Beantwoord

easy banking

• 9 juni 2019
  • 7 reacties
  • 501 Bekeken

kan men mij bevestigen dat dit echt is: naam van bankdirecteur ontbreekt
Geachte heer/mevrouw,
Uw Easy Banking Web is uit veiligheidsdredenen tijdelijk geblokkeerd.
Wij verzoeken u om uw Easy Banking web-account gebruik te verifiëren.
>
Melding: Verifieer uw Easy Banking web-account binnen 1 week om
onnodige / permanente schorsingen van uw rekening(en) te voorkomen.
Met vriendelijke groeten,

uw kantoordirecteur
icon

Beste antwoord van YannickB 11 juni 2019, 09:02

Dag reymond,

Dat is jammer genoeg de manier waarop fraudeurs werken. Ze schrijven de naam of url van een site, bijvoorbeeld https://www.bnpparibasfortis.be, maar achterliggend word je doorgestuurd naar een andere site.

Wat ik hier schreef gaat bijvoorbeeld naar de Fintro-site en niet naar die van BNP Paribas Fortis.

Ook de laatste link die je doorgaf is niet van onze bank en was niet beveiligd. Er stond bnpparisbasfortis ipv bnpparibasfortis en je werd effectief naar een nagemaakte website doorgestuurd.

Ik raad je aan om geen links uit dergelijke e-mails te verspreiden en om, als je er zelf mee gewerkt hebt, dringend een virusscanner je computer na te laten kijken.

Indien je via een van je voorgaande linken info doorgaf of inlogde, dien je zo snel mogelijk onze helpdesk te bellen op 02 433 40 92 (open van 7u tot 22u vandaag) om na te kijken of alles in orde is.
Bekijk origineel

7 reacties

Heb deze mail ook gekregen deze morgen en vind dit inderdaad heel raar. Kan er ons iemand laten weten of deze inderdaad wel echt is of weer de zoveelste phising mail 😏
Reputatie 6
@reymond @evy0608

Het gaat inderdaad om fraude. Onze bank zal je nooit via mail vragen om producten te vervangen, te verifiëren of te wijzigen. We zullen via die weg ook nooit persoonlijke info bespreken of doorgeven, want e-mail is geen beveiligd kanaal.

@reymond Ik heb ook de link uit je bericht verwijderd omdat je per ongeluk de achterliggende link naar de frauduleuze website kopieerde en plakte. Als iemand van jullie erop geklikt heeft, raad ik jullie aan om zo snel mogelijk een virusscan uit te voeren. Wees ook aandachtig voor sites die je vragen om aan te melden zonder dat je daarom vroeg.

Heb je toch info doorgegeven, contacteer dan onmiddellijk ons Easy Banking Centre op het nummer 02 762 60 00 (gesloten op pinkstermaandag)

De mail zelf mag je doorsturen naar phishing@bnpparibasfortis.com
De link die u verwijderde gaat naar de echte site van FORTIS.
Reputatie 6
Dag reymond,

Dat is jammer genoeg de manier waarop fraudeurs werken. Ze schrijven de naam of url van een site, bijvoorbeeld https://www.bnpparibasfortis.be, maar achterliggend word je doorgestuurd naar een andere site.

Wat ik hier schreef gaat bijvoorbeeld naar de Fintro-site en niet naar die van BNP Paribas Fortis.

Ook de laatste link die je doorgaf is niet van onze bank en was niet beveiligd. Er stond bnpparisbasfortis ipv bnpparibasfortis en je werd effectief naar een nagemaakte website doorgestuurd.

Ik raad je aan om geen links uit dergelijke e-mails te verspreiden en om, als je er zelf mee gewerkt hebt, dringend een virusscanner je computer na te laten kijken.

Indien je via een van je voorgaande linken info doorgaf of inlogde, dien je zo snel mogelijk onze helpdesk te bellen op 02 433 40 92 (open van 7u tot 22u vandaag) om na te kijken of alles in orde is.
Dag reymond,

kaart geblokkeerd en klacht bij politie ingediend.
ondertussen 1000€ afgehaald!!!!
Hey @reymond ,

Jammer te horen dat er fraude gepleegd is.
Ik raad je aan om een kopie van de PV binnen te brengen bij het plaatselijk kantoor.

Let altijd op met mails die je ontvangt of personen die je opbellen.
Geef zeker nooit persoonlijke codes door.

Reageer