Beantwoord

Easy banking app

• 12 februari 2019
  • 3 reacties
  • 675 Bekeken

Ik ondervind veel problemen met de easy banking app niet alleen technisch maar ook qua comfort en gebruiksvriendeljkheid voldoet deze app niet aan mijn verwachtingen. Zo is het niet mogelijk een begunstigde aan te maken via de app zonder kaartlezer. Waarom wordt hier geen gebruik gemaakt van de it's me app/technologie om te bevestigen zoals bij de apps van andere banken? Bij online betalingen via de app krijg ik telkens dat mijn codes niet correct zijn. Terwijl deze wel correct werden ingegeven. Daarna kan ik niets meer omdat de kaarten werden geblokkeerd. Ik ben al jarenlang gebruiker van de apps van Belfius, ING en Crelan maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Dit is niet wat ik versta onder 'easy banking'. Er is niets easy aan, echt niet gebruiksvriendelijk en comfortabel.
icon

Beste antwoord van YannickB 12 februari 2019, 08:53

Dag Marijkevdv,

Bedankt voor je feedback.

Onze app (smartphone) en site bieden je beiden de mogelijkheid om nieuwe begunstigden aan te maken en te bewaren met ITSME. Je hebt daar dus geen kaartlezer meer nodig. Enkel op tablet kan je momenteel nog niet met ITSME werken in combinatie met onze app (het kan wel al via de site).

Om ITSME te kunnen gebruiken, dien je het wel eerst te activeren en dien je er ook mee aan te melden. Hoe je dit doet, vind je in deze handleiding.

Wat de foute handtekeningen betreft, kan ik het jammer genoeg niet zelf voor je nakijken, omdat we via deze weg geen toegang hebben tot je gegevens bij onze bank.

Er is alvast geen algemeen probleem met de handtekeningen, maar dit zijn de meest voorkomende oorzaken:

- Een foute kaart in de kaartlezer. Dit komt vooral voor bij klanten met meerdere kaarten. Wanneer je een profiel maakt op onze app of op onze site, dan moet je altijd een kaartnummer ingeven. Enkel die kaart kan je gebruiken wanneer je met dat profiel bent aangemeld.

- De decimalen worden vergeten. Onze kaartlezers werken met decimalen, maar hebben geen komma. Schrijf je bijvoorbeeld 50 EUR over, dan zal je gevraagd worden om op je kaartlezer 5000 in te voeren. De kaartlezer beschouwt de laatste twee cijfers automatisch als die na de komma. Als er een fout zit in het volgen van de stappen, dan krijg je een code die niet overeenkomt met je verrichting of handeling.

- Een defecte kaart of kaartlezer. Zelfs als je perfect in winkels kan betalen, bestaat de mogelijkheid toch dat je kaart niet goed functioneert voor online betalingen. Via ons Easy Banking Centre op het nummer 02 762 60 00 kan je je kaart na laten kijken en indien nodig vervangen.

Hopelijk helpt dit je al wat verder.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Dag Marijkevdv,

Bedankt voor je feedback.

Onze app (smartphone) en site bieden je beiden de mogelijkheid om nieuwe begunstigden aan te maken en te bewaren met ITSME. Je hebt daar dus geen kaartlezer meer nodig. Enkel op tablet kan je momenteel nog niet met ITSME werken in combinatie met onze app (het kan wel al via de site).

Om ITSME te kunnen gebruiken, dien je het wel eerst te activeren en dien je er ook mee aan te melden. Hoe je dit doet, vind je in deze handleiding.

Wat de foute handtekeningen betreft, kan ik het jammer genoeg niet zelf voor je nakijken, omdat we via deze weg geen toegang hebben tot je gegevens bij onze bank.

Er is alvast geen algemeen probleem met de handtekeningen, maar dit zijn de meest voorkomende oorzaken:

- Een foute kaart in de kaartlezer. Dit komt vooral voor bij klanten met meerdere kaarten. Wanneer je een profiel maakt op onze app of op onze site, dan moet je altijd een kaartnummer ingeven. Enkel die kaart kan je gebruiken wanneer je met dat profiel bent aangemeld.

- De decimalen worden vergeten. Onze kaartlezers werken met decimalen, maar hebben geen komma. Schrijf je bijvoorbeeld 50 EUR over, dan zal je gevraagd worden om op je kaartlezer 5000 in te voeren. De kaartlezer beschouwt de laatste twee cijfers automatisch als die na de komma. Als er een fout zit in het volgen van de stappen, dan krijg je een code die niet overeenkomt met je verrichting of handeling.

- Een defecte kaart of kaartlezer. Zelfs als je perfect in winkels kan betalen, bestaat de mogelijkheid toch dat je kaart niet goed functioneert voor online betalingen. Via ons Easy Banking Centre op het nummer 02 762 60 00 kan je je kaart na laten kijken en indien nodig vervangen.

Hopelijk helpt dit je al wat verder.
Dankjewel voor deze feedback. Maar het helpt mij maar weinig vooruit. Als ik het goed begrijp, heb ik meerdere profielen nodig als ik meerdere kaarten heb? In mijn geval zou dit 4 profielen betekenen, 2 zichtrekeningen en 2 Visa-rekeningen. Hoe moeten deze verschillende profielen dan geactiveerd worden? Werken die dan allemaal vanuit dezelfde app zodat je via 1 app wel aan al je rekeningen kan? Dit is, wat mij betreft, niet gebruiksvriendelijk. Inloggen met it's me voor bij online banking ken ik al en ik gebruik het regelmatig. Maar het werkt enkel voor inloggen en niet voor het onderetekenen van transacties zoals het ingeven van een begunstigde of de ondertekening van een overschrijving naar een niet geregistreerde begunstigde. Je blijft voor vele zaken de kaartlezer nodig hebben. Bij alle smartphone-apps bij andere banken heb je de mogelijkheid om volledig zonder kaartlezer te ondertekenen en dus volledig digitaal te werken. Hiervoor moet je bij registratie enkele parameters ingeven en nog éénmaal ondertekenen met de kaartlezer. Daarna heb je totaal geen kaartlezer meer nodig tenzij voor uitzonderlijke transacties zoals heel hoge bedragen.
Reputatie 5
Wat je profielen betreft, kan ik je gerust stellen; je hebt er maar een nodig.

Een profiel (met klant- en kaartnummer) geeft je toegang tot alles. Stel je hebt twee rekeningen, maakt een profiel aan met de kaart van rekening A en start een overschrijving vanaf rekening B; dan zal je toch met de kaart van rekening A moeten tekenen omdat je daarmee hebt aangemeld. Het geld zal effectief van rekening B afgaan omdat je die selecteerde bij de overschrijving.

Bij betalingen op websites geldt hetzelfde principe als in de winkel: de kaart waarmee je wilt betalen (en waarvan je het nummer aangaf), stop je in de kaartlezer.

Voor ITSME: kan je me onderstaande info over je toestel geven? Op zowel smartphones als computers is het namelijk effectief mogelijk om een nieuwe begunstigde aan te maken met ITSME.

- Het type toestel (pc, laptop, smartphone, tablet):
- De versie van je systeem (Android 6, iOS 9, Windows 10, ...):
- Tijdstip van je laatste poging:
- Op welke manier was je aangemeld? (Paswoord, ITSME, vingerafdruk, kaartlezer):

Alvast bedankt!

Reageer