Beantwoord

easy banking app geblokkeerd

  • 20 July 2019
  • 7 reacties
  • 6223 Bekeken

Ik wou zonet een betaling doen met de app en moest die valideren met de kaartlezer. Ik kreeg de melding dat de handtekening fout was, maar alles was juist. Dan heb ik het nog een paar helemaal opnieuw geprobeerd en ineens was mijn app geblokkeerd.
Zijn er problemen met de app?
Kan ik deze bankkaart nu wel nog gebruiken?
Hoe kan ik terug de app gebruiken?
icon

Beste antwoord van AmelyN 22 July 2019, 13:55

Bekijk origineel

7 reacties

Dag Elserson,

Als de applicatie de melding geeft dat de kaart geblokkeerd is na 5 foutieve handtekeningen, kan je de kaart nog altijd gebruiken voor een betaling of een geldafhaling.

Om de kaart te deblokkeren, ga je contact moeten opnemen met onze helpdesk op het nummer 02 228 08 88.

Paar tips om dit in de toekomst te vermijden:

  • Altijd de juiste kaart gebruiken -> je logt in met een bepaald profiel (klantennummer en kaartnummer) en dit betekend dat je ook alle overschrijvingen met deze kaart moet bevestigen, ongeacht van welke rekening het afgaat.
  • Rechtsonder ziet u meer -> instellingen -> profiel wijzigen. Op deze manier kan je zien welke kaart je moet gebruiken.
  • Overschrijvingen van een rond bedrag, vb: 50 euro, moet je op de kaartlezer "50 00" ingeven. Zonder deze ewtra nullen, gaat deze inderdaad de foutmelding geven dat de handtekening niet juist is.
  • Indien je alle stappen perfect hebt gevolgd, kan het zijn dat de kaartlezer defect is of de kaart niet meer leesbaar. Hiervoor moet je dan met een beveiligde lijn contact opnemen met onze diensten om een nieuwe kaart te bestellen of kaartlezer.
  • Een kaartlezer kan je ook perfect in het kantoor afhalen.
Fijne dag gewenst!

Ik heb net hetzelfde voorgehad. Ik telefoneerde en er werden veiligheidsvragen gesteld. De vraag hoeveel er op mijn spaarrekening staat kon ik niet antwoorden omdat ik het niet kon zien … reden easy banking was geblokkeerd! Dus kunnen ze mij niet helpen en moet ik langs het kantoor gaan. Met alle begrip voor de veiligheid maar omdat ik die ene vraag niet kon antwoorden, kunnen ze mij niet helpen online. 

Beste, ik heb hetzelfde mogen ervaren enkele dagen geleden. Zeker van dat alles juist werd ingegeven en toch melding 5 foutmeldingen. Ik diende dan naar het 02 .... Te bellen. 3 pogingen gedaan maar zelf telkens na 30 min in wacht gestaan te hebben !!!!  call afgebroken. Dit is geen klantenservice. Ben juist klant bij BNP Paribas Fortis, dus even alles rustig laten bezinken. Ik bel geen vierde maal terug, heb mail gestuurd... Ben benieuwd. Nog iemand zo een negatieve ervaringen?

Reputatie 7

@PaulVD 

Het spijt me om te horen dat je zo lang in wacht hebt moeten staan. Ik vrees ook dat we via mail je debetkaart niet terug kunnen activeren, want we hebben via e-mail geen manier om zeker te zijn dat de vraag van jou komt. We hebben langs die weg dus ook geen toegang tot je persoonlijke info.

 

Je kaart zal enkel geactiveerd kunnen worden als je ons belt of via je kantoor.

Toch zijn er veel beperkingen in de digitale wereld, met passwoorden, ... Spijtig te vernemen dat het niet kan gereset worden vanop afstand. 90 min in wacht is eigenlijk al teveel. Maar ik kan verder via andere bankapps.

Ik wil nog even ter verduidelijking meegeven dat ik tot februari in het buitenland verblijf. Dus blijven bellen is geen optie, langsgaan op kantoor ligt ook niet voor de hand. Gelukkig heb ik nog geen beleggingen vastgelegd want dan was opvolging ook niet mogelijk. 

Even alles overwegen ...

Klopt 

Mijn kaarten werden geblokkeerd door fraude Dus óók mijn easy bank app. 

Ik wéét niet wat ik nog heb staan op mijn rekeningen en telefonisch wilt men dit niet zeggen óók al geef je je klantennummer op Afspraak maken in deze pandemie ligt óók niet voor de hand .Ik kreeg mijn visa kaart maar Bancontactkaart nog niet Zou a d post liggen zei men Al mijn kaarten werden geactiveerd met de cijferige code die ik kreeg per sms Dus in orde... Dacht ik!

Zondag jl.terug sms dat ik mijn 11 cijferige code moest intikken maar met welke code?😳

Dus tikte ik 1 van de twee 11cijferige code in die ik reeds had ingetikt. 

Alweer kreeg ik antwoord dat mijn kaart (bleek dus de visa te zijn)Werd geactiveerd. 

Opgelucht dat ik toch 1 kaart in handen had ben ik deze gaan activeren in een winkel Daar werd mijn visa kaart niet aanvaardt Verkeerde pincode kwam er Wat niet kon want ik gebruik deze code al 20 jaar .Resultaat terug gebeld naar kantoor Wéér wachten opnieuw en opnieuw...Telefoon werd 2 maal neergelegd en 1 maal werd echt vernederd!Nou mooi hoor om als klant zó te worden behandeld 😳

Nu afspraak kunnen maken voor morgen maar enkel voor een tijdelijke kredietkaart die mij 30€ kost!

Maar wat moet ik doen als je geen familie hébt?Bij vrienden lenen?No way Het lijkt wel alsof ik dubbel gestraft wordt omdat fraudeurs mij net als duizenden ándere klanten hebben gehackt Is dit klantvriendelijkheid?

Zeer betreurenswaardig is het Sorry 

Reageer