Beantwoord

easy banking app geblokkeerd

  • 20 juli 2019
  • 2 reacties
  • 709 Bekeken

Ik wou zonet een betaling doen met de app en moest die valideren met de kaartlezer. Ik kreeg de melding dat de handtekening fout was, maar alles was juist. Dan heb ik het nog een paar helemaal opnieuw geprobeerd en ineens was mijn app geblokkeerd.
Zijn er problemen met de app?
Kan ik deze bankkaart nu wel nog gebruiken?
Hoe kan ik terug de app gebruiken?
icon

Beste antwoord van AmelyN 22 juli 2019, 13:55

Dag Elserson,

Als de applicatie de melding geeft dat de kaart geblokkeerd is na 5 foutieve handtekeningen, kan je de kaart nog altijd gebruiken voor een betaling of een geldafhaling.

Om de kaart te deblokkeren, ga je contact moeten opnemen met onze helpdesk op het nummer 02 228 08 88.

Paar tips om dit in de toekomst te vermijden:

  • Altijd de juiste kaart gebruiken -> je logt in met een bepaald profiel (klantennummer en kaartnummer) en dit betekend dat je ook alle overschrijvingen met deze kaart moet bevestigen, ongeacht van welke rekening het afgaat.
  • Rechtsonder ziet u meer -> instellingen -> profiel wijzigen. Op deze manier kan je zien welke kaart je moet gebruiken.
  • Overschrijvingen van een rond bedrag, vb: 50 euro, moet je op de kaartlezer "50 00" ingeven. Zonder deze ewtra nullen, gaat deze inderdaad de foutmelding geven dat de handtekening niet juist is.
  • Indien je alle stappen perfect hebt gevolgd, kan het zijn dat de kaartlezer defect is of de kaart niet meer leesbaar. Hiervoor moet je dan met een beveiligde lijn contact opnemen met onze diensten om een nieuwe kaart te bestellen of kaartlezer.
  • Een kaartlezer kan je ook perfect in het kantoor afhalen.
Fijne dag gewenst!
Bekijk origineel

2 reacties

Dag Elserson,

Als de applicatie de melding geeft dat de kaart geblokkeerd is na 5 foutieve handtekeningen, kan je de kaart nog altijd gebruiken voor een betaling of een geldafhaling.

Om de kaart te deblokkeren, ga je contact moeten opnemen met onze helpdesk op het nummer 02 228 08 88.

Paar tips om dit in de toekomst te vermijden:

  • Altijd de juiste kaart gebruiken -> je logt in met een bepaald profiel (klantennummer en kaartnummer) en dit betekend dat je ook alle overschrijvingen met deze kaart moet bevestigen, ongeacht van welke rekening het afgaat.
  • Rechtsonder ziet u meer -> instellingen -> profiel wijzigen. Op deze manier kan je zien welke kaart je moet gebruiken.
  • Overschrijvingen van een rond bedrag, vb: 50 euro, moet je op de kaartlezer "50 00" ingeven. Zonder deze ewtra nullen, gaat deze inderdaad de foutmelding geven dat de handtekening niet juist is.
  • Indien je alle stappen perfect hebt gevolgd, kan het zijn dat de kaartlezer defect is of de kaart niet meer leesbaar. Hiervoor moet je dan met een beveiligde lijn contact opnemen met onze diensten om een nieuwe kaart te bestellen of kaartlezer.
  • Een kaartlezer kan je ook perfect in het kantoor afhalen.
Fijne dag gewenst!

Ik heb net hetzelfde voorgehad. Ik telefoneerde en er werden veiligheidsvragen gesteld. De vraag hoeveel er op mijn spaarrekening staat kon ik niet antwoorden omdat ik het niet kon zien … reden easy banking was geblokkeerd! Dus kunnen ze mij niet helpen en moet ik langs het kantoor gaan. Met alle begrip voor de veiligheid maar omdat ik die ene vraag niet kon antwoorden, kunnen ze mij niet helpen online. 

Reageer