Beantwoord

Contactloos betalen niet mogelijk bij Carrefour

• 15 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 366 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Ik kan met mijn bankkaart overal zonder problemen contactloos betalen behalve bij Carrefour, de terminal leest gewoon mijn kaart niet, hij negeert mijn kaart en ja ik heb die kaart onlangs laten vervangen omdat de vorige bankkaart ook met deze problemen te kampen had.
Met mijn Visa kaart en mijn prepaidkaart heb ik geen problemen, met mijn bankkaarten van Belfius, KBC en ING kan ik eveneens zonder problemen bij Carrefour contactloos betalen.
Ik vind dat zeer eigenaardig dat ik met mijn BNPPF kaart niet contactloos kan betalen in de Carrefour en in andere winkels wel.
icon

Beste antwoord van YannickB 16 augustus 2019, 14:14

Dag Alexander,

Inderdaad vreemd dat je enkel met je debetkaart problemen hebt, zeker als ze al eens vervangen werd.

Ik stuur je meteen nog een privébericht, want om dit te kunnen laten onderzoeken, heb ik wat meer (persoonlijke) gegevens nodig.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Dag Alexander,

Inderdaad vreemd dat je enkel met je debetkaart problemen hebt, zeker als ze al eens vervangen werd.

Ik stuur je meteen nog een privébericht, want om dit te kunnen laten onderzoeken, heb ik wat meer (persoonlijke) gegevens nodig.
In de kleinere carrefour winkelw kan ik met de fortis debet kaart ook niet contactloos betalen. Overal elders wel zelfs via de gsm. Maar dat lukt daar ook niet. De kassabediende zij dat het praktisch nooit lukt.
Ze zijn niet aan gesloten bij world online maar bij Ingenico. En hebben dus een ander bacontact toestel dan de gekende grijze van world online
Reputatie 6
@glda19
Dat is, vermoed ik, nog een andere situatie; eentje die niet zozeer afhangt van de leverancier van het kassasysteem, maar van de betaalmethode die de handelaar kiest.

In België heb je namelijk (voor debetkaarten) twee systemen: het Belgische Bancontact en het wereldwijde Maestro.

Als de handelaar kiest om, bijvoorbeeld, alle transacties automatisch via Bancontact te laten verlopen, dan kan dat voor problemen zorgen bij alle kaarten en apps die (contactloos) standaard via Maestro werken.

Dat zie je bijvoorbeeld nog af en toe bij Apple Pay. Dat systeem werkt namelijk uitsluitend via Maestro. Betalen bij handelaars die enkel Bancontact aanvaarden, of die Maestro manueel als betaalmethode moeten kiezen, geeft vaak (initieel) foutmeldingen bij Apple Pay.
Reputatie 5
Badge +3
In die dezelfde Carrefour winkels heb ik ook het volgende vastgesteld: indien men contactloos betaalt dan gebeurt de betaling via Bancontact maar indien men niet contactloos betaalt dus op de klassieke manier dan gebeurt de betaling via Maestro, dat vind ik maar eigenaardig.

Reageer