Beantwoord

geld verdwenen?

  • 29 February 2020
  • 1 reactie
  • 1190 Bekeken

Hallo 

Gisteren werd er geld overgestort via de app (door middel van bankcontact) dit is allemaal goed gelukt ik had het bedrag ingetypt en zo voort de andere persoon had betaald. 

Nu kijk ik vandaag opnieuw maar staat het geld er nog niet op (andere persoon heeft ook fortis) maar is het wel verdwenen van hun rekening. 

Toen we verder gingen kijken zagen we dat dit naar een geheel andere rekening nummer gestuurd is en niet die van mij. Hoe kan dit?! 

Ik ken de rekening waar dit geld naartoe gestort is ook helemaal niet?!!

icon

Beste antwoord van YannickB 2 March 2020, 08:16

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo Nathalie,

Het is vreemd dat er bij de andere persoon een rekeningnummer staat, want een Bancontact betaling is geen overschrijving, maar een transactie met je debetkaart.

Er zou bij de uitgaande verrichting daardoor enkel een naam, een bankreferentie en een deel van het kaartnummer mogen staan.

 

Wat de binnenkomende verrichting betreft; zie je op jouw rekening toevallig de vermelding Globalisatie verrichtingen POS? Dat is de naam die Bancontact bij de meeste van hun verrichtingen zet die tussen twee personen worden uitgevoerd met behulp van de Payconiq by Bancontact-app.

Als je die dag meerdere keren geld moest ontvangen via Bancontact, dan zal het aantal verrichtingen tussen Globalisatie en verrichtingen staan. Een gedetailleerd overzicht ontvang je dan bij je rekeninguittreksels.

Reageer