Beantwoord

geweigerde verrichting

  • 12 May 2017
  • 2 reacties
  • 14287 Bekeken

Badge
Ik ben nieuwe klant bij BNP Paribas Fortis. Na opening van mijn nieuwe rekening en het afsluiten van een aantal contracten met betaling via domiciliëring, heb ik net iets te laat de eerste fondsen laten toekomen. Ik kreeg dan ook 'een geweigerde verrichting' in Easy Banking Web en ook Easy Banking App.
1. Wat moet ik doen om de verrichting toch te laten doorgaan?
2. De mededeling staat ook in de app, hoe na rechtzetting deze mededeling verwijderen, of gaat dat automatisch?
icon

Beste antwoord van Jolien 17 October 2017, 13:14

Bekijk origineel

Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.

2 reacties

Reputatie 3
Hallo Wim,

Welkom bij BNP Paribas Fortis, leuk om je terug te zien op onze community.😁

In jouw geval werd de verrichting geweigerd wegens onvoldoende saldo.

Indien je deze verrichting wil laten doorgaan, kan je best contact opnemen met de begunstigde van de verrichting en vragen om de factuur opnieuw aan te bieden. Doet hij dat? Dan moet je enkel zorgen voor voldoende saldo op de rekening.
Doet hij dat niet, dan kan je navragen hoe je de verrichting zelf kan overschrijven (naar welk rekeningnummer, welke mededeling, ...)

[Update door BNP Paribas Fortis op 08/09/2019] De melding in Easy Banking over een geweigerde verrichting kan je zelf niet verwijderen, ze blijft drie weken zichtbaar op het overzicht van je rekeningen en twee maanden in de historiek van je geweigerde verrichtingen.
Hallo Wim,

Welkom bij BNP Paribas Fortis, leuk om je terug te zien op onze community.😁

In jouw geval werd de verrichting geweigerd wegens onvoldoende saldo.

Indien je deze verrichting wil laten doorgaan, kan je best contact opnemen met de begunstigde van de verrichting en vragen om de factuur opnieuw aan te bieden. Doet hij dat? Dan moet je enkel zorgen voor voldoende saldo op de rekening.
Doet hij dat niet, dan kan je navragen hoe je de verrichting zelf kan overschrijven (naar welk rekeningnummer, welke mededeling, ...)

[Update door BNP Paribas Fortis op 08/09/2019] De melding in Easy Banking over een geweigerde verrichting kan je zelf niet verwijderen, ze blijft drie weken zichtbaar op het overzicht van je rekeningen en twee maanden in de historiek van je geweigerde verrichtingen.


Een tip om geweigerde verrichtingen te vermijden: activeer I-message.
I-message is een sms-service waarmee je altijd op de hoogte bent van jouw saldo en jouw verrichtingen. Zo krijg je bijvoorbeeld een sms van zodra er een verrichting in wacht staat. Je vult snel jouw rekening aan en zo vermijd je een geweigerde verrichting. :)

Je kan alle info terugvinden via de pagina I-message op onze website.

Je kan I-message activeren via volgende stappen:
  • Je meldt aan in Easy banking web via onze website https://www.bnpparibasfortis.be .
  • Klik bovenaan op Instellingen.
  • Klik op I-messages.