Da APP van Easy Banking

  • 4 June 2020
  • 7 reacties
  • 425 Bekeken

Ik ben momenteel zeeeeeer ontevreden over de Easy Banking APP!!!

Enkele functies werken niet meer sedert 8 april. Meer dan 20 maal was er telefonisch contact met de medewerkers van het ondersteunende team van deze app.
Niet te geloven hoe ik telkens weer gesust word met: "We brengen het asap en met hoge urgentie over aan onze ICT-dienst".
Vandaag, 4 juni, nog steeds geen oplossing!!!


7 reacties

Reputatie 7

Bedankt voor je bericht, Kris.

Eerst en vooral mijn oprechte excuses voor het lange wachten. Er zijn inderdaad enkele problemen waarvoor we nog steeds aan een oplossing werken.

Kan je me volgende info geven? Dan kan ik het nogmaals voor je doorgeven.

  • De volledige foutmelding en foutcode die verschijnen:
  • De precieze functies die niet werken (aanmelden, overschrijvingen, ...):
  • De datum en het tijdstip van de laatste keer dat het fout liep:
  • Het merk en model van je toestel:
  • Je versie van iOS of Android:
  • Heb je Easy Banking App al opnieuw geïnstalleerd en je toestel volledig uitgeschakeld sinds de problemen zijn begonnen?
  • De beschikbare ruimte van je smartphone of tablet (enkel indien je een melding krijgt die zegt dat Easy Banking is gestopt of gecrasht):

Beste Yannick,

Fijn dat u reageerde en alvast mijn dank voor uw antwoord.

Alle gegevens die u mij vraagt liggen al sedert 16 april op de ICT-dienst.

Via de beveiligde verbinding (het contact te vinden op de App zelf) heeft u maar gewoon mijn naam te vernoemen om te weten welke problemen ik ken.

Ik had, denk ik, al zeker 12 verschillende mensen aan de lijn. Steeds even vriendelijk, maar steeds met hetzelfde antwoord.

De tips die u mij geeft, heb ik in april allemaal uitgeprobeerd.

Voor alle duidelijkheid: mijn man en ik ondernemen nu stappen om over te stappen naar een nieuwe bank.

BNP Parisbas Fortis zal mij deze week kunnen overtuigen om die stap al of niet te zetten.

Er komt een einde aan mijn vriendelijkheid, aan mijn respect, aan mijn vertrouwen en aan mijn geduld.

Vriendelijke groeten

Kris Vermeylen

 

Reputatie 7

Bedankt voor je antwoord, Kris.

Ik begrijp dat het niet fijn is als je meerdere keren om dezelfde info wordt gevraagd. En ik snap volledig dat het voor jullie al veel te lang aansleept.

 

Ik heb via deze site jammer genoeg geen toegang tot je persoonlijke info en de eerdere contacten die je via een andere weg met mijn collega’s hebt gehad.

Omwille van privacy redenen mag ik die info helaas ook niet opzoeken op basis van een bericht dat je hier plaatst. Vandaar dat ik het nogmaals vroeg.

 

Yannick,

Deze mededeling verschijnt sedert 8 april, telkens als ik de uitgavestaat van mijn Mastercard Gold wil raadplegen.

De staat van de Mastercard Gold van mijn man kan ik wèl raadplegen.

Het maakt niet uit of ik de App open op mijn smartphone of op die van mijn echtgenoot of op mijn laptop via de site of hetzelfde op de laptop van mijn echtgenoot.

Bovendien lukt het op de app ook niet om doorlopende opdrachten van mijn verschillende rekeningen te wijzigen. De gegevens van die opdrachten verschijnen, maar ik kan niet scrollen op de pagina.

Dit is al een summiere opsomming van mijn problemen.

 

Met dank.

Reputatie 7

Bedankt voor die informatie! Ik stuur je even een privébericht om nog wat meer gedetailleerde info te bespreken.

Reputatie 7

Ik plaats de info ook even publiek zodat het anderen met dezelfde problemen kan helpen.

Foutmeldingen bij het openen van uitgavenstaten via zowel Easy Banking App, als Easy Banking Web, als via de Zoomit-website

Dit wordt veroorzaakt door een kredietkaart die ooit verborgen werd in Easy Banking. Om het op te lossen kan je onderstaande stappen volgen. Een dag later zullen alle uitgavenstaten opnieuw beschikbaar zijn.

  • Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be/
  • Klik bovenaan rechts op Instellingen.
  • Kies in deze lijst voor Rekeningen.
  • Scroll naar beneden en klik op Kaarten.
  • Je kredietkaart zal nu verschijnen, met net rechts ervan een vak dat aan- of afgevinkt kan worden.
  • Vink het vak aan indien dat niet aangevinkt is en klik onderaan de pagina op De wijzigingen opslaan.
  • Indien het vak al was aangevinkt, mag je deze pagina verlaten en hoeft er niets aangepast te worden.
  • Een dag later zullen alle uitgavenstaten opnieuw beschikbaar zijn.

Scrollen en wijzigen van doorlopende opdrachten van een tweede rekening lukt niet.

Dit gaat om een bug in onze app. De situatie wordt nog onderzocht, maar er dient vermoedelijk een update gelanceerd te worden, waardoor ik zelf nog geen zicht heb op een mogelijke datum/periode waarop het in orde zal zijn. Ik blijf het alvast wel opvolgen.

Er is alvast wel een tijdelijke oplossing/workaround: 

  • Meld je aan in Easy Banking App
  • Druk op een van de rekeningen waarvan je de doorlopende betalingsopdracht wilt wijzigen.
  • Druk bovenaan op Gepland.
  • Je zal hier nu ook een lijst van de betalingsopdrachten zien staan.
  • Tik op een van de opdrachten en kies voor Details.

Reageer