Beantwoord

Easy Banking app bancontact

  • 4 September 2020
  • 7 reacties
  • 1231 Bekeken

Beetje raar gedrag van de “bancontact” functionaliteit in de BNP Paribas Fortis Easy Banking app.

Ik wilde een aankoop doen van meer dan 300 EUR.  Heel simpel door de QR code te scannen via bancontact, simpel toch ? Zegt de app me “Sorry dit overschrijdt het maximale dagelijkse bedrag van 250 EUR”.

Dan maar even de “payconiq bancontact app” openen en (met dezelfde kaart gegevens) daar even proberen. Dat lukt wel.

Beetje onnozel :-).

 

icon

Beste antwoord van Anonymous 4 September 2020, 14:59

Bekijk origineel

7 reacties

Hey @kennymees ,

Weet je of je het via de app Payconiq by Bancontact met Payconiq of met Bancontact hebt bevestigd?

Via die app zijn namelijk meer opties met verschillende limieten.

Groetjes,

Lieze

Euh...voor zover ik weet is payconiq en bancontact nu toch hetzelfde ?

Het zou me verbazen als het nog met die “oudere” payconiq manier zou gebeurd zijn. Ik had op de website van de handelaar voor “bancontact” gekozen en een QR code gekregen die ik gewoon gescand heb. Wat dus met de bancontact-optie in easy-banking niet ging (wegens 250 EUR daglimiet overschreden) en met de “payconiq by bancontact” app wel gewoon ging…

is dat een antwoord op je vraag of niet echt ?

Hey @kennymees ,

Deze zijn niet hetzelfde, maar ze werken samen inderdaad.

Je hebt de optie om je kaart én je rekening te linken.

Als je met de kaart betaalt via de QR code met de Bancontact by Payconiq app, is de limiet inderdaad 250 euro voor betalingen, met een uitzondering van 500 euro bij erkende handelaren.. Deze staat los van de limiet van 250 euro via het Bancontact gedeelte van onze app.

Groetjes,

Lieze

Dag @LiezeH 

Bedankt voor de info.

Ik blijf het een beetje onlogisch vinden dat er dan verschillende limieten zijn voor dingen die dan eigenlijk allemaal van dezelfde rekening komen, maar ik ga er me verder ook geen zorgen over maken.

En ik ga natuurlijk ook de configuratie van mijn apps dan gewoon zo houden en ik onthoud dat ik dan gewoon best de payconiq-app gebruik...dan loop ik niet tegen die limiet aan.

 

Fijn weekend alvast !

Kenny.

Hey @kennymees ,

Graag gedaan!

Het is inderdaad wat verwarrend, maar de betalingen worden op een andere manier verwerkt.

Moest je graag meer uitleg hebben over de app Payconiq by Bancontact, kan je steeds op hun website een kijkje gaan nemen.

Groetjes,

Lieze

dus het lukt niet om een betaling te doen van meer dan 500 euro met de QR code zowel niet op payconiq als op de  BNP Paribas Fortis Easy Banking app ?

 

 

Reputatie 1

dus het lukt niet om een betaling te doen van meer dan 500 euro met de QR code zowel niet op payconiq als op de  BNP Paribas Fortis Easy Banking app ?

 

 


Dag @Guntherm , dat klopt! Je kan echter wel bancontact betalingen doen boven de 500EUR, als je kiest om je kaartgegevens in te vullen (meestal aan de rechterkant van het scherm), en zo verder te gaan. Zo kan je de kaartlezer gebruiken om te bevestigen, en kan een groter bedrag wel.

Groeten

LienV

Reageer