Beste,
Naast Easy Banking gebruiken wij ook het financieel programma Banktivity voor Mac computers.
Het inlezen van transacties van de BNP Fortis rekeningen naar Banktivity verloopt - zo goed als - probleemloos. Maar toch komt het een paar keer per maand voor dat het ‘berekende’ saldo in Banktivity niet overeenstemt met het ‘echte’ dagsaldo dat ik kan vinden in Easy Banking.
Vroeger was het vrij eenvoudig om met de mobiele app de historiek van de rekeningstand (‘saldo’) weer te geven. Wij konden dan per dag het saldo aflezen in de app en het vergelijken met het berekende saldo in Banktivity. Binnen enkele seconden konden we de datum bepalen waar een afwijking begint op te treden. Correctie in het programma was dan ook vlug gebeurd.
Plots was die saldofunctie verdwenen. Er zat dan niets anders op dan voor elke dag het bankuittreksel te downloaden om te ontdekken waar de afwijking(en?) ontstaan. En dan nog was het om een (voor mij onbegrijpelijke) beveiligingsmaatregel onmogelijk om een bedrag op een PDF van een uittreksel naar een notitie te kopiëren. De enige oplossing was dan (JAWEL !!!) de opeenvolgende datums en de bedragen met een pen op papier te noteren. Verscheidene ICT specialisten bij BNP Fortis die ik aan de lijn had, weigerden dit te geloven. Tot ze het zelf probeerden en, met een diepe zucht, moesten toegeven dat dit middeleeuwse technologie was. Unisono verzekerden ze mij dan dat dit probleem (want dat is het) bij de volgende update ‘ZEKER’ zou opgelost worden. Die update is er nu, maar ik vind geen saldofunctie. Wat zie ik over het hoofd?
Vriendelijke maar lichtjes moedeloze groeten,
Erik