applicatie - toegang geven

Bedankt voor de moeite!

Reageer