Correct wachtwoord wordt niet aanvaard in Easy Banking App

• 6 augustus 2019
  • 16 reacties
  • 1224 Bekeken

Reputatie 1
Weer van 't zelfde...Zogezegd fout wachtwoord (terwijl ik heel zeker weet dat dit het juiste is) en na 3 pogingen geblokkeerd. En het absurde eraan is: als je een nieuw wachtwoord moet installeren en je kiest opnieuw het 'zogezegde foute' waarmee eerst geprobeerd werd in te loggen je als melding krijgt 'Graag een ander wachtwoord dan het vorige'...Stront app is het. Binnenkort verander ik van bank. Ben het meer dan beu en ze doen er toch niets aan.

16 reacties

Reputatie 6
Dag Stephan,

Ik heb je vraag in een apart artikel gezet omdat dit probleem niet gerelateerd is aan de algemene storing van vorige week. Op deze manier gaat je vraag niet verloren en kan het ook meer aandacht krijgen.

Er blijkt voor sommige klanten inderdaad een probleem te zijn bij het aanvaarden van de paswoorden. Mijn oprechte excuses daarvoor. De ontwikkelaars van de app werken zo snel mogelijk aan een update om dit op te lossen.

Als het herhaaldelijk gebeurt, raad ik je aan om deze stappen te volgen van zodra je wachtwoord geblokkeerd raakt:

• Gebruik je kaart en kaartlezer om Easy Banking App tijdens het inloggen te deblokkeren en volg de stappen om een nieuw wachtwoord te kiezen.
  • Druk, eens je aangemeld bent, zonder af te melden op de drie strepen onderaan rechts en kies voor Instellingen.
  • Kies voor Paswoord wijzigen en verander je wachtwoord nog een laatste keer. Dit mag opnieuw het wachtwoord zijn dat aanvankelijk zogezegd incorrect was.
Laat het me zeker weten als je nog vragen hebt.
Reputatie 1
Is een stront app... Hoor al maanden dat technici en ontwikkelaars eraan werken. Ik heb er maar 1 woord voor "INCOMPENT!".
Reputatie 3
Dag @Stephan W,

Een aanpassing doen in een beveiligde omgeving kan helaas langer duren dan verwacht. Onze excuses voor het ongemak dat u heeft ondervonden met de Easy Banking App.

Groetjes,
Jeroen
Reputatie 1
Langer duren dan verwacht???? Komaan ! Het probleem sleept al MAAAAANDEN aan...Het enige dat jullie kunnen zeggen is "excuses voor het ongemak"... Incompetentie noem ik zoiets. Ik had het daarnet weer voor. Pfff echt een strontapp zoals ik zal zei, maar 't zal niet lang meer duren: app van smartphone en veranderen van bank.

Vandaag (7/11/2019) exact hetzelfde. Vanochtend tot 3x toe het juiste paswoord ingegeven en app bleef beweren dat het foutief was. Paswoord gewijzigd met digipas zoals de melding het aangeeft. Krijg een melding succesvol gewijzigd. Nieuw paswoord wordt ook 3x geweigerd. Opnieuw geblokkeerd. Aangezien een nieuw paswoord waarschijnlijk toch geen zin heeft heb ik dat dus niet meer gedaan. Resultaat : app op dit moment onbereikbaar. zeer vervelend.

Reputatie 1

Beste DBITS

Zoals ik maanden geleden al heb gemeld... En ze slagen er maar niet in het probleem te verhelpen. Echte sukkels bij BNP Paribas Fortis. INCOMPETENTIE TROEF!

Ik heb de app sinds kort geïnstalleerd, maar heb er nog niks dan problemen mee gehad. Ik dacht ook dat ik me vergist had in wachtwoord, ook al was ik zeker dat ik me niet mistypt had en nu opnieuw geblokkeerd. Voor de zoveelste keer al… Blijkbaar is het een gekend probleem. Waarom maken ze zoveel reclame voor een app als die toch niet functioneert, want zonder wachtwoord kan je hem gewoon niet gebruiken.

Bij mij werkt het terug.  Ik heb het volgende gedaan :

• via Eeay Web Banking een klacht aangemaakt met mijn toelichting van het probleem
  • ik kreeg enkele minuten later een mail terug waarin stond dat het een gekend probleem was en er mogelijk een oplossing bestaat, in die mail stond het nummer 02 762 60 00 waarnaar ik moest bellen met mijn Easy Phone code (die ik niet had en via instellingen in Eesy Web Banking heb ik deze geactiveert en aangemaakt)
  • vervolgens heb ik het nummer gebeld (je hebt dan je klantnummer en bovenstaande Easy Phone code nodig) en toch wel even moeten wachten, maar uiteindelijk kreeg ik een vriendelijke jongeman aan de lijn die me toelichtte dat ICT er inderdaad mee  bezig was, maar het in sommige gevallen werkt dat je toestel wordt losgekoppeld (langs de Fortis zijde) en je op je toestel de app moet verwijderen en helemaal opnieuw installeren.  De persoon aan de lijn heeft dus mijn toestel losgekoppeld en ik heb op mijn toestel de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
  • na installatie kon ik, door gebruik te maken van mijn digipas, een nieuw wachtwoord instellen, wat lukte, waarna ik ingelogd was in de app.
  • bij wijze van test heb ik me opnieuw afgemeld en aangemeld, en ik kon probleemloos aanmelden zoals voordien, maw bij mij werkt het terug door deze stappen te doorlopen.

Misschien helpt bovenstaande toelichting jullie ook verder, ik ben er alvast mee geholpen.

Reputatie 1

Hallo

Dat heb ik destijds ook allemaal gedaan. En na verloop van tijd begonnen de problemen terug.

Ik wil je geen slecht gevoel aanpraten maar is maar heel tijdelijk dat het hielp.

Ik heb ook constant hetzelfde probleem, wat een frustrerende app is dit! Jaren aan een stuk een gepush via alle kanalen om een app te nemen die niet werkt. Ook al contact met de klantendienst gehad maar helpt allemaal niks.

Hier hetzelfde al zoveel keer geblokkeerd en telkens nieuw aangemaakt, gaat dan even goed maar nooit lang , als je dan iets online wil kopen en kiest om te betalen met de app, NIET DUS!!! Heel vervelend dat dit maar niet opgelost raakt al paar dingen mis gelopen door de niet werkende app!!!  Vroeger nooit problemen mee gehad maar laatste maand constant!!🤬

Reputatie 6

@Jill001 

Er zijn inderdaad heel wat problemen geweest in onze app met het herkennen van wachtwoorden. Mijn excuses daarvoor.

Sinds gisterenmiddag kan je een update installeren voor Easy Banking App die enkele verbeteringen bij het aanmelden doorvoert en die het paswoord vervangt door een code van vijf cijfers.

Die code kan je nadien ook gebruiken om verrichtingen (tot beperkte bedragen) te bevestigen.

Laat het me zeker weten als je na het installeren van de update nog steeds problemen hebt.

waarom een eigen 5cijfer pin wachtwoord met beperkte bedragen als je met itsme dit met face recognition kan doen zonder bepaald bedrag limiet.. idem voor apple pay daar zit ook die 25 euro beperking niet op bij contactloos betalen… maar het wachtwoord de mist in laten lopen op regelmatige tijden lukt wel...en een pin is dan een alternatief en niet een oplossing voor het wachtwoord issue… waarom dan niet meteen je bankpas pin syncen…? 

Reputatie 6

@joelvanormelingen 

Wat Itsme betreft waren er effectief beperkingen op het bedrag dat je kon overschrijven met Face/Touch ID. Namelijk 500 EUR. 

De reden dat we kozen om Itsme te schrappen uit Easy Banking App, is dat het enerzijds zeer weinig gebruikt werd in onze app en anderzijds omdat we je met de Easy Banking Code rechtstreeks vanuit de app kunnen laten bevestigen, zonder dat je moet doorgeschakeld worden naar Itsme. 

Easy Banking Code heeft ook dezelfde limieten als Itsme: 500 EUR/dag/rekening met vingerafdruk of Face ID en 5 000 EUR/dag/rekening met je Easy Banking Code.

Dat we niet de code van je debetkaart laten gebruiken, heeft dan weer te maken met veiligheid. Stel dat je overal dezelfde code voor gebruikt, dan creëer je voor jezelf een veiligheidsrisico. Om dezelfde reden zijn het bijvoorbeeld ook geen 6 cijfers, want dat is de lengte van een geboortedatum.

Ik heb net hetzelfde probleem, kreeg de melding dat de app al op teveel apparaten is geïnstalleerd en kan dus niet meer verder… 

Telefonisch heb ik al 6x proberen bellen, telkens ook daar niet bereikbaar wegens “zeer veel oproepen”… Ongetwijfeld allemaal met dezelfde klacht! 

Reputatie 6

@HSchoeters Heb je al geprobeerd om Easy Banking App even volledig te verwijderen en opnieuw te installeren? Als je dat vandaag doet, dan installeer je meteen ook de nieuwste update van onze app.

Reageer