Dag Allen,
Ik ben gisteren slachtoffer geweest van online fraude op mijn debtcard. Kreeg een smsje dat er via een onbekend toestel was ingelogd op mijn account en dat ik mijn kaart best liet blokkeren.
Ik heb dan zeer naief mijn gegevens doorgegeven via een link en via een kaartlezer een digitale handtekening doorgegeven (via m1, m2 procedures).
Ik had dit (al goed) snel hierna door en heb direct kaarten laten blokkeren en geld naar veilige rekening verplaatst voor alle zekerheid.
Ondertussen terug nieuwe kaarten besteld, maar nu vraag ik mij af of ik nu terug volkomen veilig ben voor deze phising activiteiten? Ze hebben die digitale handtekening wel doorgekregen en konden dus wel inloggen op mijn online account volgens mij…
Het baarde me dan ok zorgen dat ik gedurende hele tijd ook nog op mijn app kon en ook nog overschrijving kon doen.
Kunnen jullie me hierbij helpen?
Groetjes!
Beste antwoord van JarneM
Bekijk origineel