Beantwoord

De app van fortis werkt al maanden niet. Hoe komt dit?

  • 6 June 2020
  • 3 reacties
  • 656 Bekeken

Ik probeer al maanden de easy banking app te activeren op mijn nieuwe smartphone. Ik heb de app al verwijderd, terug opnieuw gedownload.

Ik krijg nooit een activatie-code aan via mijn gsm-nummer. Het nummer is wel het juiste nummer. Na 3 keer opnieuw een code te vragen krijg ik de foutmelding van technische storing, probeer het later opnieuw.

Dit is al maanden bezig.

Ik heb ondertussen al een halfuur geprobeerd om de helpdesk te bereiken, het nummer dat door de app wordt aangeraden te bellen. Maar je blijft in de wachtrij hangen en krijgt geen gehoor.

Ik heb ook recensies opgezocht en ik vind overal klachten en problemen. Is het nog opportuun om voor Fortis te kiezen? Jullie maken reclame tijdens het wachten over jullie geweldige bankapp maar ik krijg hem niet geactiveerd. Jullie zeggen zelf dat de bankapp ervoor zorgt dat je mee gaat met je tijd. Gaat Fortis nog mee met de tijd of is het tijd om te gaan?

Ik heb ook ergens gelezen dat er een nieuwe app op de markt komt? Hoe lang duurt dat nog? En waarom kan ik daar geen nieuwsartikels over terugvinden?

 

icon

Beste antwoord van JolienP 8 June 2020, 09:35

Bekijk origineel

3 reacties

Dag Kdeschuyteneer,

 

Onze excuses voor het lange wachten. Het was deze ochtend uitzonderlijk druk op onze telefonische lijnen.

Een mogelijke reden waarom u de activatie-code niet ontvant is omdat je tijdszone niet op automatisch staat ingesteld of dat dergelijke berichten worden tegengehouden door de provider.

 

Je kan dit nakijken op volgende manier: 

  • Ga naar de instellingen van jouw toestel
  • ‘algemeen’
  • ‘tijd en datum’
  • Tijdszone  op automatisch plaatsen

Voor na te gaan of het gelegen is aan uw provider dan kan u volgende test uitvoeren:

  • Sms ‘ START’  naar 8667

Ontvangt u geen sms dan probeert u best even een ander nummer in te geven van iemand die bij een andere provider is aangesloten.

 

We werken inderdaad aan een nieuwe applicatie. Op dit moment kan ik je jammer genoeg wel nog geen datum geven.

 

Met vriendelijke groeten, 

Jolien P

Beste Jolien,

Dit is niet het juiste hulpantwoord. Ik heb meerdere bankapps en die doen het allemaal. Ook het doorsturen van de code via gsm. Het ligt echt wel aan BNP zelf.

Groeten,

K.

 

 

 

 

Reputatie 7

Dag @kdeschuyteneer, bedankt voor je antwoord.

Er is op dit moment geen algemeen probleem met het versturen van sms-codes. Als je de code niet ontvangt, dan kan dit duiden op een blokkering op niveau van je telecomoperator. Bijvoorbeeld op het ontvangen van commerciële berichten.

Meestal kan je dit, althans voor onze berichten, oplossen door START naar het gratis nummer 8667 te sturen en om nadien een nieuwe code aan te vragen door de stappen in onze app nogmaals te doorlopen.

 

Helpt het sturen van START niet, dan neem je best even contact op met je telecom operator om na te gaan of zij nog een blokkering zien, of dat zij een poging kunnen terugvinden om de sms af te leveren. Wij sturen de code alvast ook vanaf 8667.

Reageer