Beantwoord

Gaat dit nog lang duren?

  • 21 September 2020
  • 11 reacties
  • 503 Bekeken

Wanneer gaat die verdomde klote app eindelijk eens degelijk werken? Continu ofwel werkt bancontact niet, ofwel kan je nie t inloggen, bij een verrichting duurt het verdomme bijna 2 dagen vooraleer het zichtbaar is in je app, schandalig. Anders switch ik wel gewoon terug naar Belfius waar de App wel een heel jaar door werkt zonder problemen! Bende prutsers, On-ge-lofelijk is het. Voor een grootbank onwaardig! 

icon

Beste antwoord van Anonymous 21 September 2020, 14:09

Bekijk origineel

11 reacties

Hey @Kevje1406,

Mijn excuses voor het ongemak dat je ondervindt.

We werken zo snel mogelijk aan een oplossing voor de hinder gemeld aan het Bancontact gedeelte van onze app. In de tussentijd raad ik aan om gebruik te maken van de app Payconiq by Bancontact. Deze zou vlot moeten werken.

Ik geef je feedback door om de verrichtingen sneller weer te geven in onze app, zodat we dit in de toekomst kunnen implementeren.

Groetjes,

Lieze

Met alle respect, deze onzin verklaren jullie ondertussen al het hele jaar lang en de ellende blijft duren met deze klote app. Ik kan niet eens meer inloggen. Het word eens tijd dat die it'ers daar daad bij woord voegen. 

Hey @Kevje1406 ,

Ik kan mij inbeelden dat het inderdaad niet fijn is om zo lang problemen te ondervinden.

We werken achter de schermen aan een app die stabieler zal zijn en vlotter zal werken.

Welke foutmelding en foutcode krijg je voor het inloggen?

Groetjes,

Lieze

En wanneer word deze app gereleased? Ik heb het ondertussen al zelf opgelost door de App gegevens te verwijderen en mijn bankkaart opnieuw te registreren. 

Reputatie 2

Hey @Kevje1406,

van onze app. In de tussentijd raad ik aan om gebruik te maken van de app Payconiq by Bancontact. Deze zou vlot moeten werken.

Het spijt mij, maar dit is onaanvaardbaar.

Payconiq bevindt zich nog steeds in het beta-stadium, problemen zijn legio en onstabiliteit is de norm. Inclusief idiote foutmeldingen die een serieuze programmeur niet eens zou durven bedenken (‘er is iets mis….enz...). Koppelen met eeb  BNP-rekening lukt niet, bij Paycomiq weet men niet waarom. Bovendien houden naaar eigen bekentenissen noch de telefonische hulplijn noch support@payconiq.be zich onledig met technische zaken. Verder verloopt de communicatie met de klant louter via robotmatige antwoorden. En zoiets raden jullie ons aan!?

En wat vertelt men  ons dan uiteindelijk bij BNP?  “Wij zijn het niet, ‘t is Paycomiq”. Wel, dat is mijns inziens zijn verantwoordelijkheid afschuiven en derhalve onverantwoord en onaanvaardbaar.

 

 

Hey @Kevje1406 ,

Wij hebben helaas geen termijn meegekregen over de release van deze app. Van zodra deze wordt uitgebracht, zal deze doormiddel van een update worden geïnstalleerd.

 

Hey @Krisje  ,

Zoals ik al vaak eerder heb gemeld, zijn wij niet verantwoordelijk voor de dienstverlening en producten van Payconiq. Als je daar hinder ondervindt, zal je hen moeten bereiken om dit op te lossen.

Verder heb ik nergens gemeld dat ons probleem wordt veroorzaakt door Payconiq. Ik heb enkel gezegd dat we zo snel mogelijk naar een oplossing zoeken.

Groetjes,

Lieze

Reputatie 2

Hey @Kevje1406 ,

Verder heb ik nergens gemeld dat ons probleem wordt veroorzaakt door Payconiq. Ik heb enkel gezegd dat we zo snel mogelijk naar een oplossing zoeken.

En hop, daar gaan we weer. De luitjes voor zo dom mogelijk verslijten.

Kijk, wat u niet ontkennen kan:

  • Bancontact bestaat niet meer, want werd overgenomen door Payconiq.
  • Om de Belgskes te foppen wordt Payconiq hier te lande ‘Payconiq by Bancontact’ genoemd. Een fopperij identiek aan de manier waarop na het ter ziele gaan van Fortis de benaming ‘Fortis’ aan de naam van de overnemer werd geplakt.
  • BNP is contractueel verplicht de zowel de naam als de software van het voormalige Bancontact te vervangen door de naam en de software van Payconiq.

Jullie zijn nu krampachtig met deze opdracht bezig, en gezien krikkemikkige software van Paycomiq  loopt een en ander alles behalve vlot, wat resulteert in de talloze klachten allerhande. En de krikkemikkige software is mijns inziens ook de reden waarom FNC en QR-scannen maar niet geïntegreerd geraakt in de beta-EA.

Nog  een voorbeeld meer van de prutserijen van Paycomiq. Vorige vrijdag 18/9 vond een zogenaamde update plaats, en jandorie gisteren morgen 21/9 weer een. Een dergelijke werkwijze, het is om moeilijkheden vragen. Bovendien, het enig zichtbaar en waarneembaar effect van die twee bijwerkingen is:

 

Mens-lieve-deugd! En wij zouden ons dergelijke kinderachtigheden moeten laten welgevallen? Kennelijk denkt men bij Paycomiq enkel met kleuters en aankomende pubers te maken te hebben. Op zichzelf is het al erg genoeg, maar dat men bij Paycomiq  zich met dergelijke frivoliteiten bezig houdt in plaats van het programma fatsoenlijk te laten werken en bijwerken, het is een veeg teken.

Hoe dan ook, u (=de bank BNP) raadt Paycomiq aan, derhalve dient u (= de bank BNP) de verantwoordelijkheid te nemen voor dit advies. 

Reputatie 7

Dag @Krisje 

Ik wil nogmaals zeer duidelijk stellen dat de problemen met onze huidige Bancontact-functie niets te maken hebben met de fusie tussen Bancontact en Payconiq.

In afwachting op een oplossing langs onze kant, kunnen we je helaas enkel aanraden om Bancontact-betalingen uit te voeren via een andere app zoals de Payconiq by Bancontact-app, maar we verplichten dit zeker niet.

 

Ik begrijp heel goed dat het niet prettig is dat jij problemen hebt met de Payconiq by Bancontact-app, maar we willen wel voorkomen dat elke vraag over Bancontact/Payconiq die op deze site gesteld wordt, ontaardt in een discussie over de Payconiq by Bancontact app. Daarmee zijn andere leden niet geholpen en kan het voor hen moeilijker worden om een duidelijk antwoord te vinden.

Wat ik jou eventueel nog kan aanraden, is om ons te contacteren via 02 433 40 92 en te vragen naar een specialist online bankieren. Vraag hem of haar om je rekeningen op mandaten voor Payconiq en op mogelijke verzetten na te kijken en om die te laten schrappen. Zijn er geen mandaten meer te vinden, dan kan mijn collega het verder intern escaleren zodat we kunnen kijken of er toch iets is dat wij nog kunnen doen. 

Dat kan niet via dit platform, want via deze weg hebben we geen toegang tot jouw persoonlijke gegevens.

 

Wat de Easy Banking App Beta betreft, worden alle onderdelen stap voor stap heropgebouwd en gaandeweg toegevoegd.

Dat geldt niet alleen voor de mogelijkheid om QR-codes te scannen, maar ook voor andere elementen zoals, bijvoorbeeld, het beheer van doorlopende opdrachten en domiciliëringen, functies om uitgebreid verrichtingen te zoeken, het beheer van begunstigden, enzovoort. 

Daarom dat we dit ook vermelden op het inschrijvingsformulier voor deze testapp. 

Reputatie 2

En wanneer word deze app gereleased?

Het zal niet voor de eerstkomende maanden zijn, want tot op vandaag is men er nog steeds niet in geslaagd EA met Paycomiq te verzoenen. Of simpel gesteld, NFC en QR-code werden nog steeds niet geïntegreerd. Sinds 21 augustus is er trouwens geen bijwerking meer geweest.

Waarom kan ik geen doorlopende opdrachten versturen of veranderen ,we zijn in 2021 ,bende prutsers.

Reputatie 3

Dag Geerts dirk

Ik begrijp dat het inderdaad niet aangenaam is om steeds op de computer te moeten aanmelden om je doorlopende opdrachten te beheren.

Wij werken eraan om deze functie zo snel mogelijk terug toe te voegen aan de Easy Banking App, maar hebben hier helaas geen specifieke datum voor meegekregen.

Hier vind je meer info over de ontwikkelingen van de app.

Reageer