Beantwoord

documenten niet te zien in zoomit

  • 17 February 2020
  • 5 reacties
  • 2979 Bekeken

Ik heb een mail gekregen dat er te betalen documenten staat in Zoomit. .

Deze factuur is echter niet zichtbaar in mijn zoomit via Easy banking web en Easy banking app bij  te betalen facturen.

 

Ik heb gebeld naar de helpdesk van bnp en daar zeggen dat het aan Axa ligt.

Ik heb nu contact opgenomen  met AXA en daar zeggen ze dat het tussen zoomit en de bank is.

 

kan u mij helpen aub?

icon

Beste antwoord van YannickB 17 February 2020, 19:56

Bekijk origineel

5 reacties

Hey @Lieve Van Kerckvoorde ,

Heb je onder de titel van Zoomit al doorgeklikt op “Ga naar Zoomit”?

Mogelijks dat je bij “Verzenders” op de Zoomit-site de verzender nog moet aanvaarden vooraleer je de factuur kan betalen.

Groetjes,

Lieze

Neen de verzender is aanvaard. Ik heb dit in het verleden altijd op deze manier gedaan.

Hey @Lieve Van Kerckvoorde ,

Krijg je via “Ga naar Zoomit” de factuur ook niet te zien bij “Documenten”?

Groetjes,

Lieze

Neen daar zie ik de factuur van AXA ook niet staan. Ik zie de factuur enkel in de email.  Waarschijnlijk een probleem bij Zoomit dan… Kan ik hen contacteren?

Reputatie 7

Hallo Lieve,

Zoomit kan je zelf jammer genoeg niet contacteren. Ik raad je alvast aan om deze stappen even te volgen, die kunnen het oplossen:

  • Meld je aan via https://www.bnpparibasfortis.be/
  • Klik bovenaan op Dagelijks bankieren en kies voor Zoomit.
  • Klik in de groene balk bovenaan op Ga naar Zoomit.
  • Mogelijk vraagt Zoomit je op dit moment nogmaals om je e-mailadres en andere gegevens te bevestigen. Dit is noodzakelijk voor de correcte werking van Zoomit.
  • Klik bovenaan rechts op Verzenders.
  • Klik in de linkerkolom op AXA. Net rechts van de naam van het bedrijf moet Aanvaard staan. Is dat niet het geval, aanvaard de afzender dan via de optie in de rechterkolom.
  • Klik in de rechterkolom op Documenten beheren.
  • Ga in de linkerkolom na of je het nieuwe document van AXA ziet. Zie je document, klik het dan aan en klik in de rechterkolom op downloaden of op Bekijken.
  • Nadien kan je bovenaan links klikken op Terug naar de bank om terug te keren naar Easy Banking.

Zie je ook hier niets, dan wilt dat zeggen dat er ofwel een vertraging is bij het beschikbaar stellen van de documenten in Zoomit, of dat er toch bij AXA iets is fout gelopen bij de verzending.

Komt de naam op je factuur bijvoorbeeld niet exact overeen met je officiële naam zoals die op je identiteitskaart staat, of heeft AXA een fout gemaakt in het gekoppelde rekeningnummer, dan zal je het document niet via Zoomit kunnen raadplegen.

Ook als bijvoorbeeld de factuur op naam van je partner staat, maar jouw e-mail geregistreerd werd, dan zal enkel je partner het via diens eigen Easy Banking kunnen raadplegen.

 

Zeer uitzonderlijk kan er toch een storing zijn bij Zoomit. Als bovenstaande stappen niet helpen, je het document morgen nog niet hebt en ook bij je partner niets beschikbaar is, dan mag je me altijd iets laten weten zodat ik het verder kan laten onderzoeken.

Helaas gaat het zo goed als altijd om een fout bij de afzender.

Reageer