Beantwoord

Easybanking app op iOS en Android toestel

  • 29 April 2020
  • 15 reacties
  • 1418 Bekeken

Geachte

ik wens zowel op mijn iPhone als op mijn Android tablet (Android 9) de Easybanking app te installeren.

Op mijn iPhone stond de app al geïnstalleerd, maar op de tablet krijg ik deze niet geïnstalleerd.  
Via PlayStore: gewone Easybanking app verschijnt niet.
Via website van BNP Parisbas: als op de link downloaden voor Android gedrukt wordt, krijg ik de melding dat de app geïnstalleerd is.

Toch verschijnt ze niet op mijn Android toestel.

Kan de Easybanking app maar op één toestel tegelijk geïnstalleerd worden?

Indien ja, kan dit niet aangepast worden?

 

Met vriendelijke groeten

icon

Beste antwoord van CarineS 30 April 2020, 09:59

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7

Hallo Carine,

Er is geen beperking op het aantal toestellen waarop je Easy Banking kan installeren. 

Als je onze app niet in de Play Store vindt, dan wilt dat meestal zeggen dat je toestel ofwel aan de foute regio gekoppeld is (Easy Banking App kan enkel gedownload worden via een Europese store), of dat je toestel niet voldoet aan de minimum vereisten.

 

Kan je me deze info geven?

  • Het merk en model van je tablet:
  • Je versie van Android:
  • De regio waarmee je gebruik maakt van de Play Store (dit kijk je na door in de Play Store naar Instellingen en dan naar Profiel te gaan):

Kan je ook even via deze link naar de Play Store gaan via een pc of laptop, je aanmelden met hetzelfde profiel dat je op je tablet gebruikt, en kijken of er op de pagina van Easy Banking App Geinstalleerd staat?

Dag YannickB

  • Het merk en model van je tablet: Medion Lifetab E10704 (MD61764)
  • Je versie van Android: 9Pie
  • De regio waarmee je gebruik maakt van de Play Store (dit kijk je na door in de Play Store naar Instellingen en dan naar Profiel te gaan): bij het instellen van het toestel gisteren werd als regio België - Nederlands opgegeven.  Dit wil zeggen dat ook de apps voor deze regio aangegeven worden.

Maar ik kijk het allemaal nog eens na.

Groetjes

 

 

Dag Carine,

Spijtig genoeg mag je niet te veel verwachten van support op de app … Heb ook al een hele tijd problemen met de app op een Medion, en men zou het bekijken, en me zo snel mogelijk iets laten weten :(

Wel … ik wacht nog steeds :( Heel erg spijtig …

 

Reputatie 4
Badge +4

Dag @JOchenV :wave:

Jammer om te lezen dat het probleem nog steeds niet verholpen is, als je de contactgegevens hebt van de medewerker mag je altijd met hem/haar in contact komen. Als je deze niet hebt contacteer gerust de helpdesk op het nummer 02 433 40 92.

Dank je wel OguzhanB voor je antwoord.

 

https://nl.community.bnpparibasfortis.be/easy-banking-48/easy-banking-app-android-8-3552

 

Zoals je ziet hebben al veel van je collega’s een ‘antwoord’ gegeven …

 

 

Dag Carine,

Spijtig genoeg mag je niet te veel verwachten van support op de app … Heb ook al een hele tijd problemen met de app op een Medion, en men zou het bekijken, en me zo snel mogelijk iets laten weten :(

Wel … ik wacht nog steeds :( Heel erg spijtig …

 

Ik heb een IT achtergrond en kan maar niet snappen waarom dit niet mogelijk zou zijn, tenzij er in de programmering van app ergens restricties zouden opgenomen zijn.

Ik stel deze vraag voor zowel mijn ouders als mijn zus, die dit net aangekocht hebben en graag hun bankzaken vanaf deze tablet willen uitvoeren. 

De bank wil dat iedereen Easybanking gebruikt, maar op deze manier wordt het wel heel erg moeilijk!!

Graag een reactie van een moderator @OguzhanB @YannickB of van de dienst die zich bezighoudt met de programmering van de app!

Groetjes

Carine

 

Reputatie 4
Badge +4

Dank je wel OguzhanB voor je antwoord.

 

https://nl.community.bnpparibasfortis.be/easy-banking-48/easy-banking-app-android-8-3552

 

Zoals je ziet hebben al veel van je collega’s een ‘antwoord’ gegeven …

 

 

@JOchenV, bedankt voor de reactie :raised_hands:

Ik merk inderdaad op dat ze het hebben doorgestuurd naar de juiste diensten, helaas is er geen gevolg gekomen van @LiezeH op je vraagstelling. :thinking:

Ik ga ervan uit dat @YannickB het verder escaleert zodat het terug op antenne komt bij de diensten. :fingers_crossed::fingers_crossed:

Reputatie 7

@OguzhanB @JOchenV @CarineS 

De situatie is door @LiezeH en mij doorgegeven aan de ontwikkelaars van onze app. Er is met sommige Medion-toestellen inderdaad een probleem waardoor Easy Banking App niet werkt. Mijn excuses voor het ongemak.

We blijven het onderzoeken, maar op dit ogenblik heb ik helaas zelf nog niet meer informatie.

@OguzhanB @YannickB @JOchenV @LiezeH 

Graag een update wanneer de oplossing gevonden wordt.

Persoonlijk denk ik niet dat het aan het toestel ligt maar wel of jullie de Android versie ondersteunen en dat kan aan de programmering liggen.

Met vriendelijke groeten

Carine Struyven

Reputatie 7

@CarineS 

Ik hou je zeker op de hoogte. Ik kan je alvast wel bevestigen dat we alle Android versies vanaf Android 4.4 ondersteunen op voorwaarde dat het een officiële versie (en bijvoorbeeld geen bèta) is en dat het toestel niet geroot/jailbroken is.

@CarineS

Ik hou je zeker op de hoogte. Ik kan je alvast wel bevestigen dat we alle Android versies vanaf Android 4.4 ondersteunen op voorwaarde dat het een officiële versie (en bijvoorbeeld geen bèta) is en dat het toestel niet geroot/jailbroken is.

@YannickB 

Het gaat hier om

1) een splinternieuw toestel, dus niet geroot/jailbroken.

2) Android 9 Pie is geen béta versie

Groetjes

 

Reputatie 7

@CarineS 

Android 9 wordt inderdaad ondersteunt. Dit probleem doet zich enkel voor bij bepaalde toestellen van het merk Medion. Ik hou jullie op de hoogte.

@CarineS

Ik hou je zeker op de hoogte. Ik kan je alvast wel bevestigen dat we alle Android versies vanaf Android 4.4 ondersteunen op voorwaarde dat het een officiële versie (en bijvoorbeeld geen bèta) is en dat het toestel niet geroot/jailbroken is.

@YannickB

Het gaat hier om

1) een splinternieuw toestel, dus niet geroot/jailbroken.

2) Android 9 Pie is geen béta versie

Nog even aan toevoegen dat andere apps uit Play Store wel degelijk zonder enig probleem kunnen geïnstalleerd worden.

Alleen voor de Easy Banking app verschijnt niet de gewone app, maar wel de business app ... 🤔🤔🤔

Groetjes

 

 

Ik heb net hetzelfde probleem op dezelfde pas gekochte Medion tablet (ALDI) met Android 9. Volgens mij is er ergens een probleem bij de Easy Banking App zelf want de Belfius Tablet App heb ik zonder probleem wel kunnen installeren!!! En waarom vind je de app niet automatisch in Google Play?

Ik heb net hetzelfde probleem op dezelfde pas gekochte Medion tablet (ALDI) met Android 9. Volgens mij is er ergens een probleem bij de Easy Banking App zelf want de Belfius Tablet App heb ik zonder probleem wel kunnen installeren!!! En waarom vind je de app niet automatisch in Google Play?

Precies Lucia!

Reageer