Beantwoord

Ik ontvang geen SMS van Easy Banking voor een activatie

  • 14 January 2021
  • 4 reacties
  • 1397 Bekeken

Recent ben ik overgeschakelt van een Iphone 7 plus naar een Iphone 12, na het overzetten van mijn gegevens kreeg in steeds een foutmelding wanneer ik me probeerde aan te melden en heb dus het profiel verwijderd en probeer nu een nieuw profiel aan te maken. 
Helaas wanneer ik dit probeer krijg ik de activatiecode van de Easy Banking app niet aan.
Van proximus uit staat er geen blokkering, ik krijg bijvoorbeeld wel berichten van Steam.

Ik heb al geprobeert START te sturen naar 8667 wat was voorgesteld in vragen welke hierrond al gesteld waren. Geen van deze oplossingen heeft het van mijn kant uit opgelost.

icon

Beste antwoord van LienV 15 January 2021, 09:36

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1

Dag BitingTiger

 

Bedankt voor je bericht!

Kan je de volgende zaken ook even nakijken? Vaak genoeg heeft het niet ontvangen van de sms hiermee te maken:

  • Kijk na of de naam van je toestel geen speciale tekens, accenten, of emoticons bevat ( 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Info'). 
  • Ik vermoed van wel, maar kijk na of je toestel up-to-date is, en of de app up-to-date is. Dat laatste kan je normaal gezien niet meer nakijken op de nieuwste versie, wel nog op een oudere versie: via de 3 bolletjes op het startscherm ‘over deze app’.
  • Kijk je datum- en tijdsinstellingen na: Deze zouden op ‘automatisch’ moeten staan, en de tijdszone moet ‘midden-Europese tijd’ zijn.

Als geen van deze 3 werkt, dan zullen we dit inderdaad moeten nakijken door een helpdeskmedewerker.

 

Groeten

 

LienV

Hoi Lien,

 

De zaken welke je me vroeg na te kijken hebben niet geholpen helaas. Ik heb het ook op een ander toestel getest waar ik hetzelfde probleem had.

 

Met vriendelijke groet
Sean De Laet

Reputatie 1

Hey @BitingTiger , dat wil zeggen dat het inderdaad iets zeer technisch moet zijn. De snelste en eenvoudigste oplossing om voorbij deze stap te geraken is door het gsm nummer in te vullen van een vertrouwenspersoon en vervolgens deze code handmatig in te vullen.

Het is uiteraard nog steeds mogelijk om onze helpdesk telefonisch te contacteren op 02 228 08 88 indien je dit graag wil oplossen door jouw eigen gsm nummer in te vullen.

Dan bel ik ze het best snel even na mijn werkshift want anders kan ik mijn apple pay ook niet in irde zetten, toch bedankt!

Reageer