Beantwoord

Foutboodschap EBA0001

  • 9 April 2020
  • 5 reacties
  • 1146 Bekeken

Ik krijg sinds de update van de app (sinds we starten met de 5 cijferige code) constant de foutmelding EBA0001. Na enkele keren proberen lukt het dan toch om aan te melden. Ook krijg ik een foutmelding als ik iets via de bancontact app wil betalen. Dit is heel vervelend. Heb de app al opnieuw geïnstalleerd, mijn profiel verwijderd en opnieuw aangemaakt, alle programma's op mijn smartphone dicht gedaan, de cookies verwijderd... Wat kan ik/jullie nog doen om geen foutboodschappen meer te krijgen?

(mijn smartphone is Huawei P Smart).

Alvast bedankt voor uw antwoord. 

icon

Beste antwoord van Anonymous 9 April 2020, 14:14

Bekijk origineel

5 reacties

Hey @EsterVDV ,

Ik raad je aan om je modem te resetten door deze ‘s avonds uit te trekken en ‘s ochtends opnieuw in te steken. Dit biedt in veel gevallen de oplossing voor deze foutmelding.

We zoeken zo snel mogelijk naar een oplossing voor de problemen met het Bancontact gedeelte. In de tussentijd kan je gebruik maken van de app Payconiq by Bancontact.

Groetjes,

Lieze

Ik had sinds vorige week hetzelfde probleem : error eba0001 app niet beschikbaar. Heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zonder resultaat. Heb nu gemerkt dat wanneer ik mijn secure VPN verbinding uitschakel, alles zonder problemen werkt. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik een deel van mijn beveiliging moet uitschakelen om met de app te kunnen werken? 

Reputatie 7

Hallo @Gneuts ,

Welke VPN gebruik je? Dan laat ik dit alvast voor je nakijken.

Easy Banking zal je de toegang alvast wel ontzeggen wanneer de beveiliging van je verbinding niet gegarandeerd kan worden. Dit kan ook gebeuren wanneer je een VPN gebruikt die het zelf niet zo nauw met de veiligheidsnormen neemt en waarvan de gebruikte IP adressen geseind staan als gevaarlijk of frauduleus.

Ik gebruik AVG secure VPN

Reputatie 7

Bedankt @Gneuts.

Ik laat het controleren.

Je kan ondertussen best ook even de reputatie van het IP adres dat je van die VPN krijgt, na laten kijken op mogelijke problemen. Hetzij via AVG zelf, hetzij via een daarvoor ontworpen online tool.

Reageer