Beantwoord

Gegevens in Easy Banking app (IOS) niet up to date

  • 3 October 2021
  • 13 reacties
  • 362 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik merk de laatste weken dat de transactieinfo in de easy banking app voor IOS niet up2date is.
Dit heeft al tot dubbele betalingen geleid (ook bij mijn echtgenote) omdat ik dacht dat ik de transactie niet bevestigd had.  Deze was immers niet zichtbaar.  Uitloggen en weer inloggen zorgt er wel voor dat de transacties verschijnen.  Gebruikt de laatste versie van Easybanking voor IOS misschien meer gebruik van de lokale cache?

Ik ervaar dit als zeer vervelend en het risico op dubbele betalingen is zeer reëel.

 

laatste versie Easybanking app 6.9.1, IOS Iphone SE2 IOS versie15.0 en en Iphone 12 Pro IOS versie15.0.1.

icon

Beste antwoord van YannickB 11 October 2021, 13:20

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4

Hallo, @seerdekens,

 

Bedankt voor ons dit te melden. Had je ook al geprobeerd om de applicatie te verwijderen en opnieuw te installeren op het toestel?

Reputatie 3
Badge

Ja, ik heb het net geprobeerd.

De 3 meest recente transacties zie ik enkel in Easy Banking App, maar niet in de Easybanking app voor Iphone. Nochtans komt het rekeningsaldo wel overeen.
Mijn echtgenote heeft hetzelfde probleem, dus het is echt niet beperkt tot mijn smartphone.

 

Reputatie 7

Hallo @seerdekens 

Sorry voor de wat late reactie. Ik laat dit verder nakijken en hou je op de hoogte.

Reputatie 3
Badge

Ondertussen zijn de symptomen wat anders.

Het treedt op in zowel Easybanking Mobile (laatste update v31.0.0 ondertussen) als Web, telkens ‘s avonds:

  • transactie van overschrijving niet te zien, ook niet bij “gepland”. Uitloggen/inloggen helpt niet. App herinstalleren ook niet (maar dat lijkt me logisch). Overschrijving wel zichtbaar rond 0:30 de volgende dag
  • Saldo wordt wel correct aangepast 
  • Apps zoals Cake zien de transactie wel al, inclusief alle details
Reputatie 3
Badge

Enig nieuws hierover?

Reputatie 7

Hallo @seerdekens 

Ik heb helaas nog geen update hierover.

Misschien wel nog een vraag van mij uit; zie je deze overschrijvingen wel bij ‘Nog uit te voeren verrichtingen’ of bij ‘Gereserveerd’ (dat laatste zit enkel in Easy Banking App)?

Reputatie 3
Badge

Nee, die staan niet bij “uit te voeren” of “gereserveerd”. Dat zie ik bij betalingen overdag wel, maar dus niet naar de mate avond toe.

Het saldo wordt wel onmiddellijk aangepast met het nog te crediteren bedrag.

Cake ziet het dus wel meestal onmiddellijk.

Reputatie 7

Hallo @seerdekens 

Er werd ondertussen een oplossing voorzien voor zowel Easy Banking App als Web. Mocht je toch nog opmerken dat verrichtingen niet verschijnen, laat het me dan zeker weten.

Reputatie 3
Badge

Hallo @seerdekens 

Er werd ondertussen een oplossing voorzien voor zowel Easy Banking App als Web. Mocht je toch nog opmerken dat verrichtingen niet verschijnen, laat het me dan zeker weten.

Hey Yannick,

Net een overschrijving gedaan (rond 22u20) naar mijn zoon. Zichtbaar in Easybanking Web, maar niet in Easybanking App.

Reputatie 7

Hallo @seerdekens 

Er werd ondertussen een oplossing voorzien voor zowel Easy Banking App als Web. Mocht je toch nog opmerken dat verrichtingen niet verschijnen, laat het me dan zeker weten.

Hey Yannick,

Net een overschrijving gedaan (rond 22u20) naar mijn zoon. Zichtbaar in Easybanking Web, maar niet in Easybanking App.

Bedankt om het te laten weten. Ik ga er opnieuw achteraan.

Reputatie 3
Badge

Bedankt @YannickB , een paar uur later was de transactie wel zichtbaar in Easybanking app.
Maar het is duidelijk dat er een aanzienlijke vertraging op zit, en dat is verwarrend.  Had ook eens uitgelogd en weer ingelogd.
De webversie toonde de transactie als verwerkt, dus ik vermoed niet dat het iets te maken heeft met 'geplande' verrichtingen, omdat de webversie die helemaal niet toont.

Wat ook raar was: de rekening van mijn zoon (zichtbaar in dezelfde app omdat ik volmacht heb) toonde de verrichting wel in de app.

Ik ondervind vanavond hetzelfde probleem. Een overschrijving wordt niet zichtbaar, het saldo wordt wel correct weergegeven. Op easybanking web staat wel de overschrijving.

Dit is een zeer vervelend probleem wat een dringende oplossing vereist.

gr

Willy

Reputatie 2

@WillyN , het is inmiddels gemeld aan onze interne diensten.

We doen het nodige dit zo snel mogelijk te verhelpen.

 

Fijne dag verder,

Jill

Reageer