Easy Banking app: vingerafdruk wordt plots niet meer herkend


  • Ontdekker - Niveau 2
  • 3 reacties

Sinds enkele weken word ik geconfronteerd met het volgende probleem: als ik via vingerafdruk wil aanmelden op de Easy Banking app, krijg ik plots de melding dat ik een verkeerde code gebruik en mij nog 2 pogingen resteren. 

Ik laat het echter nooit zover komen en ik installeer de app gewoon opnieuw (dat deed ik al verschillende keren). Dan werkt het even terug weer maar na enkele dagen krijg ik weer dezelfde melding. Ik belde al met een medewerker en toen deden we een grondiger herinstallatie (met een nieuw profiel als ik me niet vergis), maar vandaag dook het probleem opnieuw op.

Ik draai Android 10 en mijn vingerafdruk werkt voor alle andere apps, dus aan mijn toestel kan het niet liggen. Ook draai ik na herinstallatie altijd de laatste versie van de Easy Banking app.

Dit is uitermate frustrerend want ik gebruik de app dagelijks.

Bestaat hier een structurele oplossing voor? Ik ben toch niet de enige met dit probleem?


10 reacties

@Lennert Pauwels 

@LiezeH 

Bedankt voor de update Lennert. We kunnen nu wel besluiten dat ik niet de enige was met dit probleem.

De enige oplossing was inderdaad een nieuwe code aanmaken maar het is absoluut niet handig als je dat heel regelmatig (om de zoveel dagen in mijn geval) moet doen.

Ondertussen ben ik overgestapt op een ander toestel (Samsung Galaxy A71) en ik heb tot nu toe altijd probleemloos kunnen inloggen.

@LiezeH 
Klopt dat is bij mij inderdaad het geval aangezien ik voor het werk vaak in een andere tijdzone ben.

De volgende keer dat ik dit probleem heb zal ik is naar automatisch overschakelen en hopelijk is het dan opgelost.

Bedankt voor de info!

Lennert

Hey @wvan ,

 

Jammer om te horen dat je niet meer kan aanmelden met je vingerafdruk.

Voor zover ik weet is hier geen algemeen probleem op deze functie.

Heb je de mogelijkheid om de huidige vingerafdruk in jouw systeem te verwijderen, een nieuwe toevoegen en dit opnieuw activeren in jouw Easy Banking App?

Dit lijkt vaak een oplossing wanneer de vingerafdruk niet wordt aangenomen.

 

Groetjes, 

Lieze

Dag @LiezeH 

Bedankt voor je antwoord.

Oké, dat heb ik gedaan. Ik moet er wel aan toevoegen dat ook mijn Easy Banking code niet werd/wordt aanvaard, dus misschien ligt het niet louter aan mijn vingerafdruk maar toch aan de app.

Ik vrees er dus voor of mijn probleem zal opgelost zijn. Voorlopig werkt het terug. Je hoort het wel als het weer in de soep draait.

Groeten,

willem

Hey @wvan ,

 

Gek dat je code ook niet werd aangenomen. Zou je kunnen vertellen welk toestel je hebt? Dan geef ik dit meteen door ter onderzoek.

Hou ons inderdaad zeker op de hoogte van het probleem met je vingerafdruk!

 

Groetjes,

Lieze

@LiezeH  een Motorola Moto G7 plus  met Android-versie 10.

Vandaag al 2x geweigerd door de app en 2x opnieuw moeten installeren :-(

Bedankt voor de opvolging!

Bedankt voor de details, @wvan !

 

Ik heb deze doorgegeven aan onze technische dienst.

Hopelijk vinden we zo snel een gepaste oplossing.

 

Groetjes,

Lieze

Goeiemiddag,
@LiezeH 

Gewoon ter info: ik heb af en toe (elke paar maanden) hetzelfde probleem als hierboven beschreven.

Heb zelf een Samsung galaxy S10 en enige oplossing is een nieuwe code aanmaken en terug vingerafdruk activeren nadat de vorige code geblokkeerd is.

Met vriendelijke groeten,
Lennert

Dankjewel om ons op de hoogte te houden!

Er is ons gemeld dat dit soms kan voorkomen wanneer de datum- en tijdsinstelling van je toestel niet automatisch is ingesteld of op een foute tijdzone staat.

Misschien interessant om na te kijken of dat bij jou het geval is, @Lennert Pauwels .

Groetjes,

Lieze

Hopelijk biedt dit voor jou de oplossing, @Lennert Pauwels !

Graag gedaan hoor.

Fijne dag verder,

Lieze

Reageer