Beantwoord

Easy Banking app op LineageOS

  • 20 May 2021
  • 4 reacties
  • 279 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Ik zou graag LineageOS op mijn gsm installeren. Hiervoor moet ik echter de bootloader van mijn gsm unlocken, oftewel mijn gsm rooten. Ik heb ooit eens gehoord dat banking apps niet graag werken met een gsm waarbij dit gebeurt is, is dit ook het geval voor deze app?

icon

Beste antwoord van YannickB 20 May 2021, 12:06

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3

Ik zou graag LineageOS op mijn gsm installeren. Hiervoor moet ik echter de bootloader van mijn gsm unlocken, oftewel mijn gsm rooten. Ik heb ooit eens gehoord dat banking apps niet graag werken met een gsm waarbij dit gebeurt is, is dit ook het geval voor deze app?


Wat u zou willen proberen heeft als gevolgen ondermeer:

  • U verliest alle steun en hulp en waarborg van en voor uw telefoon;
  • Is het een Samsung, dan is het zeker dat het apparaat niet meer zal willen herstarten;
  • Voor andere merken is de kans op een dergelijk onheil vrijwel evengroot;
  • Ook al zou het lukken, dan zal het verder veel technische kennis en vaardigheden vragen om de telefoon nog in leven te kunnen houden;
  • Zoals u het terecht stelt, een aantal toepassingen waaronder de bancaire zullen niet meer kunnen werken;

Kortom spelletjes spelen met de hoofdafdeling (root) van de telefoon is voor diegenen die het zich kunnen permitteren  om de drie maanden (of minder) een nieuw toestel te kopen.

Blijf bij uw zinnen, en begin er niet aan.

Ik zou graag LineageOS op mijn gsm installeren. Hiervoor moet ik echter de bootloader van mijn gsm unlocken, oftewel mijn gsm rooten. Ik heb ooit eens gehoord dat banking apps niet graag werken met een gsm waarbij dit gebeurt is, is dit ook het geval voor deze app?


Wat u zou willen proberen heeft als gevolgen ondermeer:

  • U verliest alle steun en hulp en waarborg van en voor uw telefoon;
  • Is het een Samsung, dan is het zeker dat het apparaat niet meer zal willen herstarten;
  • Voor andere merken is de kans op een dergelijk onheil vrijwel evengroot;
  • Ook al zou het lukken, dan zal het verder veel technische kennis en vaardigheden vragen om de telefoon nog in leven te kunnen houden;
  • Zoals u het terecht stelt, een aantal toepassingen waaronder de bancaire zullen niet meer kunnen werken;

Kortom spelletjes spelen met de hoofdafdeling (root) van de telefoon is voor diegenen die het zich kunnen permitteren  om de drie maanden (of minder) een nieuw toestel te kopen.

Blijf bij uw zinnen, en begin er niet aan.

 

Bedankt voor de informatie over de banking app, ik zal hier voorlopig nog niet mee beginnen aangezien ik daar nog graag gebruik van zou maken.

 

Voor de andere opmerkingen moet ik helaas zeggen dat u compleet de mist in gaat.

  • Mijn gsm is al meerdere jaren oud, dus hulp en waarborg zijn er al even niet meer. De beslissing om eventueel naar LineageOS te gaan is om de levensduur hiervan ook nog met enkele jaren te vergroten aangezien dit een lichter OS is dat ook nog minder plaats inneemt dan Android op vele gsms. Dit doe ik ook enkel op een gsm waar de garantie/waarborg al van vervallen is door de ouderdom.
  • Een Samsung heb ik zelf nooit gehad, maar waar u het vandaan haalt dat dit zogezegd een groot onheil toebrengt aan een gsm en het daarna moeilijk in leven blijft weet ik niet hoor. Ik heb al verschillende gsms gehad waarbij ik dit gedaan heb die op het einde van hun latijn waren en daardoor nog enkele jaren langer meegingen.
  • Ik moet toegeven dat je misschien wel een beetje technische kennis moet hebben om hiermee te beginnen, maar hierover is heel veel informatie en zelfs stappenplannen voor te vinden op het internt. Tenzij je heel domme dingen doet, niet de juiste stappen volgt of op een of andere louche site gaat kijken voor kennis hierover is het helemaal niet moeilijk of gevaarlijk om je gsm te rooten.

Dus ja, begin er niet aan als je geen basiskennis hebt of als je een gloednieuwe gsm hebt. Maar voor oudere gsms en met een beetje kennis zie ik hier helemaal geen problemen in

Reputatie 7

Hallo @Wout_M ,

Officieel ondersteunen wij geen third party systemen zoals LineageOS. Easy Banking App kan op dat soort besturingssystemen werken, maar we kunnen het niet garanderen en bieden ook geen enkele ondersteuning als er problemen opduiken.

Je kan onze app ook enkel downloaden vanuit de Google Play Store. Als LineageOS je daartoe geen toegang geeft, dan raad ik je alvast aan om zeker geen APK van Easy Banking App te zoeken en te installeren. Wij bieden zelf geen APK's aan en ongeacht de site waarvan je het download, blijft het een onveilige manier van werken. Zeker voor bankapps.

Hey @YannickB,

 

Bedankt voor je antwoord. LineageOS heeft ook de Google Play Store beschikbaar. Kan u ook bevestigen of het wel/niet meer mogelijk zou zijn om de Easy Banking App te gebruiken na het rooten van een gsm?

Reageer