Beantwoord

Fonds

  • 12 March 2023
  • 3 reacties
  • 207 Bekeken

Ik ben recent in een fonds gestapt, er is een effect rekening geopend voor dit fonds. Echter staat hier nog geen geld op, hoe zet ik hier geld op? 

Want als ik op de effectrekening klik, kan ik niet ergens gewoon geld erop zetten. 

Concreet, hoe zet ik geld op mijn effectenrekening/fonds?

icon

Beste antwoord van CaroleL 15 March 2023, 09:26

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Hallo Maarten,

 

U dient inderdaad eerst over te schrijven op de beleggersrekening. Dit voert u gewoon uit zoals een klassieke overschrijving.

 

Aangezien het de eerste maal is, raden wij u aan ons even telefonisch te contacteren. Zo kunnen wij u eenvoudig begeleiden. U kunt dit heel eenvoudig door volgende stappen te volgen:

> Aanmelden in de app via paswoord of vingerafdruk;

> Kiezen voor ‘Communicatie’ rechtsonder;

> 'Easy Banking Centre'

> Een onderwerp selecteren; in dit geval 'Sparen en beleggen'

> U krijgt een collega met de juiste expertise aan de lijn.

Of:

> Bellen naar 02/ 762 60 00

> Uw klantnummer ingeven en uw Easy Banking Phone Code

Indien u niet over de Easy Banking Phone Code of Easy Banking App beschikt, kunt u ons ook gewoon contacteren op het nummer 02/ 762 60 00.

 

Groetjes,

CaroleL

Bedankt voor het antwoord, maar het lukt niet.

Ik moet geld hebben staan op mijn effectenrekening. En dat is niet het geval. 

Hoe zet ik geld op deze effectenrekening zodat ik een fonds kan kopen. 

Want het lukt niet..

Er staan geen aandelen op deze effectenrekening, ik ben beginnend er staat 0 op. Hoe zet ik hier iets op?

Reputatie 2

Hallo Maarten,

 

Heb je een effectenrekening met daarop aandelen, fondsen of andere effecten, dan kan je deze zelf verhandelen via Easy Banking Web.

Een effect aankopen

  • Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be/.
  • Klik bovenaan op Sparen en beleggen en kies voor Beleggingen zoeken.
  • Voer de ISIN-code van het effect dat je wilt aankopen in, of geef de naam van het effect op.
  • Selecteer ook de juiste beleggingscategorie (aandelen, obligaties, ...)
  • Klik op Zoeken.
  • Klik op de naam van het effect.
  • Neem alle informatie goed door en druk onderaan op Kopen.
  • Vervolledig het formulier en klik op Nu versturen.
  • Neem opnieuw alle informatie zorgvuldig door en geef aan dat je van alles hebt kennis genomen en dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden.
  • Volg de stappen met je debetkaart en kaartlezer en klik op Bevestigen.

 

Een effect verkopen

  • Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be/.
  • Klik bovenaan op Sparen en beleggen en kies voor Mijn beleggingen.
  • Klik op het nummer van de effectenrekening waarop de effecten die je wilt verkopen bewaard werden.
  • Klik op de naam van het effect.
  • Klik onderaan op Verkopen of op Terugbetalen (afhankelijk van het type effect).
  • Gaat het om een fonds dan dien je nu aan te geven of je (een deel van) het fonds wilt opnemen, of dat je meteen wilt overstappen naar een ander fonds.
  • Vervolledig het formulier en klik op Nu versturen.
  • Neem alle informatie zorgvuldig door en geef aan dat je van alles hebt kennis genomen en dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden.
  • Volg de stappen met je debetkaart en kaartlezer en klik op Bevestigen.

 

Op deze rekening zet je dus geen geld maar hiermee kunt u fondsen en effecten aankopen. Wannneer u ze verkoopt, komen ze op uw beleggersrekening. 

 

Groetjes,

CaroleL

Reageer