Beantwoord

Easy banking app blijft hangen bij inloggen

  • 3 November 2020
  • 9 reacties
  • 604 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Hallo,

De Easy Banking App is plots gestopt met werken. Bij het inloggen blijft hij gewoon hangen op de ‘landen’ animatie zonder resultaat. Ik heb de telefoon herstart, de app opnieuw geïnstalleerd, en mijn account verwijderd en geprobeerd om mijn kaart en inlog gegevens opnieuw in te geven. Ook dan blijft de app hangen op de ‘laden’ animatie. Ik werk met een IPhone 8 die up to date is. Ik woon momenteel in het buitenland (UK).

Enige suggestie wat ik kan doen?

icon

Beste antwoord van Krisje 3 November 2020, 21:20

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2

 Ik woon momenteel in het buitenland (UK).

 

Mijn innige deelneming.

Want volgens de notabelen bij BNP zou EA  ‘momenteel’ niet werken bij klanten die in het buitenland gedomicilieerd zijn. Let op de voorwaardelijke wijze, functioneren  doet het zeker niet, maar de oorzaak ervan zou evengoed iets anders kunnen zijn.

Mijns inziens ibestaat  uw beste optie erin via PC of Mac met webbanking te werken, dat wel nog zou functioneren.

 

 Ik woon momenteel in het buitenland (UK).

 

Mijn innige deelneming.

We verhuizen in Maart terug naar het Europese vasteland :).

Want volgens de notabelen bij BNP zou EA  ‘momenteel’ niet werken bij klanten die in het buitenland gedomicilieerd zijn. Let op de voorwaardelijke wijze, functioneren  doet het zeker niet, maar de oorzaak ervan zou evengoed iets anders kunnen zijn.

Mijns inziens ibestaat  uw beste optie erin via PC of Mac met webbanking te werken, dat wel nog zou functioneren.

 

Dank u voor de toelichting.

Waarom verwittigd BNP Fortis zijn klanten die in het buitenland wonen niet dat er problemen zijn met de app en moeten we dit maar zelf proberen uit te vinden o.a. via dit forum. Slechte service!

De wereld staat niet meer stil Fortis, hij is in verandering, betalingen kun je niet meer uitstellen.

Ik krijg nu met moeite nog geld overgeschreven van rekening naar rekening, op mijn zichtrekenig stond gisteren geen geld meer in de winkel, uit pure wanhoop naar een familielid met een kaartlezer gereden, in coronatijd.

Geachten,

Van 28 oct. heb ik de zelfde problemen, 

De APP is ver.5.2 op een iPhone 11 volledig up-to-date en heeft gewerkt van 17 jun tot 28 okt

Ik heb ook mijn adres in het buitenland Peru.

Zelfs met VPN werkt het niet. Het moet een probleem zijn met jullie server aangezien de APP ver.5.2 meer dan 4 maanden  heeft gewerkt.

Ik had wel vlugger een oplossing verwacht, nu ben ik verplicht mijn PC mee te zeulen, iets onhandiger en onveilig .

Alleen vind ik spijtig, dat eens het probleem gekend was, er niet automatisch een Mail is verstuurd naar het cliënteel , want je zoekt het eerst dichter bij , welk een hoop tijd verlies met zich mee brengt.

Hopelijk komt er vlug een oplossing voor het probleem.

Groetjes van uit Peru Cusco

   
Reputatie 2

Zelfs met VPN werkt het niet. Het moet een probleem zijn met jullie server aangezien de APP ver.5.2 

Inderdaad, het falen bij klanten in het buitenland is het gevolg van een administratieve en/of programmatische blunder, en mijn gok gaat naar het eerste.

Eigenlijk zou men zich bij BNP moeten afvragen iets als “Wat hebben wij gedurende de jongste drie weken ingrijpend veranderd?”  Zouden zowel de interne burocratie als de “technische dienst” moeten doen.

Niets daarvan, helaas, de Zwartepiet wordt gewoon naar de klanten toegeschoven. Vandaar dat mijns inziens een oplossing niet voor de eerstkomende weken zal zijn.

Reputatie 7

Hallo @Suykens Walter 

Mijn oprechte excuses voor het uitblijven van een oplossing. Het gaat inderdaad om een probleem langs onze kant waarvoor we nog steeds volop aan een oplossing werken.

@Krisje  Ik kan je helaas zelf momenteel geen info geven over de oorzaak van dit incident. Ik begrijp dat dit voor heel wat klanten zeer moeilijk werken is. Zeker voor diegenen die niet met regelmaat een computer kunnen gebruiken. We doen alvast ons uiterste best om het zo snel mogelijk in orde te krijgen.

@YannickB Is er ondertussen al enige update over wanneer dit probleem zou verholpen zijn?

Inderdaad werkt blijkbaar terug normaal. Enkele malen uitgeprobeerd 

Als je in buitenland woont is dit een belangrijk hulpmiddel om je rekening te checken, je kunt zo maar niet even naar de bank lopen !

Hartelijk dank.

 
 
 

Reageer