easy banking app login via vingerafdruk werkt niet meer

• 6 september 2019
  • 7 reacties
  • 325 Bekeken

Al een hele tijd werkte het bij mij niet meer om in te loggen in de app (v21.0.16) via vingerafdruk.
De vingererafdruk authenticatie zelf lijkt te werken, maar dan krijg ik spinnende logo met 'gegevens ophalen' en that's it, daar geraakt de app niet voorbij.

App onbruikbaar dus

Voordien werkte het lange tijd zoals het hoort.
Heb de logging (logcat) eens bekeken, zie daar niet direct iets verdachts.
Kan wel niet vergelijken met hoe het zou moeten zijn.

Zou kunnen dat probleem ontstaan is toen ik in algemene android vingerafdruk settings paar vingers had toegevoegd maar ben niet zeker dat dat de trigger was

7 reacties

Dag @bart17

Vervelend om te horen dat je problemen hebt met de App.

Het kan inderdaad zijn dat het toevoegen van extra "vingers" in je settings er iets mee te maken heeft. Om deze nieuwe gegevens te laten registreren in de App raad ik je aan om eens aan te melden met de kaart en de kaartlezer en dan onderaan bij "Meer" te klikken op "Instellingen". Hier kan je de vingerafdruk functie deactiveren en eens terug activeren.

Als dit nog altijd voor problemen zorgt kan je best de App eens verwijderen en opnieuw installeren.

Hou ons zeker op de hoogte!
Bij aanmelden heb ik alleen keuze tussen vingerafdruk en paswoord? (paswoord dat ik allang vergeten ben wegens in geen jaren gebruikt)

Geen kaart+kaartlezer
Normaal gezien heeft u daar de optie om op "paswoord vergeten" te klikken. Daar kan u bevestigen met de kaart en de kaartlezer. U gaat ook meteen de optie hebben om uw paswoord opnieuw in te stellen.
paswoord vergeten, nieuw paswoord, vingerafdruk gedeactiveerd
vingerafdruk geactiveerd met ondertekening via kaart/M2 kaartlezer
en dan geeft ondertekening
"door een technisch probleem is de app momenteel niet beschikbaar. Probeer later opnieuw aub."
Eens opnieuw proberen helpt uiteraard niet
Reputatie 2
Dag @bart17,

Wat vervelend om te vernemen dat je problemen hebt ondervonden met de Easy Banking App. 😥

Indien de instructies van mijn collega niet geholpen hebben, ga ik je een privébericht sturen om wat persoonlijke gegevens van je te krijgen. Zo kunnen we je telefonisch contacteren om de problemen op te lossen!

Groetjes,
Jereon
ik heb het wat nog verder bekeken, die melding van "technisch probleem" is eigenlijk niet relevant,
die krijg ik maar omdat ik op enter duw op numeriek toetsenbord en er niks gebeurt, als ik dan nogmaals op 'ondertekenen' duw krijg ik die fout, maar dat zal wel zijn omdat ik zo authenticatie herbruik wat niet de bedoeling is.

Ik denk evenwel dat ik iets relevants zie in logs/app UI
Als ik vingerafdruk wil activeren is er een "info" onderaan scherm die zegt: "wij hebben geen toegang tot de gegevens van uw vingerafdrukken".
En in de logs zie ik gelijktijdig:
09-08 15:53:18.622 785 785 W SurfaceFlinger: FB is protected: PERMISSION_DENIED
Reputatie 1
Hoi @bart17,

Ik heb je even een privebericht gestuurd om enkele extra gegevens op te vragen.

Groetjes

Reageer