Beantwoord

Easy banking app

  • 13 November 2020
  • 5 reacties
  • 627 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 3 reacties

Sinds meer dan een week kan ik geen gebruik meer maken van de easy banking app. Wanneer wordt dit eindelijk eens opgelost? Ik heb geen buitenlandse domiciliëring, dus hier kan het zeker niet door komen. Ook al 3 maal geprobeerd de app te herinstalleren... 

icon

Beste antwoord van YannickB 14 November 2020, 12:25

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hallo @TomBos 

In jouw geval gaat het vermoedelijk niet om een algemene storing.

Kan je me zeggen welke foutmelding en foutcode je exact krijgt wanneer je je profiel probeert aan te maken? Kan je je debetkaart wel nog in de winkel gebruiken?

Beste Yannick, 

Hierbij een screenshot van de foutmelding en code. Mijn kaart werkt wel nog steeds in de winkel. Hopelijk kan dit helpen om een oplossing te vinden. 

Groetjes, Tom. 

 

Reputatie 7

Bedankt Tom!

Die melding kan duiden op een storing in de verbinding tussen jouw toestel en onze servers. Krijg je die melding via zowel wifi als via een mobiel netwerk?

Wanneer je verbonden bent met (een van de) netwerk(en) waarop je dit probleem hebt, raad ik je aan om alvast het volgende te proberen:

  • Schakel, indien je er hebt, VPN apps of ingestelde proxy’s uit. Gebruik je geen van beiden, dan kan je deze stap overslaan.
  • Zet je gsm volledig uit en terug aan.
  • Probeer nogmaals een profiel aan te maken in Easy Banking App.
  • Lukt dit niet, probeer dan om via hetzelfde toestel te surfen naar https://www.bnpparibasfortis.be.

Opent ook onze site niet (maar andere websites wel) en ben je verbonden via wifi, dan kijk je best alle computers en laptops die via dat netwerk verbinding maken, na met een virus- en malware scanner. Easy Banking en onze algemene website zullen zichzelf blokkeren wanneer ze detecteren dat je via een onveilig netwerk surft. Heb je alles nagekeken en werden eventuele infecties opgelost, dan kan het enkele dagen duren voor wij doorkrijgen dat alles opnieuw in orde is.

Afhankelijk van je internetprovider, kan je dit versnellen door je modem te resetten. Je modem een kwartiertje uit het stopcontact halen, zou dan voldoende moeten zijn. Ben je klant bij Telenet, dan zal een modemreset niet werken, maar je kan dan eventueel wel tijdelijk verbinding maken met een alternatief netwerk zoals Telenet Wi-Free of Homespot. In deze situatie zou je via een ander netwerk overigens geen problemen mogen hebben.

 

Opende onze website wel, hou dan je vinger even ingedrukt op het icoon van Easy Banking App en kies voor App Info. Kijk op dit scherm na of je bij de instelling over het beperken van datagebruik hebt gekozen voor het toestaan van zowel wifi als mobiele data.

 

Krijg je de foutmelding enkel via je mobiel netwerk, ongeacht je locatie, dan raad ik je aan om je mobiele netwerk opnieuw in te stellen volgens de instructies van je telecomoperator om eventuele problemen op te lossen.

Beste @YannickB ,

Het is inderdaad zo dat ik de melding enkel krijg als ik op wifi verbinding probeer te maken.

Via datanetwerk terug aangemeld en dit werkt perfect, bedankt hiervoor! ☺️

Wel heb ik alles op virussen en malware gescand, en heb geen problemen daar gevonden. 

Hiervoor werkte ook alles, en is er niks aan veranderd. Ik zal nog een paar dagen afwachten nu ik de router terug heb gereset, en zien wat het dan doet. 

Maar voorlopig ben ik al blij dat ik via 4g wel op men rekening kan. 

Nogmaals bedankt! 

Groetjes, Tom. 

Reputatie 7

Graag gedaan Tom!

Laat het me zeker weten mocht het toch niet in orde komen via wifi.

Reageer