Beantwoord

easy banking

  • 21 July 2021
  • 2 reacties
  • 140 Bekeken

Heb de melding gekregen dat deze app vanaf 18 augustus niet meer zal werken op mijn smartphone. Deze werkt op Android 5 en in naam van de veiligheid heb je een besturingssysteem nodig van Android 6 of recenter. Dat betekent dus dat ik een nieuwe smartphone zal moeten kopen. Veiligheid? Hoe komt het dan dat ik bijvoorbeeld mijn Binck app wel kan blijven gebruiken? Fortis zegt dat je Easy banking web  kan blijven gebruiken op je computer voor het regelen van je bankzaken. Wel dat klopt ook niet want je kan via deze weg bijvoorbeeld geen zilver of goud verkopen. Ze geven op dat web zelfs geen actuele koersen van zilver en goud. Naast het sluiten van het enige Fortis kantoor in Wuustwezel komt nu dit erbij. Niet bepaald klantvriendelijk.

icon

Beste antwoord van Ronaldo03007 23 July 2021, 13:12

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2

Hallo @Ronaldo03007 ,

 

Helaas is BNP Paribas Fortis ook gehouden aan het volgen van de softwareversies van Android om de veiligheid van de klant te kunnen blijven garanderen voor het gebruik van de Easy Banking App. Toestellen van tegenwoordig werken reeds met Android-versie 10 of zelfs 11.

 

We nemen je suggestie in acht in verband met het weergeven van actuele koersen en geven deze door aan de betrokken diensten.

 

 

 

Wij hopen je hier mee van dienst te zijn.

 

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

Mijnheer Jarne,

Binck Bank is dan blijkbaar niet gehouden aan het volgen van de softwareversies want ik heb de app van hen op mijn smartphone en geen bericht gekregen dat mijn app niet meer zal werken. En wat de actuele koersen van goud en zilver betreft, dat heb ik al een viertal keer aangegeven in het verleden zowel in het bankkantoor als bij telefonisch contact met het hoofdkantoor in Brussel. In februari 2021 was zilver op enkele dagen fors gestegen. Ik kon de koersen live volgen via de website Goldrepublic.NL. De enige manier om dan te verkopen is via de app: contacteer ons, bel ons. Mensen die bij Fortis goud of zilver hebben  en geen weet hebben van websites waar ze de live koersen kunnen volgen, kunnen op die manier niet inschatten om hun zilver of goud op een goed moment te verkopen. Eigenlijk heb ik nooit een duidelijk antwoord gekregen waarom ze nog steeds geen actuele koersen kunnen geven. In feite heb ik nu geen andere keus dan een nieuwe smartphone te kopen want via easy web banking op computer kan je zelf niet kopen of verkopen. Het spijt me maar ik kan dit niet anders benoemen als onvoldoende dienstverlening op dit vlak.

Reageer