Graag de grafieken terugbrengen naar Easy Banking App


Hallo,

Ik ben al jaren gebruiker van de Easy banking app op IOS. Gisteren werd de app ge-update naar versie 6.0. Ik vind nergens de optie terug om een grafiek te zien van de evolutie van het saldo van een rekening of de grafische weergave van de laatste maanden van de netto inkomsten. Deze waren vroeger op te roepen via de 3 puntjes rechts bovenaan. Heel handige functie die nu weg is. Komt deze er terug in? Via de webpagina is deze ook niet te zien dus ik kan nu niet meer kijken hoeveel er per maand gespaard werd.

Alvast bedankt.

Groeten, Bart.

 

Ik vraag me af in welke mate er Beta testers zijn - of zeg maar gewone klanten die de app testen alvorens de app in productie gaat. Zulke testers vind je bij jullie genoeg, - namelijk je eigen werknemers.

 

Wat zelden gebeurd is testers observeren en hun ervaring meten. Kijken hoe een “domme” (sorry voor het woordgebruik) eindgebruiker sukkelt met de app. Daar kan je enorm veel van leren. Want informatici kunnen zich meestal niet in de denkwereld van de gewone man plaatsen want daar zijn ze schijnbaar te “slim” voor. Zulke testen moeten gebeuren bij aanvang van de analyse tot aan het afgewerkte product of zelfs erna.

Een app dat door honderduizenden eindgebruikers wordt gebruikt verdient beter …

Het feit dat ik nu 2 apps’s van Easy Banking op mijn ipad gebruik zegt genoeg, naast de web applicatie zegt genoeg.

 

Uitspraken dat je de app opnieuw moet installeren omdat de internet verbinding niet goed zou gewerkt hebben doet me knikkebenen en zijn uitspraken alla Telenet help-desk. Het meest ondenkbare wat je niet wilt horen van een bankinstelling.Allemaal niet erg professioneel en amateuristisch. Het geeft de klant onbehaaglijk gevoel en wantrouwen .…

 

 

.

 


@janputbe 

De beschikbaarheid van twee apps kan inderdaad voor verwarring zorgen. Mijn excuses daarvoor.

Weet dat het gaat om een oude werkwijze die binnenkort volledig verdwijnt.

Vroeger werkten we namelijk met twee volledig aparte apps voor iOS-toestellen; een voor iPhone en een voor iPad.

Sinds de lancering van de update van vorig jaar is er een enkele app voor alle iOS-toestellen. Op niveau van de Apple App Store werd deze versie gelanceerd als een update voor de iPhone-versie. Dat werd nu ook de officiële versie voor iPad.

Omdat niet iedereen de tijd heeft om onmiddellijk te updaten en omdat iPad-gebruikers in praktijk een volledig nieuwe app moeten installeren en dus eenmalig ook een nieuw profiel moeten instellen met hun kaart en kaartlezer, blijft de oude app nog even beschikbaar in de App Store.

Er vonden ook verschillende bèta-testen, inclusief voor klanten, plaats. De huidige app kwam mede dankzij de feedback en de gebruikswijze van de testers tot stand. Mocht je zelf interesse hebben in toekomstige bèta’s dan raad ik je opnieuw aan om aan te geven dat wij je via mail mogen contacteren. Op die manier kunnen we je een uitnodiging sturen wanneer er een test plaatsvindt.


Ik veronderstel dat een Beta tester niet met hun effectieve data testen. Klopt dit?

Blijkbaar werkt Easy Banking niet meer met Android 4.2. Moet ik dan een nieuw toestel kopen, iets wat ik niet van plan ben gezien dit niet meer ecologisch te verantwoorden is?

U hoeft zich nergens voor te verontschuldigen. Dat is voor niets nodig.


Bij de publieke bèta test gebruikten klanten effectief hun eigen data en rekeningen. Het ging niet om een soort van demo of aparte testomgeving met fictieve data. We lanceren dit soort publieke bèta’s wel enkel na meerdere uitgebreide interne testfases waarbij de nadruk onder andere op veiligheid ligt.

Android 4.2 wordt inderdaad ook niet meer ondersteund. Die versie van Android is te verouderd, wordt niet langer voldoende beschermd of ondersteund door Google en de smartphone-fabrikanten en ze is ook technisch niet toereikend om nieuwe functionaliteiten voor te blijven ontwikkelen.


Waarom krijgen we geen toestel waarop enkel de app Easy Banking is geïnstalleerd? (Dus geen Android,  IOS, of  ?windows? besturingssysteem die trouwens allemaal heel onveilig zijn). Hierdoor kan bankfraude, hacking, phising, … vermeden worden; 

Ik vind trouwens als de bank een nieuwe versie uitbrengt dat niet meer werkt op mijn toestel, de bank moet zorgen voor een nieuw toestel. De bank heeft hiervoor ruimschoots voldoende financiële middelen, tenzij de torenhoge niet te verantwoorde commissielonen moeten uitbetaald worden aan haar CEO-ers. Ik vind dit een schande! Schaam u als bank voor de gewone burger …


Wij kunnen je als bank geen nieuw toestel bezorgen en zelf een toestel ontwerpen en op de markt brengen dat enkel met Easy Banking werkt valt ook buiten de mogelijkheden en kennis die wij als bank hebben.

Dat zou onder andere namelijk willen zeggen dat de bank een besturingssysteem zou moeten aankopen of zelf zou moeten ontwerpen én daarvoor ook een aparte Easy Banking App zou moeten ontwikkelen. Dat is niet haalbaar.

Easy Banking App is ook niet de enige app die niet langer op verouderde besturingssystemen werkt. Dit geldt voor heel wat apps, software en zelfs voor specifieke hardware. Het is ook iets dat je ziet bij alle systemen. Of het nu gaat om iOS, Windows of Android. 

Ik vrees ook dat phishing niet zou vermeden worden doordat de bank zelf een eigen besturingssysteem en toestel lanceert. De meeste phishing gebeurt namelijk doordat fraudeurs hun slachtoffers zover krijgen dat ze persoonlijke informatie (bankgegevens, paswoorden, pincodes, codes van kaartlezers, ...) delen. Daardoor geven slachtoffers van phishing, zonder dat ze het beseffen, toegang tot hun rekeningen aan fraudeurs. Vaak voeren slachtoffers zelfs simpelweg zelf alle overschrijvingen uit, simpelweg doordat iemand hen heeft overtuigd dat ze stappen volgen om zichzelf te beveiligen.

Ongeacht het toestel dat je gebruikt, als je zelf persoonlijke info deelt, kan je een slachtoffer van phishing en andere fraude worden.

Voor meer info over phishing en hoe het te voorkomen, raad ik je aan dit artikel door te nemen:

 


Ik ben toch niet van plan wederom om de haverklap een nieuw toestel te kopen om Easy Banking te installeren. Trouwens al de andere apps waarvan u spreekt interesseren me geen moer en doen hier ook  niets terzake. Ik ga de soep ook niet mixen met een stofzuiger.

Uiteindelijk zijn wij de bankbedienden geworden die zelf hun bankverrichtingen uitvoeren wat vroeger door jullie werd gedaan. Dit is een enorme kostenbesparing en daar mag voor de klant wel iets tegenover staan.

 

Het ontwikkelen van een platform specifiek voor bankverrichtingen zou een must moeten zijn. U spreekt o.a. van phising maar u vertrouwt blindelings besturingssystemen als Windows, iOS, Android, ... 

Gebrek aan visie en innovativiteit ontbreekt duidelijk bij de banken in het algemeen door halsstarrig in de verdediging te gaan waar dat nergens voor nodig is. 

 


Oh ... nog iets.

Ik kan gewoon via mail aan mijn private bankier opdrachten doorgeven om geldtransacties te laten uitvoeren bijvoorbeeld naar wachtrekeningen opdat het bedrag kan geboekt worden bij een beleggingsfonds.

Nog nooit werd gecontroleerd of ik daadwerkelijk de persoon ben achter deze mails. Uw beveiliging is zo lek als een zeef. Dit zou toch echt beter moeten via een beveiligingscode want het gaat hier soms over heel veel geld.


Oh ... nog iets.

Ik kan gewoon via mail aan mijn private bankier opdrachten doorgeven om geldtransacties te laten uitvoeren bijvoorbeeld naar wachtrekeningen opdat het bedrag kan geboekt worden bij een beleggingsfonds.

Nog nooit werd gecontroleerd of ik daadwerkelijk de persoon ben achter deze mails. Uw beveiliging is zo lek als een zeef. Dit zou toch echt beter moeten via een beveiligingscode want het gaat hier soms over heel veel geld.

Ik raad je aan om dat zeker en vast op te nemen met je private banker en als je hierover een klacht wilt indienen, dan kan dat ook steeds via dit formulier. Het is niet de bedoeling dat wij zonder correcte controle handelingen uitvoeren.

Via ons Easy Banking Centre, bijvoorbeeld, is het enkel mogelijk om voor beperkte bedragen over te schrijven of orders uit te voeren en enkel indien je jezelf beveiligd en geïdentificeerd hebt door te bellen via Easy Banking App of met behulp van jouw klantnummer en persoonlijke Easy Banking Phone-code.

 


Ik ga dit probleem zeker niet met mijn private banker opnemen omdat het een algemeen probleem betreft. Dit heb ik bij deze gedaan.

Veel beter zou zijn aan de klant duidelijke richtlijnen te geven zodoende zulke toestanden niet meer  zouden mogen voorkomen.

Orders doorgeven via mails zou inderdaad niet mogen maar in de plaats hiervan o.a.:

  • enkel via berichten in de Easy Banking app;
  • via een persoonlijke mail voorzien van een beveiligingscode;
  • bellen via Easy Banking app (Dit ken ik niet.)
  • bellen met Easy Banking app mbv klantnummer en phone-code (Dit ken ik niet.)

Ik wil opmerken dat ik nooit bel met mijn GSM of telefoon.
Ik vraag me ook af hoe dat bellen via de Easy Banking app werkt want deze app is geïnstalleerd op mijn iPad Pro zonder CIM-kaartje.
Kan ik ook nagenoeg dadelijk gebeld worden door het Easy Banking Center en wat moet ik hiervoor doen?


@janputbe

Op dit moment voeren wij geen orders of verrichtingen uit via e-mail. Vandaar dat het me het beste lijkt dat, als je dit wilt veranderen, je dit bespreekt met jouw Private Banker. Het lijkt te gaan om een regeling die je met hem of haar hebt.

Wat algemene contacten betreft:

Als je bent aangemeld op onze website, dan kan je bovenaan rechts op Berichten klikken en ons een beveiligd bericht sturen. Op die manier kunnen we in beperkte mate persoonlijke info bespreken.

Om orders of andere verrichtingen uit te voeren via onze algemene lijnen (het Easy Banking Centre), heb je twee opties:

  • Aanmelden in Easy Banking App via een smartphone, onderaan op Contact drukken en dan bij Easy Banking Centre kiezen om te bellen. 

     

  • Bellen naar 02 762 60 00 en jezelf identificeren door bij het inbellen jouw klantennummer en een persoonlijke beveiligingscode genaamd Easy Banking Phone, in te geven. Die code kan je aanmaken via onze site.

 

Als Private Banking-klant kan je, naast van je kantoor en Private Banker, ook nog gebruik maken van Privilege Connect via het nummer 02 433 43 10. 

 


Probleem:

  • Als ik via de website me aanmelden:
    • kan ik evenwel berichten ingeven maar hierop wordt veel te laat of niet gereageerd
    • deze berichten zie ik ook niet in mijn Easy Banking web en dit is toch heel bizar.
  • Zoals ik al zei gebruik ik mijn smartphone niet omdat ik uw app hierop niet kan installeren. Ik ga ook geen nieuw toestel kopen omdat uw app hierop niet meer kan functioneren. Dan moet de bank maar mij een nieuw veilig toestel bezorgen waarop dit wel kan.
  • Als ik de app Easy Banking opstart op mijn iPhone Pro en ik houd mijn vinger ingedrukt op het telefoonnummer bij Privilege Connect dan gebeurt er niets. Ik word niet doorverbonden. Hoe kan ik dan deze personen contacteren?

Beste Yannick,

Beste Lieze,

De belangrijke functie om een grafische weergave te krijgen van het saldo (inkomsten/uitgaven) in de nieuwe banking-app is nu reeds 1 jaar geleden verdwenen en meermaals gecommuniceerd via deze community. Uiteindelijk werd 10 maanden geleden eindelijk bevestigd dat deze functionaliteit ging terugkomen.

U zal dan ook wel mijn vragen hieromtrent verwachten en begrijpen:

  1. Wanneer komt deze functionaliteit (grafische weergave saldo) eindelijk terug? Iedereen wacht nu reeds >1 jaar en er zijn reeds diverse updates doorgevoerd zonder deze gevraagde en beloofde, noodzakelijke functionaliteit.
  2. Gebruikers en klanten kunnen gerust geduld en begrip opbrengen, maar dan dienen deze gebruikers/klanten prof. en correct te worden behandeld. Waarom gebeurt dit onvoldoende binnen BNPPF en worden de klanten met gegronde vragen en bezorgdheden onvoldoende geholpen? ADVIES: Wees concreet, duidelijk en werk met prio’s en een duidelijke planning, incl. tussentijdse feedback ivm status/vooruitgang aan de klanten/gebruikers. Zo voorkom je veel vragen, irritaties en klachten.
  3. Klanten moeten nu uitwijken naar hun Personal en/of Professional Banker binnen BNPPF, en ook zij kunnen niets doen. Waarom betalen klanten voor Pro Advice (prof) en Exclusive Contracts (privé) bij BNPPF? Hiertegenover dient toch een prof. service te staan, toch?
  4. In afwachting van uw duidelijke feedback en vooral bevestiging van timing wanneer deze functionaliteit terug actief is. Bedankt.

Dag @OWI 

De grafieken komen er binnenkort aan. Een specifieke datum kan ik je op dit moment nog niet geven, maar het opvolgen van je uitgaven en inkomsten staat alvast gepland voor enkele van de eerstvolgende updates voor Easy Banking App.

De reden dat het wat langer duurt, is dat deze functionaliteit helemaal opnieuw opgebouwd moest worden en we van die gelegenheid gebruik hebben gemaakt om de grafieken uit te breiden en om ervoor te zorgen dat we in de toekomst makkelijker nieuwe mogelijkheden kunnen blijven toevoegen.

Als je over dit soort zaken graag op de hoogte gehouden wilt worden, kan je je alvast abonneren op onze actualiteitspagina. Je krijgt dan een mail wanneer we daarin nieuws, bijvoorbeeld over updates voor de app, publiceren.

Dat gezegd zijnde zijn de grafieken in Easy Banking App geen vervanging voor een contract Priority Banking of Advice Pro. Dat zijn beiden diensten waarbij een persoonlijk adviseur je advies kan geven over, bijvoorbeeld, beleggingen of waarbij jij en je zaak persoonlijk begeleid kunnen worden.

De grafieken in Easy Banking, vroeger en binnenkort, geven je enkel een algemeen en informatief overzicht naar wat je binnen een bepaalde periode uitgeeft en ontvangt.


Hoi Yannick,

 

Ik vond deze functie ook superhandig, hou me zeker op de hoogte wanneer deze terug is!


@Barto @StefanMeskens @Arne Lievens @An. @Ivo R @Cromme123 @Thomashans @SigridPe @Redgixxer @Tienemientje @meeeckja @Natalie D @SOFIE1984 @Gerisg @janputbe @OWI @pmarcoen 

De grafieken zijn vanaf vandaag opnieuw beschikbaar in Easy Banking App. Zodra je de update voor onze app geïnstalleerd hebt, zal je ze zien verschijnen.

Meer info hier:

Binnenkort worden ze nog verder uitgebreid.


Dag Yannick,

 

De grafieken die sinds vandaag beschikbaar zijn hebben te maken met budget analyse, maar de grafiek die veel mensen terugwillen is de saldo-grafiek van hun rekening. Het verbaast me dat een bank zo moeilijk doet om een eenvoudige en nuttige grafiek terug op te nemen in de app …

 


Dag Yannick,

 

De grafieken die sinds vandaag beschikbaar zijn hebben te maken met budget analyse, maar de grafiek die veel mensen terugwillen is de saldo-grafiek van hun rekening. Het verbaast me dat een bank zo moeilijk doet om een eenvoudige en nuttige grafiek terug op te nemen in de app …

 

500% correct Arne. Dit is ongezien! Dit kost uiteindelijk wat goodwill en 5min herprogrammatie, omdat men hun fout moet rechtzetten (het bestond, men heeft geen pre-analyse gemaakt en nu wil/kan men geen prio hieraan geven met tijdslijn, want reeds >1 jaar op vragenlijst). Maar bij BNPPF wil men de vraag niet begrijpen, geeft men liever antwoorden naast de vraagstelling en steekt men liever tijd in fancy zaken. 


Dag @Arne Lievens & @OWI 

 

Ik werk niet voor voor BNP (rechtstreeks of onrechtstreeks) maar ik ben privé en als vrijwilliger bezig met budgetbeheer. Dus ik stel mijn vraag vanuit een gezonde interesse 🙂

 

Wat maakt je enthousiast over de vroegere saldo-grafiek? Hoe ging je hiermee aan de slag? En tenslotte, wat heb je anders gedaan sinds de grafiek niet meer in de app zat?

 

Alvast bedankt!


Probleem:

  • Als ik via de website me aanmelden:
    • kan ik evenwel berichten ingeven maar hierop wordt veel te laat of niet gereageerd
    • deze berichten zie ik ook niet in mijn Easy Banking web en dit is toch heel bizar.
  • Zoals ik al zei gebruik ik mijn smartphone niet omdat ik uw app hierop niet kan installeren. Ik ga ook geen nieuw toestel kopen omdat uw app hierop niet meer kan functioneren. Dan moet de bank maar mij een nieuw veilig toestel bezorgen waarop dit wel kan.
  • Als ik de app Easy Banking opstart op mijn iPhone Pro en ik houd mijn vinger ingedrukt op het telefoonnummer bij Privilege Connect dan gebeurt er niets. Ik word niet doorverbonden. Hoe kan ik dan deze personen contacteren?

Dan maar een nieuwe smartphone gekocht die technisch nog ok was.

Is niet goed voor het milieu.

 


Dag @Arne Lievens & @OWI 

 

Ik werk niet voor voor BNP (rechtstreeks of onrechtstreeks) maar ik ben privé en als vrijwilliger bezig met budgetbeheer. Dus ik stel mijn vraag vanuit een gezonde interesse 🙂

 

Wat maakt je enthousiast over de vroegere saldo-grafiek? Hoe ging je hiermee aan de slag? En tenslotte, wat heb je anders gedaan sinds de grafiek niet meer in de app zat?

 

Alvast bedankt!

De saldo-grafiek geeft een duidelijk beeld van de evolutie van je rekeningsaldo tijdens de voorbije maanden. Noem het een simpele manier van budgetcontrole, maar wel handig.


Beste,

 

ik sluit me aan bij de eerdere commentaren. Deze budget-analyse tool is misschien interessant voor sommigen, maar heeft niets te maken met de initiële vraag rond de saldo grafiek. Deze grafiek gaf in één oogopslag de historiek van je rekening weer. Zeer overzichtelijk en interessant. Aan deze budget-analyse tool heb ik niet veel.

 

Inderdaad zeer jammer dat een antwoord op zo’n simpele vraag, die door heel wat mensen werd gesteld, zo lang op zich laat wachten. Lijkt me ook niet moeilijk om deze functie te herprogrammeren, temeer omdat deze functionaliteit reeds bestond in een eerdere versie.


Hallo,

De budgetanalyse is een goed begin. Nu zien we toch al terug wat we per maand sparen. Alvast bedankt. De categorie opdeling die er nog zou komen hoeft voor mij niet persee. Ik zou eerder graag de uitgaven EN inkomsten per maand zien EN het gespaarde bedrag. Met alleen de uitgaven weet je nog niet veel.

En als laatste de grafiek van de evolutie van je rekening zoals het vroeger was gaf mij een goed gevoel hoe het sparen of uitgeven gelopen is op langere termijn. Hiermee zag je waar het snel omhoog of naar beneden ging. Nog beter zou zijn om dit grafisch per jaar te kunnen vergelijken. Dit is handig als je aan het sparen bent voor een groter project.
Ik los het nu tijdelijk op met een export te nemen van de transacties via de computer en ze via een zelf gemaakte tool zichtbaar te maken in een grafiek. 

 


Idee status aangepastNieuwe ideeënNu beschikbaar