Beantwoord

Easy Banking - functionaliteiten

  • 19 April 2021
  • 8 reacties
  • 314 Bekeken

Onlangs verscheen de nieuwe Easy Banking app.

1° Welke functionaliteiten zijn verdwenen in deze nieuwe app in vergelijking met de vorige versie.

2° Welke functionaliteiten zijn nieuw (los van het feit van de raadplegingen van rekeningen bij andere banken)

3° Waarom zie ik mijn berichten niet in Easy Banking App die ik wel zie bij de web applicatie

4° Momenteel kan ik deze functionaliteit niet oproepen op mijn iPad en krijg ik een zandloper te zien … en de app is volledig geblokkeerd.

 

 

icon

Beste antwoord van Anonymous 19 April 2021, 15:27

Bekijk origineel

8 reacties

Hey @janputbe ,

In dit dossier kan je de evolutie van onze Easy Banking App opvolgen:

 

 

Je berichten zouden via het menu rechtsonder zichtbaar moeten zijn. Zijn er bepaalde berichten die hier voor jou niet doorkomen en via Easy Banking Web wel?
Heb je op je iPad al eens geprobeerd om je app te herinstalleren?
 
Groetjes,
Lieze

Beste

 

Je berichten zouden via het menu rechtsonder zichtbaar moeten zijn. Zijn er bepaalde berichten die hier voor jou niet doorkomen en via Easy Banking Web wel?

====>    Ik zie geen enkel bericht in de App (zowel oude als nieuwe versie)

 

 

Heb je op je iPad al eens geprobeerd om je app te herinstalleren? 

==>» ja

==» maar dat is ook zinloos, tenzij je me hiervoor een grondige reden opgeeft waarom dit dan wel zou werken. Ik vind deze suggestie van jou daarom bijzonder vreemd.

Het zou nogal erg zijn moesten we onze apps opnieuw moeten installeren opdat ze beter zouden werken. …. niet erg professioneel

 

groetjes

 

Jan

Hey @janputbe ,

Zie je de optie Berichten terug in je app en zijn hier geen berichten te vinden of vind je deze optie niet terug?

Indien er iets is misgelopen door bijvoorbeeld het updaten bij een instabiele internetverbinding kan het zijn dat de app een foutmelding geeft bij het openen. Het herinstalleren kan hierbij helpen.

Op welk moment krijg je precies deze zandloper te zien? Is dit meteen na het openen, na het ingeven van je code of bij een overschrijving?

Groetjes,

Lieze

Zie je de optie Berichten terug in je app en zijn hier geen berichten te vinden of vind je deze optie niet terug?

=====> ik zie de optie hoor, maar geen berichten 

Indien er iets is misgelopen door bijvoorbeeld het updaten bij een instabiele internetverbinding kan het zijn dat de app een foutmelding geeft bij het openen. Het herinstalleren kan hierbij helpen.

==>  herinstallatie helpt niet

 

Op welk moment krijg je precies deze zandloper te zien? Is dit meteen na het openen, na het ingeven van je code of bij een overschrijving? 

  1. In de oude app krijg ik onmiddellijk een zandloper als het scherm wordt geopend om een bericht aan te maken en dit te versturen.
    Ik kan zelfs het bericht niet invullen omdat de zandloper onmiddellijk verschijnt
  2. In de nieuwe App zie ik onder berichten (zowel tabblad “taken” als “meldingen”’ totaal niets. Ik kan in de nieuwe App ook geen berichten aanmaken. Ik zie hiervoor nergens een menu-item of knop die dit zou toelaten.

Dag @janputbe ,

Bedankt voor je feedback.

In de nieuwe app is het op dit moment inderdaad nog niet mogelijk om berichten te versturen. Deze functie wordt zo snel mogelijk terug toegevoegd.

Onze oude applicatie wordt niet meer bijgewerkt, vandaar dat we aanraden om te updaten.

Groetjes,

Lieze

Wat de berichten betreft:

1° ik begrijp niet waarom ik de berichten in de web applicatie niet kan zien in de app easy banking

2° als ik berichten aanmaak in de web application dan krijg ik hierop veel te laar een antwoord

 

Phising

Ik zou eigenlijk geen enkel mailverkeer meer willen hebben van jullie want het wordt steeds moeilijker om valse van echte mails te onderscheiden. Waarom kan het mailverkeer niet intern via de app Easy Banking of de Web applicatie? Dit is een stuk veiliger.

Ik vind het ook schandalig dat de bank spaarrekeningen zomaar laat leeg plunderen door e-fraudeurs (misdadigers). Zoiets zou niet mogen bestaan. Waarom is er geen bijkomende controle door de bank bij transactie van grote bedragen? 

Het is ronduit smerig te zeggen dat de klant nalatig is geweest bij bankfraude terwijl uw geldtransactie gemakkelijker veel beter beveiligd en gecontroleerd kunnen worden. Ik vind dit ook een heel grote nalatigheid van de bank en wens hiervoor een gesprek aan te gaan met uw directie. Want uw beveiliging is trouwens zo lek als een zeef; Via een eenvoudige mail kan ik geldtransactie laten uitvoeren zonder dat hierop een controle is. Wie zegt dat ik de persoon ben achter deze mails?
Daarom pleit ik ervoor de transacties via berichten te voeren en met een extra elektronische handtekening.te beveiligen. Maar berichten moeten natuurlijk ook dadelijk behandeld worden indien het om geldtransacties gaan.

Ik zou voor transacties ook kunnen bellen met uw diensten, maar er is niets zo onveilig te bellen met een smartphone waarbij  ik onwetend afgeluisterd wordt. Hierdoor kunnen fraudeurs mijn geheime phone-code bij het telefoneren aftappen. Daarom wil ik ook niet meer bellen met de bank met mijn smartphone. Het zou veel veiliger zijn mocht de communicatie (gesprekken) via de app of web Easy Banking gebeurd;

Het bewijs dat zoveel mensen onrechtmatig geld afhandig worden gemaakt betekent dat u als bank grondig faalt in een veilig betalingsverkeer. Dat is zo al altijd geweest maar het wordt tijd dat u het probleem met alles ernst aanpakt. Wij zijn trouwens uw klanten en u leeft van ons. Daarom zoudt u als bank veel meer respect moeten tonen voor de klant en in dat laatste faalt u grondig;

Ik hoop dat de bank ook ingebroken wordt gesteld wegens nalatigheden indien ze ongeoorloofde transactie zomaar laat doorgaan. Als u het niet doet wil ik u hierbij zelfs helpen om massa’s leed te voorkomen bij gedupeerden van bankoplichting. Ik ben het eigen spuugzat hoe jullie de klanten behandelen als een stuk vuil.

 

 


 

 

Reputatie 7

Dag @janputbe 

Zoals besproken in je andere topic, aanvaarden wij geen orders of andere vragen tot wijziging via e-mail. Als je niet langer commerciële mails van ons wilt ontvangen over onze producten, dan kan je dat ook steeds uitschakelen via Easy Banking App voor tablet en smartphone of via Easy Banking Web voor pc en laptop. Hoe je dat doet lees je in deze handleiding:

Indien je met jouw Private Banker een andere afspraak hebt omtrent mailgebruik, dan raad ik je nogmaals aan om dat met hem of haar op te nemen. Zij zijn hiervoor de aangewezen persoon. Indien je dat wenst dan kan je aan je Private Banker, aan je kantoor of aan ons Easy Banking Centre (02 762 60 00) ook vragen om alle toekomstige communicatie (ook niet-commerciële) van ons uit stop te zetten voor de kanalen van jouw keuze.

Indien je een algemene klacht wenst in te dienen, dan kan dat ook via bovenvermelde kanalen of via dit formulier: https://www.bnpparibasfortis.be/nl/Customer-flow/Complaint-NL?axes4=priv

Ik heb tot slot je vraag om toegang tot jouw berichten via onze applicatie voor tablet en smartphone, doorgegeven aan de betrokken teams. Het is een terechte suggestie die we voor jou zullen bekijken.

U zou beter uw beveiligingssysteem van geldtransacties beveiliging zodoende o.a.phising geen kans meer heeft, maar daar heeft de bank geen oren naar.

Zoals ik al zei moeten alle mailings tussen bank en klant binnen één gesloten internet circuit (intranet, ...) verlopen (bijvoorbeeld enkel nog binnen Easy Banking) zodoende de klant af te schermen voor bijvoorbeeld phising.


U praat altijd naast de kwestie die geen oplossingen bieden voor het probleem. Ik heb dit geprobeerd met hand en tand uit te leggen. De bank in heel dit verhaal treft schuld want zij weten verdomme goed vanwaar het geld komt en waarnaar het geld gaat. Als u dat niet kunt traceren dan faalt u als bank en geef ik niet u maat alle banken 0% vertrouwen opdat zij onvoldoende controleren.

Ik heb 0% vertrouwen in de banken in het algemeen maar zeker bij jullie bank en als u wilt geef ik u een lijst van meer dan 20 onrechtmatigheden. Een lijst die ik ook bezorgde aan uw directieleden maar hiermee gebeurd niets.
 

U blijft in de verdediging gaan in plaats van te gaan voor een betere beveiliging. Wat u voorstelt zijn geen oplossingen voor het gestelde probleem. Het getuigt van een zeer kortzichtig denken waarbij u de klant niet centraal stelt en ook nog eens de dupe is.

 


 

Reageer