Beantwoord

Fraude op bankrekening

  • 8 November 2021
  • 3 reacties
  • 640 Bekeken

Dag Allen,

 

Ik ben gisteren slachtoffer geweest van online fraude op mijn debtcard. Kreeg een smsje  dat er via een onbekend toestel was ingelogd op mijn account en dat ik mijn kaart best liet blokkeren.

Ik heb dan zeer naief mijn gegevens doorgegeven via een link en via een kaartlezer een digitale handtekening doorgegeven (via m1, m2 procedures).

Ik had dit (al goed) snel hierna door en heb direct kaarten laten blokkeren en  geld naar veilige rekening verplaatst voor alle zekerheid.

Ondertussen terug nieuwe kaarten besteld, maar nu vraag ik mij af of ik nu terug volkomen veilig ben voor deze phising activiteiten? Ze hebben die digitale handtekening wel doorgekregen en konden dus wel inloggen op mijn online account volgens mij…

Het baarde me dan ok zorgen dat ik gedurende hele tijd ook nog op mijn app kon en ook nog overschrijving kon doen.

Kunnen jullie me hierbij helpen?

 

Groetjes!

icon

Beste antwoord van JarneM 8 November 2021, 15:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Hallo @Lowiefeyt ,

Uit jouw bericht neem ik aan dat je reeds contact hebt gehad met een adviseur van ons Easy Banking Centre om jouw debetkaarten op te zeggen en te vervangen. Klopt dit?

Indien dit het geval is zal de collega normaal gezien ook eventuele andere geregistreerde toestellen (als die er waren) verwijderd hebben, maar als je hier niet zeker van bent kan je best eens opnieuw contact opnemen met ons via het nummer 02 762 60 00 om dit na te gaan.

 

Het klopt wel dat je zelf nog toegang hebt tot jouw Easy Banking App, maar dit zou ook maar in beperkte mate zijn.

 

 

Wij hopen jou hiermee alvast van dienst te zijn.

 

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

Sind een 2 tal weken gaat er geld van mijn rekening naar “PetFund4YOU” (totaal nu 129,9 €); Ik heb me daar nooit ingeschreven, maar blijkbaar heb ik daar toch een account … Kan u deze betalingen blokeren?

Reputatie 4

Hallo, @Bart Vermeire,

Bedankt voor je bericht.

Je kan alvast via volgende manier de invorderingen van dit mandaat blokkeren op je rekening. 

Voor verdere vragen erover kan je telefonisch via een beveiligde manier contact nemen door te bellen via Easy Banking App: je logt in en klikt er op “Communicatie.” Geen smartphone? Dan kan je bellen naar 02 433 40 92 en de lijn beveiligen door het ingeven van je klantnummer (staat achteraan je debetkaart) en Easy Banking Phone Code (een veiligheidscode van 5 cijfers die je kan aanmaken via je “profiel beheren” in Easy Banking Web op PC).

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer