Beantwoord

Easy banking app - Lukt niet om aan te melden!!


Beste,

Ik wil graag op mijn nieuwe gsm een Easy Banking App installeren.

De nodige sms om aan te melden komt nooit toe op mijn gsm. Ik heb dit reeds verschillende keren geprobeerd. De app al terug verwijdert en  nog eens opnieuw geprobeerd. Nog steeds niets.

Ondertussen ook al 3 keer naar de klantendienst proberen bellen en telkens 30 min blijven wachten. - Helaas geen contact kunnen leggen!
Hopelijk via deze weg wel meer succes!!

Vriendelijke groeten

Do

 

icon

Beste antwoord van Anonymous 17 July 2020, 09:49

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7

Hallo @Sascha 

Tot gisteren werden onze berichten niet afgeleverd bij, voornamelijk, Telenet-klanten. Mijn excuses voor het ongemak.

Kan je het vandaag opnieuw proberen? Dit keer zou het wel moeten lukken.

Ik kan alles installeren maar een code krijg ik ook niet??? Beetje bizar toch ik moest de bank app verwijderen omdat deze raar deed en plots bij het terug proberen activeren geen code gekregen en ervoor steeds wel??? Wat is hier het probleem?

Ik heb reeds verschillende keren gestuurd naar het sms nummer 8667 met START maar geen succes. Wat een slechte app... kbc app is zoveel beter en nooit een probleem 

Reputatie 7

Hallo Betty,

Dat klopt. Zoals gezegd zal je geen antwoord krijgen wanneer je zelf iets stuurt. Je moet nadien opnieuw beginnen met een profiel aanmaken in de app.

  Op 6 januari wel gelukt; uiteraard met een andere telefoon. Ik krijg wel een ontvangstbevestiging, maar geen code nadien

 

Reputatie 7

Het is inderdaad niet de bedoeling dat je hier problemen mee hebt, maar ik kan je langs deze weg jammer genoeg niet zeggen wat er aan de hand is. Het gaat namelijk niet om een algemeen probleem en ik heb via deze site ook geen toegang tot jouw gegevens bij onze bank.

Kan je me bevestigen dat je het woord START effectief hebt verzonden? Kan je me ook zeggen of je pas nadien opnieuw hebt geprobeerd om een code aan te vragen door nogmaals de procedure om een profiel aan te maken, te volgen?

Door START te sturen, leg je namelijk nogmaals de link met jouw nummer en geef je toestemming om van 8667 sms’en te ontvangen. Dat wilt niet zeggen dat je automatisch een code krijgt, dit helpt alleen voor het ontvangen van nieuw aangevraagde codes.

Wat wel een gekende oorzaak is voor het niet ontvangen van onze berichten, is een blokkering op, bijvoorbeeld, commerciële berichten op niveau van je telecom operator. Op basis van je eerdere berichten ga ik er alvast wel van uit dat dat hier niet het geval is.

en ook: “Je kan echter wel berichten sturen naar dat nummer en berichten ontvangen van andere nummers. Dit wil zeggen dat alles in orde is langs onze kant. Sms'en werken een beetje zoals brieven. Als je die niet toe krijgt, kunnen we deze niet terugvinden tot ze zijn toegekomen. BNP hoort dus die berichten na te kijken.”

Ondertussen heb ik het zelf opgelost door het telefoonnummer van mijn schoondochter op te geven ipv het mijne. Maar het is toch al te gek dat ik dat zo moet doen?

Reputatie 7

Het is inderdaad mogelijk dat er toch een ander probleem voor jou is.

Als je effectief START naar dat nummer hebt gestuurd (je zal niet automatisch een antwoord krijgen), vervolgens opnieuw hebt geprobeerd om een volledig nieuw profiel aan te maken op Easy Banking App, maar nog steeds niets ontvangt, dan raad ik je aan om ons even te bellen via 02 762 60 00. Op die manier hebben we toegang tot je gegevens en tot je pogingen en kunnen we het indien nodig laten onderzoeken.

Operator: “Ik zie dat je wel berichten kan sturen naar dit nummer. Dit betekent dat het nummer door ons netwerk herkent wordt. Dit zal dus helaas aan de kant van BNP liggen.”

Reputatie 7

Hallo @Betty Vanmechelen

Heb je START kunnen sturen naar 8667 en was het nadien dat je opnieuw probeerde om een profiel aan te maken?

Vandaag opnieuw geprobeerd. Ik krijg geen SMS. Telecomoperator zegt dat zij het nummer 8667 niet blokkeren

Reputatie 7

Dag @Betty Vanmechelen 

Ik raad je aan om START naar het gratis nummer 8667 te sturen en om nadien opnieuw een profiel aan te maken. Dit keer zou er wel een sms moeten toekomen. 

Krijg je toch nog steeds niets, dan neem je best even contact op met je telecomoperator. Mogelijk staat er bij hen dan een blokkering op bepaalde sms’en actief. Wij sturen onze codes alvast steeds vanaf het nummer 8667.

Het lukt niet om easy banking te installeren op nieuwe GSM (android). Ik krijg de activatie SMS niet

 

Reputatie 7

Hallo @Amir De Fauw ,

Je kan ons hierover best even bellen via het nummer 02 762 60 00, zodat mijn collega’s jouw kaart en toegang kunnen nakijken. Ik heb via deze site zelf jammer genoeg geen toegang tot jouw persoonlijke en bancaire info.

Beste 

Ik wil mijn kaart nummers ingeven op de app om aan te melden en er staat altijd dat er een probleem is en dat mijn kaart op elk contract is geblokkeerd. 

Hey @Do_J ,

Jammer dat je hinder ondervindt bij het installeren van de app.

Ik vermoed dat het nummer waar wij de activatiesms mee sturen geblokkeerd wordt door je provider.

Heb je de mogelijkheid om START te sturen naar 8667 en het nog eens te proberen?

Groetjes,

Lieze

Reageer